Μαθητικό Συνέδριο: «Η θεολογία διαλέγεται με το σύγχρονο κόσμο»

25 Φεβρουαρίου 2016

2ο μαθητικό συνέδριο – Η θεολογία διαλέγεται με το σύγχρονο κόσμο

 

Το 1ο Μαθητικό Συνέδριο «Η θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο» που διεξήχθη κατά το προηγούμενο σχολικό έτος είχε στόχο την θεσμοθέτηση ενός Μαθητικού Συνεδρίου, μέσω του οποίου θα δινόταν η δυνατότητα να συναντηθούν μαθητές διαφορετικής θρησκείας και να διερευνήσουν θεολογικά ζητήματα, να αναζητήσουν ήθη και έθιμα συνυφασμένα και με την θρησκεία τους, να μελετήσουν θέματα που άπτονται της επιστήμης αλλά και της θρησκείας και να πάρουν θέση απέναντι σε κοινωνικά και άλλα προβλήματα εξετάζοντάς τα και υπό το πρίσμα της ηθικής.

Μετά την επιτυχή διεξαγωγή του και κατόπιν αιτήματος πολλών εκπαιδευτικών και μαθητών που συμμετείχαν σε αυτό (1100 μαθητές και 120 εκπαιδευτικοί από όλα τα σχολεία της Ελλάδας και το Τμήμα Εκμάθησης Ελληνικής Γλώσσας της Αρχιεπισκοπής Θυατείρων και Βρετανίας), ξεκίνησε η διοργάνωση του 2ου Μαθητικού Συνεδρίου «Η θεολογία διαλέγεται με το σύγχρονο κόσμο» για το σχολικό έτος 2015-2016. Το Συνέδριο θα διεξαχθεί στις 27-28/02/2016 στη Θεσσαλονίκη στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, χορηγό του Συνεδρίου, και τη διοργάνωσή του θα αναλάβει το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσ/νικης «Μανόλης Ανδρόνικος» με την επιστημονική καθοδήγηση  και εποπτεία του Προέδρου της Επιστημονικής Επιτροπής κ. Χαρίτωνα Πολάτογλου και του Σχολικού Συμβούλου Αν. Θεσσαλονίκης κ. Πολύβιου Στράντζαλη.

Το Συνέδριο φιλοξενεί συμμετοχές μαθητών από Γυμνάσια και Λύκεια όλης της Ελλάδας και από σχολεία του ελληνισμού στο εξωτερικό, όπως εξάλλου έγινε και πέρσι. Σκοποί του Συνεδρίου είναι:

α) Να συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των μαθητών μέσω θεματικών ενοτήτων οι οποίες άπτονται της Θεολογίας-Θρησκειολογίας, της Επιστήμης, της Φιλοσοφίας, της Κοινωνιολογίας και της Ηθικής.

β) Να προάγει την εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη, μέσω των ερευνητικών και βιωματικών εργασιών των μαθητών και της διαθεματικής προσέγγισης των γνωστικών αντικειμένων.

γ) Να καλλιεργήσει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία αλλά και την ανάδειξη της καινοτομίας μέσω της ποικιλίας των μεθόδων με τις οποίες προτείνει στους μαθητές να εκπονήσουν τις εργασίες τους (ταινία μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, ζωγραφική, φωτογραφία, κά.). Με τον τρόπο αυτό συντελεί στην ανάδειξη των ιδιαίτερων κλίσεων και ταλέντων των μαθητών καθώς και στη δημιουργική αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών,

δ) Να αποτελέσει μία καινοτόμο δράση κατά την οποία δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές σχολείων από διάφορα μέρη της Ελλάδος να συναντηθούν, να καταθέσουν τις απόψεις τους σε θέματα που τους ενδιαφέρουν, αλλά και να δημιουργήσουν δεσμούς μεταξύ τους που μπορεί να οδηγήσουν σε ευρύτερες συνεργασίες των σχολείων.

ε) Να εμπλέξει δημιουργικά τους μαθητές σε καινοτόμους, επιστημονικού χαρακτήρα  δράσεις, όπως η διοργάνωση ενός Συνεδρίου, στην οποία συμμετέχουν ενεργά. Κατά το προηγούμενο σχολικό έτος συνεργάστηκαν και συμμετείχαν στην διοργάνωση του Συνεδρίου 65 μαθητές από το σύνολο των 164 μαθητών του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη διαδικασία οργάνωσης ενός συνεδρίου (π.χ. γραμματειακή υποστήριξη, σύνταξη πρακτικών),

στ) Να δώσει τη δυνατότητα συνάντησης εκπροσώπων διαφορετικών θρησκειών και πολιτισμών,  διατύπωσης  απόψεων και καλλιέργειας ενός κλίματος διαλόγου μεταξύ μαθητών διαφορετικής κουλτούρας σε θέματα θεολογικά, επιστημονικά, κοινωνικά, κ.ά.

ζ) Η δημιουργία ενός επιστημονικού forum όπου οι μαθητές που θα λάβουν μέρος θα διερευνήσουν το ρόλο των Θρησκειών στη σύγχρονη κοινωνία, τη σχέση της πίστης με την Επιστήμη, της Θρησκείας με την Τέχνη και τη Φιλοσοφία, θα αναπτύξουν έναν γόνιμο προβληματισμό πάνω σε ζητήματα ηθικής καθώς και στη σχέση αυτής με τα σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα και θα αποκομίσουν  γνώσεις τις οποίες θα μεταφέρουν στο Συνέδριο με τρόπο που θα επιλέξουν οι ίδιοι. Επιπλέον το Συνέδριο θα αποτελέσει την αφορμή για τη συνάντηση μαθητών από διαφορετικά μέρη της Ελλάδος και της Κύπρου θα αποτελέσει θα δώσει την ευκαιρία για συνεργασίες μεταξύ των σχολείων, γνωριμίες ανάμεσα στους μαθητές της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης και θα γίνει ένα «βήμα» ανταλλαγής ιδεών και γνώσεων.

Το Πρόγραμμα του Συνεδρίου βρίσκεται εδώ.