Page 11 - Τέχνη & Πνεύμα
P. 11
www.pemptousia.gr Τεύχος 19 / Τέχνη & Πνεύμα / 03 Μαρτίου 2014 ΑΝΑΛΕΚΤΑ
Τα αγαθά της συγκοινωνίας, 1920 – 1925, Λάδι και μολύβι σε καμβά, 34,8 x 69,3 εκ.
μάτων και των Τεχνών, για τον πίνακα Ευαγγελι- λή Καλών Τεχνών. Ο Παρθένης πέθανε τον Ιούλιο
σμός, επισφραγίζοντας την εμφατική ανάδειξή του σε του 1967, ενώ στα αμέσως επόμενα χρόνια σημαντι-
ηγετική φυσιογνωμία στη σύγχρονη ελληνική τέχνη, κό μέρος του έργου του πέρασε στην Εθνική Πινα-
παρά τις σφοδρές αντιδράσεις συντηρητικών κύκλων. κοθήκη. Σήμερα, ο Παρθένης αναγνωρίζεται ως ένας
Το Δεκέμβριο του 1929 μεγάλος δάσκαλος και ως
διορίστηκε καθηγητής στη ο σημαντικότερος Έλληνας
Σχολή Καλών Τεχνών. Η ζωγράφος του 20ού αιώνα.
διδασκαλία του Παρθέ-
νη στη Σχολή, καινοτόμα, Στα πλαίσια της έκθεσης
ανατρεπτική και ταυτο- το Ίδρυμα Θεοχαράκη ορ-
χρόνως εξαιρετικά συστη- γανώνει ξεναγήσεις και
ματική, σχεδόν αμέσως εκπαιδευτικά προγράμμα-
αποτέλεσε πόλο έλξης για τα για παιδιά, αλλά και
τους πιο ανήσυχους σπου- για ολόκληρη την οικογέ-
δαστές, που συγκεντρώθη- νεια. Αξίζει να γίνει ιδι-
καν στο εργαστήριό του, αίτερη αναφορά στο Σε-
όπως οι Γ. Τσαρούχης, Ν. μινάριο «Ο μαθητής και ο
Εγγονόπουλος, Αγ. Παπά, δάσκαλος: Παρθένης, Πα-
Ηλ. Φέρτης, Εμ. Ζέπος, Δ. παλουκάς, Θεοχαράκης».
Κεντάκας, Β. Σεμερτζίδης, Στο σεμινάριο αυτό (4,
Δ. Διαμαντόπουλος, Γ. Μα- 11, 25 Απριλίου, 9, 16, 23
νουσάκης, Ρ. Λεονταρίτου, Μαΐου) θα μελετηθεί το
Γ. Μανουσάκης, Π. Τέτσης έργο του Παπαλουκά σε
κ.ά. σχέση με τους σύγχρονους
τοπιογράφους (Μαλέα, Οι-
Το 1937 τιμήθηκε με χρυ- κονόμου, Λύτρα) και πα-
σό μετάλλιο για τον πί- Ο Ευαγγελισμός, 1910 – 1911, Λάδι και στοιχεία ράλληλα η σημασία του ως
νακα Η μάχη του Ηρακλή φύλλου χρυσού σε καμβά επικολλημένο σε ξύλο, δάσκαλος, μέσα από το
με τις Αμαζόνες στη Διε- η ιδιόχειρη αφιέρωση με μελάνι, 43,2 x 41,8 εκ. έργο του Παρθένη και του
θνή Έκθεση του Παρισιού Θεοχαράκη. Οι συμμετέχο-
και το 1938 διοργανώθηκε ντες παρακολουθούν δια-
αναδρομική έκθεση των έργων του στο πλαίσιο της δραστικά, θέτοντας ερωτήματα και παίρνοντας μέρος
ελληνικής συμμετοχής στη Μπιενάλε της Βενετίας. Ο σε έναν ενεργό διάλογο. Την ευθύνη του σεμιναρίου
ίδιος τιμήθηκε με το παράσημο του Στέμματος της έχει η ιστορικός τέχνης Χριστίνα Πετρηνού.
Ιταλίας. Το 1947 παραιτήθηκε από την Ανωτάτη Σχο-
Σελίδα 11