Page 9 - Ο Λογος σαρξ εγένετο
P. 9

www.pemptousia.gr                                                                 Τεύχος 28 /  Ο Λόγος σαρξ εγένετο / 25 Δεκεμβρίου 2014     ΑΝΑΛΕΚΤΑ




         νης που κυρίως και αληθώς τον γέννησε την σάρκα,       Και τρίτον επειδή, λόγω της εν Πνεύματι αγιωσύ-
         την οποία έλαβε από αυτή.                              νης που ενυπάρχει σε αυτούς, καθένας συλλαμ-
                                                                βάνει  εντός  του  και κατέχει τον Θεό  των  όλων,
         Και  όπως από  την  πληρότητά  του  λάβαμε  όλοι       όπως ακριβώς και εκείνη τον είχε εντός της. Διότι
         εμείς, έτσι ακριβώς μεταλαμβάνουμε από την άμω-        αν και τον γέννησε σωματικώς, όμως πάντοτε τον
         μη σάρκα της Παναγίας Μητέρας του, την οποία           είχε όλον και πνευματικώς μέσα της και εξακο-
         και  εκείνος  προσέλαβε  και  όπως έγινε  υιός  και    λουθεί να τον έχει και τώρα και πάντοτε αχώρι-
         Θεός της ο Χριστός και Θεός μας γενόμενος και          στον από αυτήν.
         αδελφός μας, έτσι ακριβώς και εμείς – ω τι ανέκ-
         φραστη φιλανθρωπία – γινόμαστε υιοί της Θεοτό-       Σ’ αυτόν πρέπει η δόξα και το κράτος στους αιώ-
         κου Μητέρας του και αδελφοί του Χριστού, επειδή      νες. Αμήν.
         χάρη στον υπεράμωμο και υπεράγνωστο γάμο που
         τελέστηκε μ’  αυτήν και σ’  αυτήν γεννήθηκε ο Υιός
         του Θεού και απ’  αυτόν πάλι όλοι οι άγιοι.
                                                                 Πηγή: Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου,  Βί-
         Πράγματι, όπως από την συνουσία και την σπο-            βλος των Ηθικών, Λόγος Α´: Κεφάλαιο γ´. Περί
         ρά του Αδάμ πρώτη η Εύα γέννησε και από εκεί-           της του Λόγου Σαρκώσεως και κατά τίνα τρό-
         νη και μέσω εκείνης γεννήθηκαν όλοι οι άνθρωποι,        πον δι’ υμάς εσαρκώθη, Έκδοσις Ιεράς Μονής
         έτσι και η Θεοτόκος, αφού δέχτηκε αντί σποράς τον       Οσίου Συμεών του Νέου Θεολόγου, Κάλαμος
         Λόγο του Θεού συνέλαβε και γέννησε μόνο τον προ         Αττικής.
         αιώνων μονογενή του Πατρός και μετέπειτα σαρ-
         κωθέντα δικό της μονογενή. Και μολονότι η ίδια          (http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/paterikon/
         έπαψε να  συλλαμβάνει και  να γεννά, ο  Υιός της        symewn_new_theologian_word_becometh_flesh.htm
         γέννησε και γεννά καθημερινά όσους πιστεύουν σ΄
         αυτόν και τηρούν τις άγιες εντολές του. Ασφαλώς                               .
         έπρεπε η πνευματική μας αναγέννηση και ανάπλα-
         ση να γίνει δια του αντρός, δηλαδή του δευτέρου                               .
         Αδάμ και Θεού, επειδή η γέννησή μας στην φθορά
         έγινε δια της γυναικός Εύας.                                                  .

         Και πρόσεχε την ακρίβεια του λόγου: ανδρός θνη-                               .
         τού και φθαρτού η σπορά φθαρτούς υιούς και θνη-
         τούς δια γυναικός γέννησε και γεννά, αθανάτου και                             .
         αφθάρτου Θεού ο αθάνατος και άφθαρτος Λόγος
         αθάνατα και άφθαρτα τέκνα γέννησε και διαρκώς                                 .
         γεννά, αφού πρώτα αυτός γεννήθηκε από την Παρ-
         θένο εν αγίω Πνεύματι βεβαίως.                                                .

         Γι  αυτό λοιπόν είναι δέσποινα και βασίλισσα και                              .
         κυρία και Μητέρα όλων των αγίων η Μητέρα του
         Θεού, ενώ όλοι οι άγιοι είναι και δούλοι της αφού                             .
         είναι Μητέρα του Θεού και παιδιά της αφού μετα-
         λαμβάνουν από  την πανάχραντη σάρκα του Υιού                                  .
         της. Πιστός ο λόγος: η σάρκα του Υιού της είναι
         σάρκα της Θεοτόκου. Μεταλαμβάνοντας και εμείς                                 .
         απ  αυτὴν την θεωμένη σάρκα του Κυρίου, ομολο-
         γούμε και πιστεύουμε ότι μεταλαμβάνουμε ζωήν                                  .
         αιώνια, εκτός αν αναξίως και εις κατάκριμα μετα-
         λαμβάνουμε.                                                                   .

         Πράγματι όλοι οι άγιοι είναι συγγενείς προς την                               .
         Παναγία Μητέρα του Θεού κατά τρεις τρόπους:
                                                                                       .
           Πρώτον επειδή προέρχονται από τον ίδιο πηλό μ
           αὐτὴν και την ίδια πνοή, δηλαδή την ψυχή.                                   .

           Δεύτερον επειδή έχουν κοινωνία και μετουσία με                              .
           αυτήν δια της προσλήψεως της σαρκός της από
           τον Χριστό.                                                                 .


                                                                                                            Σελίδα 9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14