Page 5 - Περιβάλλον & Αυτοκίνητο. Μέρος 1ο: Ηλεκτροκίνηση
P. 5

www.pemptousia.gr                                                                              Τεύχος 21 /  Το Οικολογικό Αυτοκίνητο / 10 Μαΐου 2014     ΑΝΑΛΕΚΤΑ




         ένα αιώνα. Μπορεί να φανεί περίεργο, αλλά είναι αλή-  αυτή το περιβάλλον. Όμως, το όφελος που θα προέ-
         θεια. Τα πρώτα βήματα του αυτοκινήτου ήταν ηλε-      κυπτε για τις μεγαλουπόλεις –και όχι μόνον- αν έβρι-
         κτρικά. Ωστόσο ο παντοδύναμος κινητήρας εσωτερικής   σκαν τρόπο να περιορίσουν ή και να μηδενίσουν την
         καύσης επικράτησε τάχιστα και σχεδόν ολοκληρωτικά    εκπομπή καυσαερίων (π.χ. με ήπιες μορφές ενέργειας)
         στο χώρο αυτό, καθώς η αυτονομία ήταν το προσόν      κατά την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας είναι
         εκείνο που η τεχνολογία των συσσωρευτών δεν μπο-     ανεκτίμητο.
         ρούσε  να  προσφέρει  στην  περίπτωση  του  ηλεκτροκι-
         νητήρα. Στα αυτοκίνητα που όλοι μας γνωρίζουμε, τα      Η αυτονομία λοιπόν ήταν το ζητούμενο που οδή-
         πράγματα είναι σχετικά απλά: Γεμίζεις το ρεζερβουάρ   γησε στην εμφάνιση των υβριδικών αυτοκινήτων. Των
         μέσα σε λίγα λεπτά, μπαίνεις στο αυτοκίνητό σου και   αυτοκινήτων δηλαδή όπου συστεγάζονται μία μηχανή
         πηγαίνεις μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Αυτό είναι κάτι που   εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) και ένας ηλεκτροκινητήρας.
         κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπόρεσε μέχρι σήμε-
         ρα να προσφέρει.                                        Τα υβριδικά

            Κατά τ’ άλλα ο ηλεκτροκινητήρας είναι παραπάνω       Οι διαφόρων τύπων συσσωρευτές (μπαταρίες), εί-
         από κατάλληλος για χρήση στο αυτοκίνητο. εξαιρετι-   ναι το γνωστότερο σήμερα μέσο αποθήκευσης της ηλε-
         κά απλός στην κατασκευή του, αποτελείται από πολύ    κτρικής ενέργειας. Για να επιτευχθεί αυτονομία έστω
         λιγότερα εξαρτήματα σε σχέση με τον γνωστό εμβο-     και της τάξης του 50% των συμβατικών αυτοκινήτων,
         λοφόρο κινητήρα εσωτερικής καύσης, διαθέτει ένα και   απαιτούνται μπαταρίες με πολύ περισσότερο όγκο
         μοναδικό κινητό μέρος (το ρότορα ή δρομέα), αθόρυβη   από αυτόν που καταλαμβάνει ένα ρεζερβουάρ βενζί-
         λειτουργία και εξαιρετική ροπή που εμφανίζεται από   νης, πολύ περισσότερο βάρος, αλλά και με πολύ μεγά-
         μηδέν στροφές. Τι το καλύτερο, όταν όλοι μας ψάχνου-  λο κόστος.
         με για ροπή «χαμηλά» γνωρίζοντας ότι αυτό είναι που
         κάνει ένα αυτοκίνητο όχι μόνο ευχάριστο στην οδήγη-     Με  βάση τις δυσκολίες που υπήρχαν (και υπάρ-
         ση, αλλά και οικονομικό.                             χουν) στην εξεύρεση πραγματικά οικονομικών τρόπων
                                                              παραγωγής ή αποθήκευσης ενέργειας στο αυτοκίνητο,
            Σε αυτά τα προτερήματα πρέπει να προσθέσουμε      η εμφάνιση του υβριδικού αυτοκινήτου ήταν θέμα χρό-
         τις μηδενικές εκπομπές ρύπων έστω και μόνο κατά τη   νου. Το υβριδικό αυτοκίνητο προκύπτει με την προ-
         χρήση του αυτοκινήτου, καθώς η παραγωγή της ηλε-     σθήκη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ένα ηλε-
         κτρικής ενέργειας που απαιτείται για τη φόρτιση των   κτρικό αυτοκίνητο ή το… ανάποδο, με την προσθήκη
         μπαταριών ενός ηλεκτρικού οχήματος επιβαρύνει και    ενός ηλεκτροκινητήρα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο.



































           Σήμερα στο εμπόριο διατίθεται μια μεγάλη γκάμα υβριδικών
           αυτοκινήτων, διαφόρων μεγεθών και διαφορετικού κόστους. Εδώ το
           Honda Insight, που όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, πριν από 5 περίπου
           χρόνια, ήταν το φθηνότερο υβριδικό της αγοράς.


                                                                                                            Σελίδα 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10