Page 17 - Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου
P. 17

www.pemptousia.gr                                          Τεύχος 18 /  Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου / 01 Φεβρουαρίου 2014     ΑΝΑΛΕΚΤΑ











































         τιμα την άποψή τους, χωρίς προαπαιτούμενα και           Ακόμα, με την επιθυμία διεύρυνσης της κοινωνι-
         αποκλεισμούς.                                        κότητάς του στον ευρύτερο κοινωνικό χώρο και την
                                                              τάση του να αποχωριστεί το γονεϊκό πρότυπο και
            Όπως οι κατά σάρκα γονείς ανατρέφουν τα παι-      ν’ ασκήσει αυστηρή κριτική στους γονείς του, την
         διά τους με πνεύμα αγάπης, την οποία οφείλουν να     αυθεντία των οποίων αμφισβητεί έντονα. Διέρχεται
         εκφράζουν με κάθε τρόπο προκειμένου να μεταβι-       μία ηλικία που χαρακτηρίζεται για την κορύφω-
         βάζουν σ’ αυτά την αίσθηση της ασφάλειας του πε-     ση των υπαρξιακών προβληματισμών του, τον πα-
         ριβάλλοντος στο οποίο ζούνε και ανήκουν[2], έτσι     ρορμητισμό του και την εξιδανίκευση των διαπρο-
         και ο πνευματικός πατέρας οφείλει να εκφράζει,       σωπικών  σχέσεών  του.  Πρόκειται  τελικά  για  μία
         με τις πράξεις και τα λόγια του, την αγάπη και το    σύνθετη και επώδυνη διεργασία, κατά την οποία ο
         αμέριστο ενδιαφέρον του για όλα ανεξαιρέτως τα       νέος στρέφεται προς τα ενδότερα του εαυτού του
         πνευματικά του παιδιά. Όταν ο ποιμένας δείχνει       και προβαίνει σε ανακατάταξη των σχέσεών του.
         με την ποιμαντική του πρακτική πως τα πνευμα-        Ως επαναστάτης θέλει ν’ αλλάξει τον κόσμο και
         τικά του τέκνα βρίσκονται συνεχώς στο κέντρο της     να τον θεμελιώσει επί τη βάσει των εξιδανικευμέ-
         προσοχής και ποιμαντικής διακονίας του, καθιστά      νων οραμάτων η ιδεών του. Θέλει να φωνάξει αλλά
         αδιάκοπη την παρουσία του στο ποίμνιό του και        αισθάνεται απομονωμένος και εγκλωβισμένος στις
         δεν επιτρέπει στα τέκνα του να αισθανθούν πα-        παραδοσιακές νόρμες του σύγχρονου κόσμου.
         ραμελημένα η να αναζητήσουν αλλού την κάλυψη
         αυτού του συναισθηματικού τους κενού.                   Αν οι νέοι εθίζονται στη χρήση του διαδικτύου,
                                                              ίσως αυτό να συμβαίνει διότι επιχειρούν να ικανο-
            Ας μη ξεχνάμε πως το συναίσθημα διαδραμα-         ποιήσουν τις ποικίλες αναζητήσεις τους, οι οποίες
         τίζει  πρωταγωνιστικό  ρόλο  στη  ψυχική  ζωή  του   διαψεύδονται από την κατάπτωση των διαχρονικών
         εφήβου και εκφράζεται ποικιλοτρόπως [3]: Πρώ-        αξιών που διέπουν τη λειτουργία του σύγχρονου
         τα, πρώτα με τη διάθεσή του να απομονωθεί από        κόσμου. Ίσως η αέναη περιπλάνησή τους στο κόσμο
         το προσκήνιο της κοινωνικής ζωής αλλά και την        του διαδικτύου να πηγάζει από την απογοήτευση
         ταυτόχρονη επιθυμία του να επικοινωνήσει με τους     που εισπράττουν από τον πραγματικό κόσμο, ο
         συνομήλικούς του, οι οποίοι βρίσκονται στην ίδια     οποίος δεν ανταποκρίνεται στις υψηλές τους προσ-
         ψυχική αστάθεια, αλλά διακατέχονται και από την      δοκίες. Ίσως η επιθετική συμπεριφορά τους στο δι-
         ίδια αγωνία ταυτοποίησης. Έπειτα με την ανάγκη       αδίκτυο, όπως εκφράζεται με όλους τους τρόπους
         του να προσελκύσει το ενδιαφέρον των άλλων,          που επιδείξαμε παραπάνω, να αποτελεί απότοκο
         προς υπέρβαση του συναισθήματος κατάθλιψης και       της προσπάθειας αντιρρόπησης εκ μέρους τους του
         μειονεξίας που αισθάνεται.                           βιώματος της ανασφάλειας και της αβεβαιότητας,
                                                              με το οποίο τους τροφοδοτεί η σύγχρονη κοινωνία.


                                                                                                            Σελίδα 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22