«Διάφανη» τεχνολογία στο Μουσείο Αυτοκινήτου

9 Ιουνίου 2016

IMG_0822 copyΗ τεχνολογία αυτοκινήτου αποκαλύπτεται στο κοινό, με τη βοήθεια της μόνιμης έκθεσης “TRANSPARENCY”, στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, υπό την αιγίδα της UNESCO στο πλαίσιο του εορτασμού του «Έτους Παγκόσμιας Μηχανοκίνητης Κληρονομιάς – FIVA 2016»

Πέντε «διαφανή» αυτοκίνητα και τέσσερα εκπαιδευτικά μοντέλα των δεκαετιών από το ’40 έως το ’70, αναλαμβάνουν να αποκαλύψουν στο διερευνητικό επισκέπτη την τεχνολογία που «κρύβεται» μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Πρόκειται για τα Dodge ¾ Light Truck SWB (1940-45), Lancia Flavia Convertibile (1964), Bond Equipe Gt 4S (1967), Porsche 912 (1968) και Lotus Europa Twin Cam Special (1974).

5porsche_912_1

Τα εγκαίνια της έκθεσης συμπίπτουν με τον εορτασμό των 50 χρόνων της FIVA (Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασικών Οχημάτων) και της ανακήρυξης του έτους 2016 ως «Έτους Παγκόσμιας Μηχανοκίνητης Κληρονομιάς» (World Motoring Heritage Year).

Η FIVA, στα πλαίσια αυτό του επετειακού εορτασμού εξασφάλισε την αιγίδα της UNESCO, ενέργεια που δείχνει τη διεθνή αναγνώριση του πολυετούς έργου της. Είναι η πρώτη φορά που η UNESCO, ως διεθνής οργανισμός που προωθεί τη διατήρηση της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, θέτει υπό την αιγίδα της τα ιστορικά αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Η έκθεση πραγματοποιείται επίσης και υπό την αιγίδα της της Εθνικής Ομοσπονδίας Φίλων Παλαιών Αυτοκινήτων (ΦΙΛ.Π.Α).

Δυο λόγια για τα μοντέλα της έκθεσης

LANCIA FLAVIA CONVERTIBILE

7lancia_flavia_1

Το μοντέλο Flavia, ήταν το τελευταίο μεσαίο οικογενειακό μοντέλο του φημισμένου Ιταλικού οίκου πριν από την εξαγορά του από τη Fiat. Ήταν εμπροσθοκίνητο με τετρακύλινδρο επίπεδο κινητήρα 1,5 , 1,8 και τελικά 2,0 λίτρων. Μετά το πολύ επιτυχημένο coupe μοντέλο από την καροτσερία Pinninfarina, η Lancia στράφηκε στην καροτσερία Vignale για τη δημιουργία ενός ανοικτού μοντέλου με 2+2 θέσεις, το οποίο βγήκε σε 1,5 και 1,8 λίτρα τα τελευταία από τα οποία με ψεκασμό.

Για απλούστευση της κατασκευής πολλά από τα στοιχεία εξοπλισμού όπως τα εμπρός και πίσω φώτα και ο πίνακας οργάνων, καθώς επίσης τα μηχανικά μέρη προήρχοντο από την Berlina.

Το Μουσείο αγόρασε το αυτοκίνητο σε πολύ κακή κατάσταση από έμπορο που το διέθετε για ανταλλακτικά και το αποκατέστησε πλήρως. Σημειώνεται ότι τα γαλάζια τμήματα του αυτοκινήτου είναι πρόσθετος εξοπλισμός για την υπερύψωση του αμαξώματος, ώστε να φαίνονται τα μηχανικά του μέρη. Οι ακτινωτοί τροχοί με στεφάνι ελαφρού κράματος Borrani είναι αξεσουάρ εποχής.

DODGE 3/4 LIGHT TRUCK S.W.B.

3dodge_2

Τα Dodge της σειράς WC υπήρξαν μια γκάμα από στρατιωτικά φορτηγά ελαφρού αμαξώματος που κατασκευάζονταν από τη Dodge και τη Fargo κατά τη διάρκεια του 2ο Παγκόσμιου Πολέμου. Η σειρά περιλάμβανε μεταξύ άλλων, φορτηγά τηλεφωνικών εγκαταστάσεων, ασθενοφόρα, κινητά συνεργεία και αναγνωριστικά οχήματα. Όλα τα οχήματα της σειράς είχαν κίνηση είτε στους τέσσερις είτε στους έξι τροχούς.

Το Dodge ¾ SWB ήταν ένα τετρακίνητο (4×4) όχημα με «κοντό» μεταξόνιο και ανοιχτή καρότσα. Το μέγιστο επιτρεπτό φορτίο ήταν ¾ του τόνου, εξ ‘ου και η ονομασία του. Ο κινητήρας των 3772 κ. εκ. απέδιδε 92 ίππους.

Το όχημα μετά το τέλος του Β΄παγκόσμιου πολέμου μετατράπηκε σε εκπαιδευτικό για οδηγούς του στρατού, ρευστοποιήθηκε σαν μη αναγκαίο στρατιωτικό υλικό και αγοράστηκε από το Μουσείο στην Ελλάδα, από γνωστό δημιουργό επίπλων που αναζητούσε εναλλακτικά υλικά για τη δουλειά του.