Page 12 - Κρίση Οικονομική ή Ηθική;
P. 12

ΑΝΑΛΕΚΤΑ   Τεύχος 07 /  Κρίση Οικονομική ή Ηθική / 4 Φεβρουαρίου 2013                                            www.pemptousia.gr



         ληνικής στη θεία λατρεία δεν είναι τόσο καίριο       θησής του και γιατί;
         όσο εμφανίζεται.
                                                                 Η  πίστη  δεν  είναι  μάθημα.  Είναι  έμπνευση.
           Η  Εκκλησία  το  μήνυμα  της  πίστεως  δεν  το     Αν τα θρησκευτικά διδάσκονται χωρίς έμπνευση
         μεταφέρει με την ανάγνωση και κατανόηση κει-         μάλλον βλάπτουν.
         μένων  όσο  με  τη  θεία  λατρεία  της.  Και  αυτή
         έχει ως γλώσσα την αγάπη και τη λαχτάρα του             Θα μπορούσε και θα έπρεπε όμως να έχουν
         Θεού.                                                πολλή  ελευθερία,  σεβασμό  και  κατηχητικό  με-
                                                              γαλείο.
           11. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται
         απαξίωση  και  άρνηση  πολλών  νέων  ανθρώ-             Γιατί  να  καταργηθούν;  Είναι  κρίμα  σε  επο-
         πων προς την Εκκλησία, ενώ τα λεγόμενα               χή  ενδημούσης  πνευματικής  υπογλυκαιμίας  να
         «χρηστά ήθη» αλλοιώνονται. Θεωρείτε πως η            στερηθούμε και τις τελευταίες καραμέλες. Και-
         επιστροφή των νέων «στο ναό» θα βελτιώ-              ρός να τα βελτιώσουμε, όχι να τα στερηθούμε.
         σει το χαρακτήρα τους, την προσωπικότητά
         τους; Τι μπορεί να κάνει η Εκκλησία, προκει-            13. Θεωρείτε ότι πρέπει να ανεγερθεί τζαμί
         μένου να κερδίσει το χαμένο έδαφος και να            στην Αττική ή μια τέτοια ενέργεια θα διατά-
         αποκαταστήσει την εικόνα της;                        ρασσε περισσότερο την κοινωνική τάξη και
                                                              θα οδηγούσε σε εκδηλώσεις ρατσιστικού πε-
           Όσα αναφέρετε είναι αποτέλεσμα αφενός μεν          ριεχομένου;
         μιας συστηματικής αντιεκκλησιαστικής πολεμι-
         κής, αφετέρου δε μιας απομάκρυνσής μας από              Εάν  ζούσαμε  την  παράδοση  και  την  πίστη
         την αυθεντικότητα της ζωής της πίστεως.              μας, τότε ούτε ένα τζαμί θα μας ενοχλούσε ούτε
                                                              το  ρατσιστικό  μίσος  θα  ευδοκιμούσε  στις  κοι-
           Οι νέοι σήμερα φαντάζονται ότι η Εκκλησία          νωνίες μας.
         στην καλύτερη περίπτωση είναι μία φυλακή της
         σκέψης και στην χειρότερη ένας χώρος σκοταδι-           Ήδη  φιλοξενούνται  στη  χώρα  μας  άνθρωποι
         σμού, υποκρισίας, ψεύδους, ίσως και διαστρο-         με διαφορετικό θρησκευτικό υπόβαθρο. Αυτούς
         φής.                                                 δεν πρέπει να τους σεβαστούμε;

           Πώς να πλησιάσουν; Ο μόνος τρόπος είναι η             Αυτό  που  δεν  θα  έπρεπε  να  δεχθούμε  είναι
         ζωή  των  πιστών  να  διαψεύδει  τις  συκοφαντί-     τον  προσηλυτισμό  τους  ή  την  οργανωμένη  βία
         ες.                                                  τους ή την αλλοίωση της ταυτότητάς μας.

           Δίπλα σε έναν άγιο διαλύεται κάθε αμφιβο-             Ελευθερία πρέπει να έχουν αλλά όχι ισότιμα
         λία. Από την άλλη, πάντοτε θα υπάρχουν οι άν-        προνόμια. Δεν τους φιλοξενούμε για να ασεβή-
         θρωποι που και θαύμα να τους κάνεις θα δια-          σουμε στον πολιτισμό και την παράδοσή μας.
         τηρούν τις επιφυλάξεις ή και την άρνησή τους.
         Και τον Χριστό «πλάνο» τον είπανε.                      Ο  σεβασμός  μας  στην  ταυτότητά  μας  είναι
                                                              αδιαπραγμάτευτο χρέος μας. Όπως και ο σεβα-
           Σίγουρα όμως η καθαρή επιστροφή στην ζωή           σμός στην δική τους ταυτότητα.
         της πίστης όχι μόνο τον χαρακτήρα και την προ-
         σωπικότητα  θα  βελτιώσει,  αλλά  ολόκληρο  τον         14. Ποια είναι η άποψή σας για το «διά-
         άνθρωπο θα μεταμορφώσει.                             λογο αγάπης» μεταξύ Ανατολικής Ορθόδοξης
                                                              Εκκλησίας και Δυτικής Καθολικής ή Ρωμαιο-
           Όταν  ένα  άγριο  δέντρο  μπολιάζεται,  τότε       καθολικής; Έχουν γίνει βήματα προόδου;
         βγάζει νόστιμους καρπούς. Και ο πιο αμαρτω-
         λός  αν  δεχτεί  το  μπόλι  της  χάριτος  του  Θεού     Προσωπικά θεωρώ ότι όλο αυτό δεν γίνεται
         γίνεται άλλος άνθρωπος.                              όπως  θα  έπρεπε.  Έχει  αρκετά  κοσμική  βάση.
                                                              Σκοπός αυτής της κίνησης δεν είναι να ομολο-
           Από  άγριος  γίνεται  άγιος.  Ένα  ρ  κάνει  όλη   γηθεί και να κοινοποιηθεί η αλήθεια του Θεού,
         τη ζημιά. Καιρός να φύγει από τη μέση. Οι πιο        αλλά να τα βρούμε μεταξύ μας οι άνθρωποι.
         ωραίοι  άγιοι  είναι  οι  ήρωες  της  μετανοίας:  ο
         τελώνης, ο άσωτος, ό ληστής, η πόρνη.                   Απόδειξη ότι ενώ μιλούμε περί του Χριστού,
                                                              αρκετά  ακόμη  απέχουμε  από  την  ζωή  Του.  Η
           12. Συχνά εκδηλώνεται από πολλούς μα-              αγάπη δεν συζητιέται ούτε και η αλήθεια.
         θητές στάση απόρριψης για το μάθημα των
         Θρησκευτικών. Τάσσεστε υπέρ ή κατά της                  Η πρώτη εκφράζεται και η δεύτερη ομολογεί-
         κατάργησης ή της προαιρετικής παρακολού-             ται.  Έτσι  όπως  εξελίσσεται  ο  διάλογος  εμένα



         Σελίδα 12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17