Page 9 - Περιβάλλον & Αυτοκίνητο. Μέρος 1ο: Ηλεκτροκίνηση
P. 9

www.pemptousia.gr                                                                              Τεύχος 21 /  Το Οικολογικό Αυτοκίνητο / 10 Μαΐου 2014     ΑΝΑΛΕΚΤΑ






















            Modulgo                                              Moovile


            Από  τεχνική  άποψη, οι  μπαταρίες  λιθίου  προσφέ-  χλμ./ώρα, ενώ η ελάχιστη αυτονομία του είναι 90 χλμ.
         ρουν αυτονομία που στην καλύτερη περίπτωση φτάνει    και η μέγιστη 150 χλμ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης
         τα 115 χλμ. και στη χειρότερη τα 50, ενώ για την πλή-  το γεγονός ότι το Modulgo θα διαθέτει μπαταρίες λιθί-
         ρη φόρτισή τους απαιτούνται μόλις 3,5 ώρες σύνδεσης   ου νέας τεχνολογίας, αρχικά λιθίου-φωσφορικού σιδή-
         στο οικιακό δίκτυο. Οι περιορισμένες διαστάσεις του   ρου (LiFePO4) και στη συνέχεια την πιο οικονομική λι-
         (είναι 30 εκ. πιο στενό από ένα αυτοκίνητο πόλης) εξα-  θίου-θείου, με αποτέλεσμα την απρόσμενα χαμηλή τιμή
         σφαλίζουν ιδιαίτερα μικρό κύκλο στροφής (3,4 μ.) και   του οχήματος, το οποίο θα βγει στην αγορά στα τέλη
         υπόσχονται μείωση του χρόνου κίνησης μέσα στην πόλη   του 2011 έναντι 10.000 – 12.000 ευρώ.
         κατά 25%. Τα παραπάνω στοιχεία επιτρέπουν στη γαλ-
         λική αυτοκινητοβιομηχανία να δηλώνει ότι προσφέρει       Το επίσης γαλλικής προέλευσης Moovile χαρακτη-
         ένα όχημα σε τιμή συμβατικού τρίτροχου σκούτερ, που   ρίζεται από τον κατεξοχήν επαγγελματικό προορισμό
         έχει όμως κατά 15% μικρότερο κόστος κίνησης.         του. Πρόκειται για μια πλατφόρμα με ηλεκτροκινητήρες
                                                              5 – 7 kW, ενσωματωμένους στους τροχούς, κατάλληλη
            Το γεγονός ότι τέτοιου τύπου όχημα προωθείται από   για αστικές διανομές. Προσφέρει ωφέλιμο όγκο φόρτω-
         μεγάλο κατασκευαστή είναι ένα στοιχείο που πρέπει να   σης 1,8 κ.μ., ενώ συνδυάζεται και με άλλες ίδιου τύπου
         επισημάνουμε, καθώς μέχρι σήμερα αντίστοιχες προτά-  πλατφόρμες δημιουργώντας μικρούς συρμούς. Δέχεται
         σεις βλέπαμε κατά διαστήματα από μικρούς κατασκευ-   διάφορων τύπων υπερκατασκευές (όπως ο θάλαμος με-
         αστές, που βέβαια δεν μπορούσαν να προσφερθούν σε    ταφοράς επιβατών), ενώ το γεγονός ότι όλοι οι τροχοί
         ελκυστικές τιμές και μεγάλες ποσότητες. Ωστόσο, κάτι   στρίβουν του προσδίδει ευελιξία. Οι πωλήσεις θα αρ-
         φαίνεται πως αλλάζει και στο χώρο των μικρότερων     χίσουν το 2012, ενώ οι τιμές θα είναι από 20.000 έως
         κατασκευαστών…                                       30.000 ευρώ.

            Τέσσερις «αστικοί» τροχοί                            Στο μεταξύ, άλλη μία γαλλική εταιρεία, εξειδικευ-
                                                              μένη στα μέσα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, η
            Τετράτροχο smartphone χαρακτηρίζει το Modulgo η   Bolloré,   δέχεται    προπαραγγελίες για το σχεδι-
         κατασκευάστρια εταιρεία Induct, από τη Γαλλία, κα-
         θώς η φιλικότητα προς το περιβάλλον συνδυάζεται με
         εξελιγμένη τηλεματική και ρομποτική, ενώ το ρόλο του
         πίνακα οργάνων και του διακόπτη παίζει ένα κινητό
         τηλέφωνο.

            Πρόκειται για τριθέσιο ηλεκτροκίνητο όχημα
         με μήκος μικρότερο των 2,5 μ., που παρκά-
         ρει όχι μόνο εύκολα, αλλά και αυτόματα,
         σε  ειδικά  σχεδιασμένους  χώρους.  Ο
         οδηγός θα αφήνει το όχημα στην
         είσοδο του πάρκινγκ και αυτό θα
         κατευθύνεται μόνο του στην πιο
         πρόσφορη ελεύθερη θέση: υπο-
         λογίζεται ότι 100 Modulgo θα
         παρκάρουν στον ίδιο χώρο όπου
         στάθμευαν 30 συμβατικά αυτοκί-
         νητα. Το βάρος του φτάνει τα 520
         κιλά, η τελική του ταχύτητα τα 110                                                              Think


                                                                                                            Σελίδα 9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14