Το «ευφυές» σπίτι που ανταλλάσσει ενέργεια με ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα

21 Απριλίου 2012

Το MiEV House, της Mitsubishi Motors, που είδαμε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο 2009 και στη συνέχεια ακόμα πιο εξελιγμένο στο ίδιο Σαλόνι το 2011, είναι η ιδέα για ένα “ευφυές σπίτι” που αντιμετωπίζει τις φλέγουσες οικολογικές προκλήσεις διαχειριζόμενο την ανταλλαγή ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ σπιτιού, “έξυπνων συσκευών”, ηλεκτροκίνητων (EV) και επαναφορτιζόμενων «plug-in» dυβριδικών (P-HEV) οχημάτων και “έξυπνων δικτύων ηλεκτρισμού” με τη βοήθεια των EMS (Energy Management System) και EIS (Electric Vehicle Integration System) της MMC.

EMS (Energy Management System)

Το Σύστημα Διαχείρισης Ενέργειας (EMS) είναι ένα διαδραστικό σύστημα που συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της χρήσης της ενέργειας, παρέχοντας την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στις υψηλής χωρητικότητας μπαταρίες των EV/P-HEV για εξωτερική χρήση όταν είναι απαραίτητη, σε σπίτια ή άλλα κτίρια, αλλάζοντας τη συνολική ηλεκτρική κατανάλωση από ημερήσια (ώρες αιχμής) σε νυχτερινή, όταν η ζήτηση είναι πολύ χαμηλότερη μειώνοντας τη μέγιστη κατανάλωση.

Στόχος είναι η ανάπτυξη ‘‘έξυπνων δικτύων’’ για αποδοτική χρήση ηλεκτρικής ισχύος σε σπίτια, εταιρίες και τοπικές κοινότητες. Το EMS μπορεί επίσης να διασφαλίζει ότι η φόρτιση της μπαταρίας του EV γίνεται τις ώρες που η κατανάλωση ρεύματος είναι χαμηλή.

EIS (Electric Vehicle Integration System)

Το σύστημα ενσωμάτωσης ηλεκτρικών οχημάτων (Electric Vehicle Integration System – EIS), μέσω επικοινωνίας με το Σύστημα Διαχείρισης Ενέργειας (EMS) σπιτιού, παρακολουθεί συνεχώς την φόρτιση της μπαταρίας EV/P-HEV και τη βελτιστοποιεί σύμφωνα με το πρόγραμμα του οδηγού για τη χρήση του αυτοκινήτου του.

Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία του EV/P-HEV θα είναι πάντα γεμάτη όταν το αυτοκίνητο ξεκινά, κάτι που όχι μόνο διευκολύνει τον οδηγό αλλά παράλληλα μειώνει και το συνολικό κόστος του ηλεκτρισμού.

Στο μέλλον

Το MiEV House της Mitsubishi Motors δείχνει με ποιο τρόπο τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα (EV και P-HEV) μπορούν να παίξουν έναν ακόμα ρόλο: εκτός από απλά μέσα μεταφοράς, μπορούν να βοηθήσουν στον επαναπροσδιορισμό της διαχείρισης ενέργειας και κατ’ επέκταση στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων ή ακόμα και στην ανακύκλωση μπαταριών.

Και το θέμα δεν τελειώνει εδώ, αφού διερευνώνται και άλλοι τομείς, με μεσοπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο ορίζοντα:

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε πρόσφατα στη χρήση των μπαταριών υψηλής χωρητικότητας των EV ως πηγή ισχύος σε επείγουσες καταστάσεις. Η Mitsubishi Motors εξελίσσει αυτή τη στιγμή ένα σύστημα στο οποίο ένα EV θα μπορεί να παρέχει ισχύ μέχρι 1.500 W συνδέοντάς το σε εξωτερικό καλώδιο. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκυο 2011, το MiEV Café ήταν ένα παράδειγμα ηλεκτρικού αυτοκινήτου που χρησιμοποιούσε ένα πρωτότυπο τέτοιο σύστημα για την τροφοδοσία μεγάλων οικιακών ηλεκτρικών συσκευών.

Μακροπρόθεσμα, σε συνεργασία με την WiTricity Corporation, μία Αμερικανική εταιρία και την IHI Corporation από την Ιαπωνία, η Mitsubishi Motors έχει ξεκινήσει την έρευνα & εξέλιξη εύχρηστων, ασύρματων συστημάτων φόρτισης για EV. Τα ασύρματα συστήματα φόρτισης χρησιμοποιούν μία μονάδα εκπομπής στην επιφάνεια του δρόμου για μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα όχημα εφοδιασμένο με μονάδα λήψης. Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας στην αγορά θα επιτρέψει την ταχεία ασύρματη φόρτιση όταν το όχημα σταματά στα φανάρια ή είναι παρκαρισμένο.