Βιολογικά προϊόντα από ένα Σχολείο!

23 Απριλίου 2013

Διαθεματική Δραστηριότητα «Το Εργαστήρι του ΕΥΚΛΕΙΔΗ» σε συνεργασία με φοιτητές της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ

Από την παρουσίαση της δράσης στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ (22-4-2013) – Πηγή:http://blogs.auth.gr/moschosg/

Στα πλαίσια του μαθήματος «Ειδική διαθεματική δραστηριότητα», οι μαθητές των τμημάτων ΒΓ1, ΒΓ2 του τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος του 7ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, το οποίο στεγάζεται στο γνωστό συγκρότημα του «Ευκλείδη», σε συνεργασία με φοιτητές της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ, δημιούργησαν μια εικονική επιχείρηση με την ονομασία «ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ». Στόχος της δραστηριότητας ήταν η εισαγωγή των μαθητών στον τρόπο δημιουργίας και λειτουργίας μιας πραγματικής επιχείρησης.

Από την πλευρά τους οι φοιτητές της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ συμμετείχαν στη δράση, στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης-ΕΣΠΑ που διενεργήθηκε την ίδια περίοδο.

Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας αυτής οι μαθητές και οι φοιτητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα ασχολήθηκε  με την παραγωγή βιολογικών προϊόντων, ενώ η δεύτερη με τη διακίνηση και την προώθησή τους.

Τα αποτελέσματα της Δράσης παρουσιάστηκαν τη Δευτέρα 22 Απριλίου στο Εργαστήριο Παιδαγωγικής του Τμήματος Θεολογίας. Χαιρετισμούς απηύθυναν και μίλησαν σχετικά με το πρόγραμμα ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας, καθηγητής Χρυσόστομος Σταμούλης, σχολικοί σύμβουλοι, καθηγητές του Ευκλείδη, η επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Θεολογίας Βασιλική Μητροπούλου και ο Δρ. Θεολογίας Πέτρος Παναγιωτόπουλος. Στη συνέχεια, εκπρόσωποι των μαθητών και των φοιτητών παρουσίασαν αναλυτικά το περιεχόμενο των σχετικών δράσεων.

(Από την ίδια εκδήλωση – Πηγή:http://blogs.auth.gr/moschosg/)

 Συντονιστές καθηγητές των ομάδων ήταν οι καθηγητές τους Ζησοπούλου Ολγα, Κούρτης Χρήστος, Στάθη Ελένη και Τριανταφύλλου Σοφία.

Ο θεολόγος κ. Κούρτης παρουσιάζει τα αποτελέσματα της δράσης — Πηγή:http://blogs.auth.gr/moschosg/

Στο πλαίσιο της εργασίας αυτής δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, από τις απαντήσεις του οποίου διαπιστώθηκαν οι αντιλήψεις του κοινού σχετικά με τα βιολογικά προϊόντα. Γραφίστες του σχολείου, επίσης, δημιούργησαν μια σειρά από ετικέτες, από τις οποίες επιλέχθηκε αυτή που αποτέλεσε και το λογότυπο της «Επιχείρησης».

eyzhn

Σύνολη η προσπάθεια απέδειξε τι μπορεί να προσφέρει το σύγχρονο σχολείο, ειδικότερα η περιθωριοποιημένη και συκοφαντημένη τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, στην κατάρτιση των μαθητών. Με γνήσιο ομαδικό πνεύμα και κάτω από την καθοδήγηση των καθηγητών τους, τα παιδιά ανέπτυξαν τις δεξιότητές τους, έμαθαν τι χρειάζεται για να «στηθεί» μια επιχείρηση αυτού του είδους, πώς μπορούν να συσκευαστούν και να προωθηθούν τα ελληνικά προϊόντα και ποιες είναι οι συναφείς δράσεις που μπορούν να αναδειχθούν σ’ αυτό το πεδίο. Παράλληλα, καταδείχθηκε ότι ακόμα και σε δύσκολους καιρούς, το μεράκι, η διάθεση και η εργατικότητα μπορούν να καταφέρουν πολλά και αξιόλογα αποτελέσματα. Την ίδια στιγμή, η σύμπραξη των φοιτητών της Θεολογικής Σχολής απέδειξε τη δυνατότητα του ανοίγματος του Πανεπιστημίου στην ελληνική κοινωνία και το εύρος των γνώσεων που μπορούν να αποκτηθούν μέσα από τις δράσεις του.

Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία της παρασκευής και την προώθηση των προϊόντων μπορούν να βρεθούν στις ιστοσελίδες:

http://bio7epal.webnode.gr/

http://bio7epal.blogspot.gr/