Page 3 - kotsopoulou-thaumata
P. 3

εγκεφάλου στο κύκλωμα επεξεργασίας των ανταμοιβών και των απολαύσεων. Επίσης, εκτός
               από  αυτό  το  κύκλωμα,  ενεργοποιείται  ο  έσω  προμετωπιαίος  φλοιός,  μια  πολύπλοκη
               εγκεφαλική περιοχή, που μεταξύ άλλων, εμπλέκεται στις αξιολογικές και ηθικές κρίσεις. [2]


               Αυτά  ήταν  δύο  χαρακτηριστικά  παραδείγματα  των  ερευνών  που  έχουν  πραγματοποιηθεί
               μέχρι σήμερα. Σαφώς, υπάρχουν πολλά ακόμα, τα οποία δεν υπάρχει λόγος να εκτεθούν στο
               παρόν  κείμενο,  αφού  τα  συμπεράσματα  εν  πολλοίς  είναι  τα  ίδια.  Δηλαδή,  αποδίδεται  η
               πνευματική  εμπειρία  σε  ερεθισμούς  συγκεκριμένων  εγκεφαλικών  περιοχών,  το  θαύμα  σε
               αυθυποβολή (placebo effect) και η ύπαρξη της ψυχής, στην καλύτερη περίπτωση, δεν είναι
               τίποτε άλλο παρά μόνο ένα μέρος ή μία δύναμη του εγκεφάλου. Ο Θεός δεν υπάρχει ή αν
               υπάρχει  βρίσκεται  μέσα  στον  εγκέφαλο,  και  είναι  μια  δημιουργία  της  δικτύωσής  του.
               Γενικότερα,  επικρατεί  μια  άποψη  για  τον  Θεό  και  κάθε  τι  πνευματικό  πολύ  αόριστη  και
               συγκεχυμένη. Όλα αυτά όμως θα αναλυθούν εκτενώς στην εν συνεχεία σε σχετική ενότητα.
               Έτσι,  με  αυτόν  τον  τρόπο,  και  από  τις  παραπάνω  αναφορές,  προκύπτει  το  πεδίο  της
               νευροθεολογίας  ή  βιοθεολογίας,  το  οποίο  «αναφέρεται  στο  πολυεπιστημονικό  πεδίο  της
               έρευνας που επιδιώκει να κατανοήσει την σχέση μεταξύ του ανθρώπινου  εγκέφαλου και της
               θρησκείας». [3]

               Αφού  λοιπόν  έγινε  η  παράθεση  του  αντικειμένου  που  πραγματεύεται  η  παρούσα  έρευνα,
               περνάμε  τώρα  στην  κυρίως  θεματολογία.  Όπως  μπορεί  να  αντιληφθεί  κανείς,  οι
               προαναφερθείσες  θέσεις  και  απόψεις  δεν  συνάδουν  με  την  Ορθόδοξη  Χριστιανική
               διδασκαλία. Άλλωστε ο ίδιος ο Newberg, έχει παραδεχτεί τις επιρροές του από ανατολικές
               θρησκείες.  [4]  Οι  έρευνες  που  έχουν  πραγματοποιηθεί  συμπεριελάμβαναν  διάφορες
               θρησκευτικές ομάδες, όμως καμία από αυτές  Ορθοδόξους Χριστιανούς. Αυτό αποτελεί  το
               κομβικό σημείο της μελέτης. Κανένα από τα πορίσματα των ερευνών δεν περιλαμβάνει την
               ορθόδοξη πνευματική εμπειρία, και στην μελέτη αυτή θα επιχειρήσουμε να αποδείξουμε ότι
               πολλά  από  αυτά  που  συμβαίνουν  στον  Ορθόδοξο  Χριστιανισμό,  δεν  μπορούν  ούτε  να
               οφείλονται  στον  ανθρώπινο  εγκέφαλο  ούτε  να  ερμηνευθούν  βάση  των  πορισμάτων  των
               αντίστοιχων  ερευνών,  διότι  δεν  εμπίπτουν  στα  βιβλιογραφικά  πορίσματα  της
               νευροθεολογίας, αλλά τα υπερβαίνουν και διαφοροποιούνται, όπως θα δούμε παρακάτω.



















                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7   8