Page 17 - Ιατρικά
P. 17

www.pemptousia.gr                                      Tεύχος 03 / Ιατρικά / 1 Φεβρουαρίου 2012




        οι  μουσικοθεραπευτές  και  συνιστούν  την  Αμερικανική
        Ένωση Μουσικοθεραπευτών.

               Πώς να πάει το μυαλό του αυλητή και του αρ-
        πιστή κατά το Μινωικό πολιτισμό ότι η μουσική θα έχει
        τέτοια εξέλιξη! Η φόρμιγγα και η κιθάρα, οι σάλπιγγες
        από την εποχή του Ομήρου. Στην αρχή δύο οι χορδές,
        στη συνέχεια τέσσερις, επτά, τα μουσικά όργανα αυξά-
        νονται. Εμφανίζεται ο βάρβιτος που μοιάζει με τη λύρα.
        ψάλλεται ο παιάν εις τους ναούς, τραγούδια σε συμπό-
        σια και εορτές, γίνονται μουσικοί αγώνες στα Πύθια και
        άλλες πανελλήνιες γιορτές.
































               Είναι και η ενθουσιαστική μουσική, διθύραμβος,
        σε διονυσιακή εορτή. Αλλά εδώ ο Πλάτων αποστρέφει
        το  πρόσωπό  του  από  τη  μουσική  τού  μη  παρέκει,  τα
        μπάμπα-μπούπα  και  τα  εκκωφαντικά  μονότονα  ταμ-
        ταμ  της  απωτέρας  Δύσης,  ενώ  δεν  θα  είχε  παράπονο
        από  τα  βυζαντινά,  εκκλησιαστικά  άσματα  αλλά  και
        τραγούδια, όπως αυτά της Σμύρνης. Κανένα παράπο-
        νο από Χατζιδάκι και Θεοδωράκη, το δημοτικά και τα
        ελαφρά, που βελτιώνουν την αρρώστια, καταπολεμούν
        το άγχος και επιταχύνουν το χρόνο της ανάρρωσης, με
        σφυγμούς φυσιολογικούς και πίεση κανονική. Εδώ έχει
        μεσολαβήσει η μεγάλη επίδοση της βυζαντινής μουσικής,
        πα, βου, γα δι, κε, ζο, νι, πα και της δυτικής αργότερα
        dο, re, mi, fa, sol, la, si, do.

               Ο Πλάτων πίστευε, ως ο Πυθαγόρας. ότι η μου-
        σική είναι και αυτή μαθηματικά και οδηγεί στη γνώση
        του αγαθού, του ωραίου και του αληθινού, στην κατά-
        κτηση της αρετής.



        http://www.pemptousia.gr/?p=11872







        Η θεραπευτική δύναμη της μουσικής                                                                 Σελίδα  17
   12   13   14   15   16   17   18