Page 6 - Περιβάλλον & Αυτοκίνητο. Μέρος 1ο: Ηλεκτροκίνηση
P. 6

ΑΝΑΛΕΚΤΑ    Τεύχος 21 /  Το Οικολογικό Αυτοκίνητο / 10 Μαΐου 2014                                                             www.pemptousia.gr








































            Χρήσιμο high-tech αξεσουάρ η έγχρωμη οθόνη που συναντάμε σε πολλά υβριδικά μοντέλα και δείχνει τη ροή ενέργειας
         κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Εδώ βλέπουμε την οθόνη ενός τζιπ Lexus με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Οι δύο
         πίσω κινούνται αποκλειστικά από ηλεκτροκινητήρα.


            Τα υβριδικά αυτοκίνητα χωρίζονται σε δύο μεγάλες   χου μεγέθους και ισχύος μοντέλα, αλλά και αυτοκίνη-
         κατηγορίες: τα «παράλληλα» (παράλληλης λειτουργί-    τα πολύ μεγαλύτερα, πολυτελέστερα και ακριβότερα,
         ας) και τα «σε σειρά» (σειριακής λειτουργίας), ανά-  όπως τα υβριδικά Lexus που ήδη δοκιμάζουν την τύχη
         λογα με τον τρόπο συνεργασίας κινητήρα εσωτερικής    τους στην αγορά. Το ζητούμενο στην περίπτωση των
         καύσης και ηλεκτροκινητήρα.                          μεγάλων αυτών οχημάτων είναι να περιοριστεί η υπερ-
                                                              βολική κατανάλωση των θηριωδών κινητήρων (3.000-
            Στην πρώτη περίπτωση ο βενζινοκινητήρας (ή ο πε-  6.000 κ.εκ.) που συνήθως διαθέτουν, χωρίς όμως να
         τρελαιοκινητήρας) χρησιμοποιείται για την κίνηση του   υπάρχει υστέρηση στους υπόλοιπους τομείς. Επιχει-
         οχήματος και  ο ηλεκτροκινητήρας παίζει βοηθητικό    ρείται δηλαδή να συνδυαστούν οι επιδόσεις, ο εξοπλι-
         ρόλο, προσφέροντας την ισχύ του προκειμένου να περι-  σμός και ο… όγκος των αυτοκινήτων αυτών με ένα
         οριστεί η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Υπάρ-    οικολογικό προφίλ. Εξάλλου κανείς δεν λέει όχι στο να
         χει δηλαδή μετάδοση κίνησης, με τρόπο που ποικίλλει   πληρώνει λιγότερα για βενζίνη.
         από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο, και από τους δύο κινη-
         τήρες προς τους τροχούς. Τέτοιο παράδειγμα αποτελεί     Και βέβαια η Lexus δεν έμεινε για πολύ καιρό μόνη
         το Honda Civic Ima.                                  της στην αγορά των πολυτελών υβριδικών αυτοκινή-
                                                              των. Audi, BMW, Cadillac, Mercedes και Porsche έχουν
            Στη δεύτερη περίπτωση, στα υβριδικά «σε σειρά»    ήδη μπει στο χώρο αυτό με τις υβριδικές εκδόσεις των
         αυτοκίνητα, η ΜΕΚ κινεί μια γεννήτρια που φορτίζει   δικών τους μοντέλων που μπορεί να είναι είτε λιμουζί-
         τους συσσωρευτές, οι οποίοι με τη σειρά τους τροφο-  νες, είτε μεγάλα πολυτελή «τζιποειδή».
         δοτούν τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι αυτός που
         κινεί απ’ ευθείας τους τροχούς.                         Στην πρίζα…

            Η περίπτωση του δημοφιλούς Toyota Prius μπο-         Μέχρι πρόσφατα, υβριδικά αυτοκίνητα σειριακής
         ρούμε να πούμε ότι βρίσκεται κάπου στη μέση, καθώς   λειτουργίας, επιβατικά τουλάχιστον, δεν είχαμε δει να
         υπάρχουν και φάσεις που ο βενζινοκινητήρας δουλεύ-   διατίθενται στο εμπόριο. Σήμερα όμως τέτοιου τύπου
         ει αποκλειστικά και μόνο για να φορτίσει την μπατα-  υβριδικά διατίθενται κανονικά στην αγορά (Chevrolet
         ρία. Πάντως τον περισσότερο χρόνο το Prius κινείται   Volt, Opel Flextreme)  που δείχνει ότι μπαίνουμε σε
         ως υβριδικό παράλληλης λειτουργίας. Σημειώνουμε ότι   μια νέα φάση εξέλιξης και ανάπτυξης του υβριδικού
         αυτοκίνητα όπως το Prius και το υβριδικό Civic  άνοι-  αυτοκινήτου.
         ξαν το δρόμο για να ακολουθήσουν όχι μόνο αντίστοι-


         Σελίδα 6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11