Page 12 - Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου
P. 12

ΑΝΑΛΕΚΤΑ  Τεύχος 18 /  Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου  / 01 Φεβρουαρίου 2014                                          www.pemptousia.gr











































                                                                                   Πηγή: http://robotronics.com/blog/



              Η επικίνδυνη ψευδοπαιδαγωγική


              του Διαδικτύου




              Μία από τις πιο επικίνδυνες πτυχές του Διαδικτύου αφορά τη θέσπιση προτύπων για
              την παιδική και την εφηβική ηλικία, εξαιρετικά αμφιλεγόμενων και ύποπτων.

              Γράφει ο Αθανάσιος Β. Κολιοφούτης, Δρ Θεολογίας - Εκπαιδευτικός




               ε μία περίοδο της ζωής τους κατά την οποία     τελείωσής του, οι κάθε λογής επιτήδειοι στον αχα-
           Σοι έφηβοι αναζητούν απεγνωσμένα κοινω-            νή χώρο του διαδικτύου αυτοαναγορεύονται παι-
         νικά πρότυπα για να τα μιμηθούν, η συνεχής και       δαγωγοί και αποπροσανατολίζουν το άτομο από
         αδιάκοπη περιήγησή τους στο διαδίκτυο προβάλλει      την επίτευξη των παραπάνω στόχων.
         με μία υποσυνείδητη και βαθμιαία διαδικασία τη
         μίμηση συμπεριφορών νέων παιδαγωγικών μοντέ-            Έτσι, προτείνουν επικίνδυνες πρακτικές επίλυ-
         λων, τα οποία έρχονται να αντικαταστήσουν τα πα-     σης προβλημάτων, οι οποίες βέβαια, προβάλλονται
         ραδοσιακά παιδαγωγικά μοντέλα της οικογένειας,       ως ιδανικές και κατάλληλες. Όσο περισσότερο ο
         του γονέα, του δασκάλου και του ιερέα. Ενώ όμως      νέος εθίζεται στη χρήση του διαδικτύου, τόσο πε-
         οι παραδοσιακοί παιδαγωγικοί φορείς, είτε λόγω       ρισσότερο  διδάσκεται μία νέα ηθική, την ηθική του
         της θεσμικής τους θέσης, είτε λόγω της επιστη-       διαδικτύου και μαθαίνει να λειτουργεί χωρίς ηθι-
         μονικής τους εξειδίκευσης, καθοδηγούν ως επί το      κούς κανόνες και φραγμούς. «Η συνεχής ροή πλη-
         πλείστον με παιδαγωγική ορθότητα το άτομο στη        ροφοριών, εικόνων και ειδώλων πλάθει με μεγα-
         διαδικασία της κοινωνικής του ένταξης και ατομι-     λύτερη ευκολία ένα μοντέλο πραγματικότητας που
         κής,  οικογενειακής,  επαγγελματικής,  μορφωτικής,   αναδεικνύεται ως ισχυρότερο και πειστικότερο από
         οικονομικής, πνευματικής η άλλης ωρίμανσης και       την ίδια την πραγματικότητα»[1]. Οι άνθρωποι δι-


         Σελίδα 12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17