Page 10 - Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου
P. 10

ΑΝΑΛΕΚΤΑ  Τεύχος 18 /  Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου  / 01 Φεβρουαρίου 2014                                          www.pemptousia.gr




























            Στην συνέχεια το όνομα πρέπει να αποκτήσει χα-       Ακόμα όμως και τότε, η έλλειψη πλαισίου αλλη-
         ρακτήρα, δηλαδή  αφού ονοματίσεις το χαρακτήρα       λεπίδρασης, η έλλειψη ελέγχου της αλληλεπίδρασης
         πρέπει να τον περιγράψεις, να του προσδώσεις χα-     από τους συμμετέχοντες και η έλλειψη δέσμευσης
         ρακτηριστικά, τόσο εξωτερικά όσο και συμπεριφορι-    στη σχέση  που  χαρακτηρίζει  την  «πρόσωπο με
         κά, για να βοηθήσεις την επικοινωνία σου με άλλους   πρόσωπο» επικοινωνία επιδρούν στον τρόπο με τον
         ανθρώπους με τους οποίους θα συνευρεθείς στο ίδιο    οποίο οι έφηβοι χρήστες παρουσιάζουν τον εαυτό
         MUD.                                                 τους.

            Η ύπαρξη ενός χαρακτήρα και οι ρόλοι των άλλων       Αφού λοιπόν ο ποιμένας είναι εντεταλμένος να
         που συνευρίσκονται μαζί του είναι μέρος της δομής    επισυνάγει τα λογικά πρόβατα του Χριστού, τα
         του εικονικού χώρου. Μέσα σ’αυτό το περιβάλλον       οποία ο ίδιος ο Χριστός του έχει εμπιστευτεί να τα
         ελευθερίας και αυτοκαθορισμού, όλοι διασφαλίζουν     περιφρουρεί και να τα διαφυλάσσει εντός της ποί-
         το δικαίωμα στη ψευδαίσθηση. Ο καθένας μπορεί να     μνης της Εκκλησίας [4], τότε αυτός δεν μπορεί παρά
         ισχυριστεί πως είναι μάγος σ’ένα κάστρο η πλοη-      να τα ακολουθεί σε κάθε επικίνδυνη αναζήτησή τους,
         γός σ’έναν αστερισμό. Οι ίδιοι οι ρόλοι προσφέρουν   η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την παραπάνω
         στους ανθρώπους νέα επίπεδα, στα οποία δοκιμά-       προοπτική. Αν η ενασχόληση των νέων με το δια-
         ζουν, εξασκούν τις νέες τους ταυτότητες, ενώ με την   δίκτυο εγκυμονεί όλους τους παραπάνω κινδύνους,
         σειρά τους οι νέες ταυτότητες που δημιουργούνται     που μπορούν να καταστούν μοιραίοι τόσο στην δι-
         επιβεβαιώνουν την πραγματικότητα του σεναρίου.       αδικασία της οικοδόμησης μίας υγιούς προσωπικό-
         Επίσης, δεν λείπουν και ακραίες, κατακριτέες συ-     τητας, όσο και στην ευρύτερη εξέλιξη της πνευματι-
         μπεριφορές. Επειδή ο κόσμος στα εικονικά περιβάλ-    κότητας και της χριστιανικής αυτοσυνειδησίας τους,
         λοντα δεν διαφέρει τόσο πολύ από τον “πραγματικό”    τότε η ποιμαντική μέριμνα του ποιμένα οφείλει να
         κόσμο, συμπεριφορές υβριστικές και προσβλητικές      αναδειχθεί σε ουσιαστικό παράγοντα προσανατολι-
         δεν είναι σπάνιες» [1].                              σμού της πνευματικής τους ζωής.

            Οι αναστολές των ανθρώπων αίρονται στο δια-          Καθίσταται αυταπόδεικτο πως ο εθισμός των νέων
         δίκτυο και συμπεριφέρονται διαφορετικά απ’ ο,τι      στην αλόγιστη και η αδιάκριτη χρήση του διαδικτύου
         στην πραγματικότητα, προβάλλοντας διαφορετικές       αυξάνει θεαματικά την έκθεσή τους σε όλους τους
         ταυτότητες [2]. Ο υπερβολικός βομβαρδισμός με        παραπάνω κινδύνους. Όσο περισσότερο αναζητούν,
         πληροφορίες  και οι κακοπροαίρετοι  και επιτήδειοι   τόσο περισσότερο είναι πιθανό να χαθούν σε έναν
         «μπλόγκερς» καραδοκούν για να μεταδώσουν πλη-        απίστευτο κυκεώνα, σε έναν αχανή, ανεξέλεγκτο και
         ροφορίες και ειδήσεις που εκείνοι επιλέγουν, με κίν-  ανήθικο πολλές φορές χώρο και άρα τόσο περισσότε-
         δυνο τη χειραγώγηση ανυποψίαστων και αθώων πο-       ρο αυξάνεται ο κίνδυνος να εξαπατηθούν, να παρα-
         λιτών, και ειδικά των νέων [3].                      συρθούν, ή να πέσουν θύματα παραπληροφόρησης,
                                                              προπαγάνδας, απειλών η εκβιασμών από διάφορους
            Βέβαια με την εξέλιξη του διαδικτύου και τη δυ-   επιτήδειους. Όσο περισσότερο «σερφάρουν», τόσο
         νατότητα ανάρτησης φωτογραφιών, video και παρα-      περισσότερο «αιχμαλωτίζονται».
         κολούθησης μέσω κάμερας το διαδίκτυο μετατράπη-
         κε από χώρο επικοινωνίας ασώματων υποκειμένων           Αρκετές φορές η «αιχμαλωσία» αυτή προσλαμ-
         σε χώρο πρώτης γνωριμίας ανθρώπων, που σκοπεύ-       βάνει θρησκευτικό περιεχόμενο. Διενεργείται από
         ουν να αναπτύξουν σχέσεις και στην πραγματική,       επικίνδυνες  παραθρησκευτικές  ομάδες  η  αιρέσεις
         εκτός του διαδικτύου ζωής.                           αμφιβόλου προελεύσεως που αποσκοπούν να πα-
                                                              ραπληροφορήσουν τους όποιους χρήστες του διαδι-


         Σελίδα 10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15