Page 19 - aslanidis-naos
P. 19

80
                   της  Γάμλα  και  αλλού .  Κάθε  συναγωγή  είχε  την  κιβωτό  όπου  φυλασσόταν  το
                   ειλητάριο της Τορά, το βήμα της ανάγνωσης και βεβαίως την καθέδρα του Μωυσέως
                   που αναφέραμε. Μετά την καταστροφή του Ναού το 70 μ.Χ. ο ρόλος της συναγωγής

                                                                        81
                   για άλλη μια φορά ενισχύεται και παίζει κεντρικό ρόλο .


                   Σανχεντρίν
                         Το Σανχεντρίν με την σειρά του, εκτός από τη συναγωγή, αποτελούσε ένα ακόμη

                                                                                                    82
                   βασικό θεσμό των Ιουδαίων πριν, τουλάχιστον, την καταστροφή του δευτέρου Ναού .
                   Ο όρος προέρχεται από το ελληνικό συνέδριο που παραπέμπει στη συνάθροιση, ενώ ο
                   όρος αυτός συναντάτε σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και ως συμβούλιο (βουλή),

                                                                            83
                   γερουσία, Οίκο της Δικαιοσύνης (Μπέθ Ντίν - Beth Din) . Το Σανχεντρίν ήταν το
                   ανώτερο  δικαστικό  όργανο  των  Ιουδαίων  κατά  την  ελληνορωμαϊκή  περίοδο  και
                                                                                                84
                   έπαιρνε αποφάσεις για όλα τα θέματα που είχαν σχέση με τον Μωσαϊκό Νόμο . Τα
                   μέλη  που  αποτελούσαν  το  Σανχεντρίν  ήταν  εβδομήντα  ένα  ή  εβδομήντα  και
                   απαρτίζονταν από τους πρεσβύτερους, τους αρχιερείς (τον εν υπηρεσία μαζί με τους

                                                                                                    85
                   παλαιότερους αρχιερείς που ήταν ακόμη στην ζωή) και τους διδασκάλους του Νόμου .
                   Στο Σανχεντρίν προέδρευε ο Νασί (πατριάρχης), αλλά μαζί με τον Νασί υπήρχαν ο

                                                                  86
                   αντιπρόεδρος, γραμματείς, όπως και άλλα μέλη . Μέχρι τον γ΄ αιώνα μ.Χ. ο Νασί
                                                             87
                   χαρακτηριζόταν ως η κεφαλή των Ιουδαίων .




                   80  Jacobs, The Jewish religion : a companion (Oxford ; New York: Oxford University Press,

                   1995). Σελ. 52.
                   81  Ferguson, Backgrounds of early Christianity. Σελ. 545. και Schürer, et al., The history of the
                   Jewish people in the age of Jesus Christ (175 B.C.-A.D. 135). Σελ. 429-430.
                   82  Schürer, et al., The history of the Jewish people in the age of Jesus Christ (175 B.C.-A.D.

                   135). Σελ. 201. Και Mantel, Studies in the history of the Sanhedrin (17; Cambridge,: Harvard
                   University Press, 1961).

                   83  Ferguson, Backgrounds of early Christianity. Σελ. 533. Και Schürer, et al., The history of
                   the Jewish people in the age of Jesus Christ (175 B.C.-A.D. 135). Σελ. 204-208.
                   84  Schiffman, Understanding Second Temple and rabbinic Judaism. Σελ. 81-83.

                   85  Μκ. 8:31, 11:27, 14:53  Μτ. 16:21, 27:41  Λκ. 9:22, 22:26. Schürer, et al., The history of the
                                                         .
                                         .
                   Jewish people in the age of Jesus Christ (175 B.C.-A.D. 135). Σελ. 212 κ.ε.
                               .
                                              .
                   86   Μκ. 14:47  Μτ. 5:25, 26:51   Ιω. 18:10.
                   87  Cohen, From the Maccabees to the Mishnah. Σελ. 108.

                                                           18
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24