«Μέσα, Επικοινωνιακό Σύστημα και Βιώσιμη Ανάπτυξη»

2 Μαΐου 2015

panteio

Από τις 6 έως τις 8 Μαΐου 2015 θα πραγματοποιηθεί στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (Αμφιθέατρο Σάκη Καράγιωργα ΙΙ) συνέδριο με θέμα «Μέσα, Επικοινωνιακό Σύστημα και Βιώσιμη Ανάπτυξη». Στο συνέδριο θα παρουσιαστούν 29 εισηγήσεις από ακαδημαϊκούς και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο ευρύτερο πεδίο της ενημέρωσης και επικοινωνίας, 7 ψηφιακές εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί από φοιτητές, ενώ θα λάβουν χώρα 5 συμπόσια με συμμετοχή 23 ομιλητών.

Επιδίωξη του συνεδρίου είναι να εξετάσει τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στα Μέσα και στο επικοινωνιακό σύστημα και την επίδρασή τους σε μια στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της χώρας.

panteio2
Θεματικές Ενότητες

Βασικές θεματικές ενότητες του συνεδρίου είναι οι παρακάτω:

• Η θέση της Ελλάδος στο Διεθνή Καταμερισμό Πληροφοριακού και Επικοινωνιακού πλούτου
• Ο ρόλος του επικοινωνιακού συστήματος και των Μέσων σε μια ευρωπαϊκή στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης
• Το κίνημα για μια Χάρτα Δικαιωμάτων των χρηστών
• Προβλήματα δημοκρατίας και προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων στο διαδίκτυο
• Τοπική αυτοδιοίκηση, κοινωνικές ομάδες και κινήματα ως παράγοντες δημοκρατικής παρέμβασης στο επικοινωνιακό σύστημα
• Το νέο επικοινωνιακό παράδειγμα: Προκλήσεις, ευκαιρίες και κίνδυνοι για τους πολίτες και την ελληνική κοινωνία
• Τα δομικά χαρακτηριστικά του ελληνικού επικοινωνιακού συστήματος: Από συστατικό στοιχείο της κρίσης σε παράγοντα υπέρβασής της
• Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης σε εργαζόμενους, επιχειρήσεις και επικοινωνιακούς οργανισμούς
• Ο δημόσιος πυλώνας ενημέρωσης
• Δημόσιες πολιτικές και δημόσιος χώρος στο σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον
• Παραγωγή περιεχομένου και νέα επιχειρηματικά μοντέλα στον Ιστό: Προτάσεις για την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που διαθέτει η χώρα μας
• Εκπαιδευτικές ανάγκες στο νέο ψηφιακό περιβάλλον
• Το πρόβλημα των υποδομών: Προσέλκυση επενδύσεων, θεσμικό πλαίσιο, κρατικές πολιτικές
• Ανοικτά δεδομένα. Προβλήματα διαθεσιμότητας και προσβασιμότητας
• Κοινωνική επιχειρηματικότητα στα Μέσα και νέα χρηματοδοτικά εργαλεία
• Τα χαρακτηριστικά του ψηφιακού χάσματος στην Ελλάδα: Ανισότητες ως προς την πρόσβαση και την ικανότητα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών