Εκατοντάδες χιλιάδες Ρώσοι προσκυνούν Τα Δώρα των Τριών Μάγων

16 Ιανουαρίου 2014

Το «αδιαχώρητο» έχει δημιουργηθεί με τη μεταφορά προς προσκύνηση των Δώρων των Μάγων, από αντιπροσωπεία της Ι.Μ. Αγίου Παύλου Αγίου Όρους στη Ρωσία, με επικεφαλής τον Καθηγούμενό της Αρχιμ. Παρθένιο. Τόσο στον Καθεδρικό Ναό της Μόσχας όπου και εναποτέθηκαν από τον ίδιο τον Πατριάρχη Κύριλλο, όσο και στην Ι. Μονή Ντοβοντέβιτσι της Αγ. Πετρούπολης, στην οποία μεταφέρθηκαν από τις 14 Ιανουαρίου.

dora4

Η μεταφορά τους στη Μόσχα έγινε την ημέρα των Χριστουγέννων κατά τη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας (7 Ιανουαρίου, με το νέο ημερολόγιο). Από εκείνη την ημέρα μέχρι σήμερα υπολογίζεται ότι πάνω από 400.000 πιστοί είχαν προσκυνήσει τα σπουδαία αυτά μνημεία της Χριστιανοσύνης. Η αναμονή στην ουρά εκτιμάται ότι άγγιξε τις 9 ώρες. Το συντονισμό των προσκυνητών καθώς και τις πρώτες βοήθειες στις σκληρές συνθήκες του ρωσικού χειμώνα έχουν αναλάβει εθελοντές σε 24ωρη βάση.

Σύμφωνα με την παράδοση, οι Μάγοι είχαν πληροφορηθεί τους λόγους του προφήτη Βαλαάμ, για τον Σωτήρα της ανθρωπότητας (ειδικότερα: «ανατελεί άστρον εξ Ιακώβ και αναστήσεται άνθρωπος εξ Ισραήλ», Αριθμ. 24, 17). Αυτές οι προφητείες είχαν διασωθεί στην Ανατολή και όταν οι Μάγοι είδαν τον αστέρα, ετοίμασαν τα δώρα και ξεκίνησαν το ταξίδι της προσκύνησης του Λυτρωτή.

Η προσκύνηση των Μάγων θεωρείται ως μία σημαντική πτυχή του σχεδίου της Θείας Οικονομίας. Εκτός από την εκπλήρωση των προφητειών, τα ίδια τα δώρα συμβολίζουν την απόδοση τιμής σε Βασιλέα και μάλιστα σε Θεό. Φωτισμένοι από τη θεία χάρη, δεν έδωσαν σημασία στο ταπεινό περιβάλλον που γεννήθηκε ο Ιησούς, και απέδωσαν την πρέπουσα τιμή στο πρόσωπό Του. Απαλλαγμένοι από την κενοδοξία αλλά και από την ιουδαϊκή «παχύτητα», όπως αναφέρει ο ιερός Χρυσόστομος, έγιναν κι οι ίδιοι σύμβολα της ανθρώπινης αυτοπροσφοράς στο Θεό με επίγνωση, υπακοή και αγάπη.

Ακόμη και η προτροπή του αγγέλου να επιστρέψουν δι’ άλλης οδού, αποφεύγοντας τον Ηρώδη, υπάκουσαν πιστεύοντας. Έτσι, όπως συνέβη και με τη φυγή στην Αίγυπτο, η σωτηρία του Θείο Βρέφους δεν έγινε με κάποιο μεγάλο θαύμα, ώστε να θεωρηθεί αργότερα ότι και η ίδια η Γέννηση με κάποιο φαινομενικό τρόπο. Τέλος, η παρουσία τους και τα πολύτιμα δώρα που κόμισαν, διέλυσαν τις τελευταίες αμφιβολίες τόσο του Ιωσήφ όσο και οποιουδήποτε άλλου διατηρούσε την παραμικρή αμφισβήτηση για την προέλευση του νεογέννητου βασιλιά.