Page 4 - Η βιοηθική Παιδεία
P. 4
ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 13 / Η Βιοηθική Παιδεία / 01 Αυγούστου 2013 www.pemptousia.gr
Ο βιοηθικός προβληματισμός
στο Σχολείο
Καθώς εξελίσσονται οι τεχνολογικές δυνατότητες της σύγχρονης Ιατρικής,
τα Βιοηθικά διλήμματα, με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, εισέρχονται στην
καθημερινότητά μας και απαιτούν τη λήψη άμεσων και επιτακτικών αποφάσεων.
Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι η καλύτερη αντιμετώπιση είναι η ώριμη απόφαση
που θα προκύψει μετά από μακρές και εμπεριστατωμένες συζητήσεις ευαίσθητων
και ενημερωμένων πολιτών. Καταλαβαίνουμε, συνεπώς, ότι κεντρικό ρόλο σε αυτή
τη διαδικασία έχει η Εκπαίδευση, κατά την οποία ο αυριανός πολίτης θα έχει
την ευχέρεια να κατανοήσει από νωρίς τη σημασία και το βάθος των πτυχών των
Βιοηθικών ζητημάτων.
Γράφει ο Βασίλειος Φανάρας (Δρ. Βιοηθικής, Θεολόγος)
«Η γενετική του ανθρώπου έχει σχέση, όχι μόνο με το βιολόγο και το γιατρό, αλλά με κάθε
σκεπτόμενο μέλος της ανθρώπινης κοινωνίας» (Γενετική, Κουβάτση-Τριανταφυλλίδη)
«ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟYΜΠΑΣ Στον αρχικό σχεδιασμό του καινοτόμου προγράμ-
ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΟΗΘΙΚΗ» ματος δεν έλειψαν οι αμφισβητήσεις και οι επιφυλά-
ξεις για το εάν ένα τέτοιο πρόγραμμα θα μπορούσε να
Σκεπτικό του Προγράμματος υλοποιηθεί από μαθητές της Γ’ γυμνασίου (γεννηθέντες
το έτος 1998) κι εάν η διαπραγμάτευση τέτοιων θεμά-
Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που εκπονήθηκε τη των ανήκει αποκλειστικά σε μαθητές των τελευταίων
φετινή σχολική χρονιά εντάχθηκε στο ευρύτερο πεδίο τάξεων του Λυκείου ή κι ακόμη σε μεγαλύτερους. Οι
των θεμάτων που έχουν να κάνουν με τα ανθρώπινα δι- αντιρρήσεις βασιζόταν κυρίως στην έλλειψη ενημέρω-
καιώματα και έχουν προκύψει εξαιτίας της προόδου της σης και γνώσης των μαθητών πάνω στην εθνική νομο-
βιοϊατρικής επιστήμης τα τελευταία τριάντα χρόνια. θεσία για τα βιοηθικά θέματα, αλλά και στις βιοϊατρι-
Σελίδα 4