Page 10 - papastavrou-oikologia
P. 10

ακόμη  ένας  σημαντικός  παράγοντας  στην  δημιουργία  των  οικολογικών  προβλημάτων  είναι  η

               απουσία περιβαλλοντικής πολιτικής αλλά και ορισμένα συμφέροντα τα οποία υπάρχουν πίσω
               από  την  μη  τήρηση  της  νομοθεσίας  ή  της  παραβολής  των  ποινών  σε  όσους  προκαλούν

               καταστροφές στο περιβάλλον.


                  Από θεολογική άποψη τα οικολογικά προβλήματα θεωρείται πως αντανακλούν την εσωτερική
               κρίση του ανθρώπου με τον εαυτό του, μια κρίση η οποία  γεννάτε εξαιτίας της άρνησης του

               θείου θελήματος από τον ελεύθερο άνθρωπο, με αποτέλεσμα ότι συμβαίνει στον άνθρωπο να
                                                                   5
               αποτυπώνεται  στην  κτίση  αλλά  και  το  αντίστροφο.   Ένα  από  τα  μεγαλύτερα  σφάλματα  του
               ανθρώπου ήταν η κατάχρηση εξουσίας που ασκούσε στα ζώα αλλά και στην φύση θεωρώντας

               πως είναι ανώτερος, ξεχνώντας όμως πως δεν  είναι αφεντικό της φύσης αλλά απλώς συνεχιστής
               της  κατά  το  θέλημα  του  θεού,  γεγονός  το  οποίο  τον  οδήγησε  σε  αρκετές  καταστροφές,  των

                                             6
               οποίων δέχθηκε τις συνέπειες.   Σημαντικές είναι οι κατηγορίες του επιστημονικού κλάδου προς
               τον  χριστιανισμό,  αρχικά  για  την  επιφυλακτική  στάση  της  δυτικής  εκκλησιάς  που  στάθηκε

               εμπόδιο  σε  ορισμένες  επιστημονικές  θεωρίες.  Ύστερα  από  την  συνειδητοποίηση  του

               οικολογικού προβλήματος, ορισμένοι επιστήμονες ξεκίνησαν να εκτοξεύουν τα βέλη τους προς
               τον  χριστιανισμό  κατηγορώντας  τον  πως  είναι  υπεύθυνος  για  το  οικολογικό  πρόβλημα  διότι

                                                                                                  7
               δίδαξε  στους  ανθρώπους  μέσα  από  τις  γραφές  το  «κατακυριεύσατε  την  φύση».   Αυτές  οι
               κατηγορίες όμως είναι αβάσιμες, διότι η άναρχη ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας

               δεν οφείλεται στον χριστιανισμό, διότι ο ανατολικός πολιτισμός του χριστιανισμού δεν έδειξε
               ποτέ το ενδιαφέρον του για τεχνικά έργα, όπως συναντάμε στην λατινική δύση. Έξαλλου η αρχή

               των  οικολογικών  καταστροφών  σημειώθηκε  σε  περιοχές  στις  οποίες  δεν  υπήρχε  ο

               χριστιανισμός,  όπως  για  παράδειγμα  στην  Αίγυπτο  και  την  Περσία.  Τέλος  η  αγιογραφική
               παράδοση  για  την  ορθή  και  λογική  εκμετάλλευση  των  φυσικών  πόρων  δεν  πρέπει  να

               χρησιμοποιείται  ως  κατηγορία  για  τις  οικολογικές  καταστροφές  του  πλανήτη  μας,  διότι  μέσα



               5   Μαντζαρίδης Γεώργιος, Χριστιανική Ηθική 2, Ι.Μ Μονή Βατοπαιδίου, Άγιον Όρος 2015, σελ 573
               6   Μαντζαρίδης Γεώργιος, Χριστιανική Ηθική 1, εκδ. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2009
               7   Επισκόπου Αχελώου, Ευθυμίου κ. Στύλιου, Άνθρωπος και φυσικό περιβάλλον ( Η χριστιανική άποψη
               για το οικολογικό πρόβλημα), εκδ. Αποστολική Διακονιά, Αθήνα 1987, σελ. 28

                                                             10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15