Page 7 - Η βιοηθική Παιδεία
P. 7
www.pemptousia.gr Τεύχος 13 / Η Βιοηθική Παιδεία / 01 Αυγούστου 2013 ΑΝΑΛΕΚΤΑ
για 15 χρόνια μετά από αυτοκινητιστικό ατύχημα και διάρκεια του δίωρου μαθήματος. Ο γράφων μαζί με
παρά την περιποίηση της οικογένειάς του ζητά επί- τον καθηγητή κ. Ν. Κόιο συντόνιζαν και διευκόλυναν
μονα από την Ελληνική Δικαιοσύνη να του επιτραπεί την όλη διαδικασία. Σε ολομέλεια λοιπόν ανακοινώθη-
ο “αξιοπρεπής θάνατος” με τη χορήγηση φαρμάκου καν τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας των Επιτροπών
(ευθανασία). Με δεδομένο ότι στη χώρα η νομοθεσία των μαθητών. Ακούστηκαν οι απόψεις των φοιτητών
απαγορεύει μια τέτοια πρακτική, καλείται η Επιτροπή και σημαντικό στη διαδικασία ήταν η έκφραση της
σας να γνωμοδοτήσει αν θα πρέπει να του δοθεί το «ανεπίσημης» προσωπικής στάσης και ψήφος τους
δικαίωμα αυτό ή να απορριφθεί το αίτημά του». στις τρεις εικονικές περιπτώσεις μελέτης, καθώς και
η εκτίμησή τους για την ψήφο των μαθητών μέχρι το
Μέλη της Επιτροπής (10): Κορδόκας Νικόλαος σημείο που αυτή δεν είχε ανακοινωθεί.
(προεδρεύων), Λεσανάκου Γρηγόρης (γραμματέας),
Παρλαμέντα Αλεξάνδρα, Αλ- Την Πέμπτη 25 Απριλίου
πουτασβίλι Νικόλαος, Φυντά- σε εκδήλωση που διοργάνωσε
νης Δημήτριος, Ναούμ Ναούμ, η Δρ Χρύσα Παπαδέλη, υπεύ-
Νικηφορίδης Ιωάννης, Σωτήρη θυνη του Γραφείου Αγωγής
Άγγελος, Τρόκα Αντρέας, Λουϊ- Υγείας της Διεύθυνσης Δευτε-
ζίδης Δημήτριος. ροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανα-
τολικής Θεσσαλονίκης, στο 11ο
Η παρούσα Επιτροπή κατά Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης έγινε
παρέκκλιση και για παιδαγω- σύντομη δεκάλεπτη παρουσία-
γικούς λόγους αποτελούνταν ση του προγράμματος από τον
από 10 μέλη. Κανείς δεν φα- γράφοντα και την κ. Φανή Κα-
νταζόταν ότι στο πρόβλημα νταρτζή, θεολόγο καθηγήτρια
της ευθανασίας που κλήθηκε και συμμετέχουσα στο Πρό-
να απαντήσει η μαθητική Επι- γραμμα, ενημερώνοντας για το
τροπή θα εμφανιζόταν τελικά έργο μας, τους καθηγητές και
ισοψηφία. Κι όμως οι ψήφοι ήταν 5 υπέρ και 5 κατά μαθητές των άλλων σχολείων.
του αιτήματος του κ. Γεωργίου να του χορηγηθεί αξι-
οπρεπής θάνατος. Η τελική απόφαση της επιτροπής Επιπλέον σκοπό αποτελεί η μετάφραση των ερ-
ήταν να μην του χορηγηθεί υδροκυάνιο, διότι υπερί- γασιών μας στην αγγλική γλώσσα και η κοινοποίησή
σχυσε στην ισοψηφία η αρνητική ψήφος του προε- τους σε φορείς όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Βιοηθι-
δρεύοντα μαθητή (Ν. Κορδόκας). κής (Βρυξέλλες), η Επιτροπή Βιοηθικής της UNESCO
(Παρίσι), αλλά και στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλη-
Γ’ Φάση του Προγράμματος σιών W.C.C. (Γενεύη). Ταυτόχρονα θα ήταν χρήσιμο να
ανακοινωθούν και σε ανάλογες Επιτροπές στην Ελλά-
Ο κόπος των μαθητών ήταν καλό να κοινοποιηθεί δα, όπως η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και η Συνοδική
και να παρουσιασθεί σε ακροατήριο που θα κατανο- Επιτροπή Βιοηθικής της Εκκλησίας της Ελλάδος.
ούσε την όλη προσπάθειά. Στο σημείο αυτό πολύτι-
μη στάθηκε η συνεργασία με τον Επίκουρο Καθηγητή Δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί αν επιτεύχθηκαν όλοι
Ηθικής και Βιοηθικής κ. Νικόλαο Κόϊο, ο οποίος με στόχοι που τέθηκαν εξαρχής. Η συζήτηση με τους μαθη-
χαρά προετοίμασε τη φιλοξενία της εκδήλωσης στην τές του 2ου Γυμν. Τούμπας για τη βιοηθική πάντως έγινε,
Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης. μάλλον μόλις άρχισε. Ελπίζουμε ότι η προσπάθεια που
Την Τρίτη 23 Απριλίου στο χώρο της Σχολής και στο ξεκίνησε τη φετινή σχολική χρονιά (2012-13) θα συνεχι-
μάθημα «Βιοηθική» πραγματοποιήθηκε ένα πρωτό- στεί και θα αξιοποιηθεί, αποβλέποντας στη στενότερη συ-
γνωρο και σημαντικό γεγονός. Μαθητές και μαθήτριες νεργασία που εγκαινιάσθηκε με πρόσωπα και φορείς που
της Γ’ Γυμνασίου κάθισαν μαζί με τους φοιτητές της αναφέρθηκαν παραπάνω. Η βοήθειά τους ήταν σημαντική
Σχολής να παρακολουθήσουν και να συζητήσουν στη και τους ευχαριστούμε εκ βάθους καρδίας.
Σελίδα 7