Νέα γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων από τη Volvo

20 Φεβρουαρίου 2012

Η Volvo κάνει το επόμενο βήμα προς το μηδενισμό των εκπομπών καυσαερίων με μια νέα, τεχνολογικά προηγμένη γκάμα κινητήρων υψηλής απόδοσης, αποτελούμενη αποκλειστικά από τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel.

 

Η νέα γκάμα τετρακύλινδρων κινητήρων της Volvo, με τη χαρακτηριστική ονομασία-«ομπρέλα» VEA (Volvo Environmental Architecture = Περιβαλλοντική Αρχιτεκτονική Volvo) περιλαμβάνει βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού και πετρελαιοκινητήρες common rail. Καλύπτει δε ένα μεγάλο εύρος απαιτήσεων, από εκδόσεις υψηλής ισχύος και ροπής έως και κινητήρες που χαρακτηρίζονται από υψηλό λόγο απόδοσης και χαμηλή κατανάλωση.

Οι νέοι VEA κινητήρες θα διαθέτουν κατά 60% λιγότερα εξειδικευμένα εξαρτήματα. Οι κινητήρες αυτοί θα είναι επίσης έως και κατά 90 κιλά ελαφρύτεροι από τους σημερινούς, ενώ θα διαθέτουν έως και κατά 35% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Ανοίγοντας δρόμους στην τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας

Η σπονδυλωτή και συμπαγής, κατά τον εγκάρσιο άξονα, σχεδίαση είναι ιδανική για τις μελλοντικές εφαρμογές στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. Προκειμένου να καλυφθούν οι απαιτήσεις όλων των πελατών, συγκεκριμένοι κινητήρες θα αποκτήσουν επιπρόσθετη ισχύ μέσω υβριδικών συστημάτων ή άλλου τύπου τεχνολογιών αιχμής, όπως είναι η λήψη ισχύος από σφόνδυλους.

Για παράδειγμα εφέτος, προς τα τέλη του φθινοπώρου, η Volvo θα γίνει ένας από τους πρώτους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως που θα δοκιμάσει σε δημόσιους δρόμους τις δυνατότητες που έχει ένα σύστημα λήψης ισχύος από σφόνδυλο. Πρόκειται για το αποκαλούμενο KERS (Kinetic Energy Recovery System = Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας) που αποθηκεύει την ενέργεια του φρεναρίσματος σε ένα σφόνδυλο, ο οποίος περιστρέφεται με ταχύτητα έως και 60.000 στροφές ανά λεπτό. Αυτή η αποθηκευμένη ενέργεια, όταν απελευθερωθεί, μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για να συμβάλλει στην επιτάχυνση του αυτοκινήτου είτε για να κινήσει το όχημα όταν αυτό έχει φτάσει στην επιθυμητή ταχύτητα ταξιδίου. «Το σύστημα λήψης ισχύος από σφόνδυλο προσφέρει στον οδηγό 80 ίππους επιπλέον, ενώ μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 20%,» λέει ο Πήτερ Μέρτενς,» Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Volvo Car Corporation.

Αρχιτεκτονική Μεταβλητής Πλατφόρμας

Ταυτόχρονα όμως η Volvo θα ακολουθήσει επιθετική πολιτική κατασκευής νέων μοντέλων. Μεγάλο όπλο στην προσπάθεια αυτή οι οικονομίες κλίμακας που αναμένονται να επιτευχθούν με τη βοήθεια της νέας αρχιτεκτονικής οχημάτων: πρόκειται για την Αρχιτεκτονική Μεταβλητής Πλατφόρμας – SPA (Scalable Platform Architecture). Η Αρχιτεκτονική Μεταβλητής Πλατφόρμας θα επιτρέψει στα περισσότερα μοντέλα της Volvo να κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής ανεξάρτητα από το μέγεθος και την πολυπλοκότητά τους.

Πέρα όμως από τα βιομηχανικά οφέλη που θα υπάρξουν από την υιοθέτηση της κοινής αρχιτεκτονικής οχημάτων, θα υπάρξουν επίσης και σημαντικά πλεονεκτήματα που αφορούν τα ίδια τα νέα μοντέλα που θα κατασκευαστούν. Η Volvo θα καταστεί πρωτοπόρος στην εξοικονόμηση βάρους στα αυτοκίνητα, χάρη στα επερχόμενα μοντέλα Αρχιτεκτονικής Μεταβλητής Πλατφόρμας – SPA τα οποία θα είναι κατά 100-150 κιλά ελαφρύτερα από τα υπάρχοντα, ίδιου μεγέθους μοντέλα.

Η νέα αρχιτεκτονική θα είναι τέλος καταλυτικός παράγων και στην παρουσίαση ηλεκτρικών εκδόσεων όλων των μοντέλων της Volvo.