Στον αέρα χωρίς ρύπους

23 Ιανουαρίου 2012

Ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος, το Taurus G4 της εταιρίας “Pipistrel-USA”, από το Στέιτ Κόλετζ της Πενσιλβάνιας των ΗΠΑ, κατάφερε να διανύσει τριακόσια είκοσι χιλιόμετρα σε λιγότερο από δύο ώρες, το καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στο διαγωνισμό “2011 Green Flight Challenge” της NASA.


Το μεγαλύτερο βραβείο στην ιστορία της αεροπορίας, που δημιουργήθηκε για να εμπνεύσει την ανάπτυξη πιο αποδοτικών αεροσκαφών και να αποτελέσει τη σπίθα για τη δημιουργία μιας νέας βιομηχανίας ηλεκτρικών αεροπλάνων, απένειμε η NASA, στο πλαίσιο του διαγωνισμού Green Flight Challenge, που υποστηρίχθηκε από την Google.
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, το νικητήριο αεροσκάφος θα έπρεπε να πετάξει καλύπτοντας απόσταση 200 μιλίων (320 χλμ.), σε λιγότερο από δύο ώρες, χρησιμοποιώντας λιγότερο από ένα γαλόνι καυσίμου ανά επιβάτη ή το ισόποσο σε ηλεκτρική ενέργεια. Τις δύο πρώτες θέσεις κατέλαβαν ομάδες, οι οποίες συμμετείχαν και οι δύο με ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη, πέτυχαν δε δύο φορές την απαίτηση κατανάλωσης καυσίμου, κάτι που σημαίνει ότι πέταξαν 200 μίλια με μόλις πάνω από μισό γαλόνι του ισοδύναμου καυσίμου ανά επιβάτη.

Το Taurus G4 κατάφερε να πετάξει με μηδενικούς ρύπους, ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και συνολική κατανάλωση ενέργειας που αντιστοιχεί σε κάτι παραπάνω από μισό γαλόνι (1,9 λίτρα) βενζίνης ανά επιβάτη. Για την επιτυχία της η νικήτρια ομάδα έλαβε χρηματικό βραβείο 1,34 εκ. δολαρίων, ενώ υπολογίζεται ότι οι 14 ομάδες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό ξόδεψαν συνολικά περίπου 4,0 εκ. δολάρια, τα τελευταία δύο χρόνια, προκειμένου να σχεδιάσουν και κατασκευάσουν τα αεροσκάφη με τα οποία έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό! Το δεύτερο βραβείο των 120.000 δολαρίων πήγε στην ομάδα eGenius, της Ramona, Καλιφόρνια.
«H NASA συγχαίρει την Pipistrel-USA.com για το γεγονός ότι κατάφερε να αποδείξει πως η υπερ-αποδοτική αεροπλοΐα είναι μέσα στις δυνατότητές μας», δήλωσε ο Joe Parrish, επικεφαλής τεχνολόγος, στην έδρα της NASA, στην Ουάσιγκτον. «Σήμερα έχουμε δείξει ότι τα ηλεκτρικά αεροπλάνα έχουν προχωρήσει πέραν της επιστημονικής φαντασίας και είναι πλέον στη σφαίρα της πράξης.»
Την ευθύνη για τη διοργάνωση του διαγωνισμού, που πραγματοποιήθηκε στη Santa Rosa της Καλιφόρνιας, ανέλαβε κατόπιν συμφωνίας με τη NASA το ίδρυμα Comparative Aircraft Flight Efficiency (CAFE).