Page 4 - Η βιοηθική Παιδεία
P. 4

ΑΝΑΛΕΚΤΑ    Τεύχος 13 /  Η Βιοηθική Παιδεία / 01 Αυγούστου 2013                                                               www.pemptousia.gr





                 Ο βιοηθικός προβληματισμός


                 στο Σχολείο



                 Καθώς εξελίσσονται οι τεχνολογικές δυνατότητες της σύγχρονης Ιατρικής,
                 τα Βιοηθικά διλήμματα, με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, εισέρχονται στην
                 καθημερινότητά μας και απαιτούν τη λήψη άμεσων και επιτακτικών αποφάσεων.
                 Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι η καλύτερη αντιμετώπιση είναι η ώριμη απόφαση
                 που θα προκύψει μετά από μακρές και εμπεριστατωμένες συζητήσεις ευαίσθητων
                 και ενημερωμένων πολιτών. Καταλαβαίνουμε, συνεπώς, ότι κεντρικό ρόλο σε αυτή
                 τη διαδικασία έχει η Εκπαίδευση, κατά την οποία ο αυριανός πολίτης θα έχει
                 την ευχέρεια να κατανοήσει από νωρίς τη σημασία και το βάθος των πτυχών των
                 Βιοηθικών ζητημάτων.
                 Γράφει ο Βασίλειος Φανάρας (Δρ. Βιοηθικής, Θεολόγος)








































                 «Η γενετική του ανθρώπου έχει σχέση, όχι μόνο με το βιολόγο και το γιατρό, αλλά με κάθε
                 σκεπτόμενο μέλος της ανθρώπινης κοινωνίας» (Γενετική, Κουβάτση-Τριανταφυλλίδη)




            «ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟYΜΠΑΣ                Στον αρχικό σχεδιασμό του καινοτόμου προγράμ-
         ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΟΗΘΙΚΗ»                            ματος δεν έλειψαν οι αμφισβητήσεις και οι επιφυλά-
                                                              ξεις για το εάν ένα τέτοιο πρόγραμμα θα μπορούσε να
            Σκεπτικό του Προγράμματος                         υλοποιηθεί από μαθητές της Γ’ γυμνασίου (γεννηθέντες
                                                              το έτος 1998) κι εάν η διαπραγμάτευση τέτοιων θεμά-
            Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που εκπονήθηκε τη      των ανήκει αποκλειστικά σε μαθητές των τελευταίων
         φετινή σχολική χρονιά εντάχθηκε στο ευρύτερο πεδίο   τάξεων του Λυκείου ή κι ακόμη σε  μεγαλύτερους. Οι
         των θεμάτων που έχουν να κάνουν με τα ανθρώπινα δι-  αντιρρήσεις βασιζόταν κυρίως στην έλλειψη ενημέρω-
         καιώματα και έχουν προκύψει εξαιτίας της προόδου της   σης και γνώσης των μαθητών πάνω στην εθνική νομο-
         βιοϊατρικής επιστήμης τα  τελευταία τριάντα χρόνια.   θεσία για τα βιοηθικά θέματα, αλλά και στις βιοϊατρι-


         Σελίδα 4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9