Page 30 - aslanidis-diastromatosi
P. 30

Σαμαρειτών προέρχονται από τον δ΄ αιώνα μ.Χ. και δεν μπορούν να μας

                   δώσουν αξιόπιστα στοιχεία για την περίοδο της Καινής Διαθήκης.

                         Σε αντίθεση με τους Ιουδαίους, οι Σαμαρείτες, είχαν την δικιά τους


                   Πεντάτευχο  που  χρονολογείτε  τον  β΄  αιώνα  π.Χ.  Η  Σαμαρειτική
                   Πεντάτευχο  διατηρούσε  ορισμένους  ιουδαϊκούς  ιδιωματισμούς  και  σε


                   ορισμένα χωρία διατηρούσε το πρωτότυπο κείμενο. Υποστήριζαν ότι μόνο
                   η Πεντάτευχος ήταν η αυθεντική γραφή, πεποίθηση που μοιράζονταν με


                   τους  Σαδδουκαίους.  Επίσης,  δεν  πίστευαν  στην  ανάσταση  των  νεκρών,

                   άποψη γενικότερα αποδεκτή πριν την εξάπλωση του Χριστιανισμού στον

                   κόσμο.  Ενδιαφέρον  ήταν  η  προσμονή  που  είχαν  σε  μια  προφητική

                   φιγούρα η οποία θα σώσει τον λαό, όμως φυσικά οι μεσσιανικές απόψεις

                                                                            91
                   και προσμονές της περιόδου αυτής ήταν διάφορες .Τέλος, οι Σαμαρείτες
                   είχαν τις ίδιες επιρροές του ελληνορωμαϊκού κόσμου με τους Ιουδαίους. Γι’

                   αυτό το λόγο προσέγγισαν ευκολότερα τον Χριστιανισμό, ενώ οι Ιουδαίοι

                   τους συμπεριφέρονταν σαν να ήταν κάτι ξένο προς αυτούς .
                                                                                     92


                   Προσήλυτοι


                         Αν  και  οι  Ιουδαίοι  ήταν  αρκετά  αντιπαθείς  από  τους  υπόλοιπους

                   λαούς και πολλές φορές στις αρχαίες γραμματείες δεν περιγράφονται με

                   τον  καλύτερο  τρόπο  οι  Ιουδαίοι  κατάφερναν  να  έχουν  έναν  αρκετά

                   μεγάλο  αριθμό  προσήλυτων,  σύμφωνα  με  τον  Ιώσηπο.Οι  εθνικοί  που

                   εισέρχονταν στην ιουδαϊκή θρησκεία ήταν αυτοί που είχαν αναπτύξει την

                   ιδέα  του  ενός  Θεού,  ήταν  αυτοί  που  ήθελαν  να  έχουν  ηθική  και  ήρεμη




                   91  Μεταξύ άλλων βλ.: Ατματζίδης, Θεολογία της Καινής Διαθήκης (Θεσσαλονίκη: Ostracon
                   Publishing, 2019).Σελ. 310-328 καιιδιαίτερα 314-318.
                   92 Ferguson, Backgrounds of early Christianity.Σελ. 501.


                                                           29
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34