Σύστημα ειδοποίησης εκτάκτου ανάγκης για όλα τα αυτοκίνητα

20 Ιουλίου 2012

 

Οι επιτροπές εσωτερικής αγοράς και μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υιοθέτησαν μια μη δεσμευτική απόφαση, καλώντας όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν ενσωματώσει συσκευές eCall που θα στέλνουν σήμα σε περίπτωση ατυχήματος, μέχρι το 2015.

Στόχος αυτού του ενσωματωμένου στο όχημα συστήματος (βασισμένο στην τηλεφωνική πλατφόρμα του 112 – ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης εκτάκτου ανάγκης: αστυνομία, πρώτες βοήθειες κ.λπ.) είναι να εξασφαλίσει ότι οι υπηρεσίες βοήθειας θα βρίσκονται σε εγρήγορση σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος. Αυτό λογικά θα σώσει ζωές και θα μειώσει τις σοβαρές συνέπειες των τραυματισμών, καθώς η οδική βοήθεια θα φτάνει στο τόπο του ατυχήματος πολύ νωρίτερα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το σύστημα eCall μπορεί να σώσει μέχρι και 2.500 ζωές ετησίως και να μειώσει τη σοβαρότητα των τραυματισμών από 10% έως 15%. Το 2009 περίπου 35.000 άνθρωποι σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 1,5 εκατομμύρια τραυματίστηκαν σε περίπου 1,15 εκατ. τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της ΕΕ.

Μολονότι υπάρχει η τεχνογνωσία, σήμερα μόνο ένα μικρό ποσοστό των αυτοκινήτων της ΕΕ (0.4%) έχουν ενσωματώσει το σύστημα αυτό. Η εγκατάσταση του συστήματος σε όλα τα νέα οχήματα θα προσφέρει στους ευρωπαίους οδηγούς την ευκαιρία να επιλέξουν πρόσθετες υπηρεσίες, όπως η οδική βοήθεια, η παροχή πληροφορών για την κυκλοφορία και ο εντοπισμός του οχήματος σε περίπτωση κλοπής.

Προς το παρόν, ενώ το eCall είναι προαιρετικό για τα κράτη μέλη της ΕΕ, το συναντάμε συχνά σε πολυτελή αυτοκίνητα, όπως Alfa Romeo, Porsche και BMW που ήδη παρέχουν αυτή την υπηρεσία.

Σύμφωνα με έγγραφο της Επιτροπής, η τιμή για το σύστημα eCall θα μπορούσε να κυμανθεί σε πρώτη φάση μεταξύ 50 και 300 ευρώ, αλλά αργότερα θα μειωθεί.

Το άρθρο είναι βασισμένο σε δημοσίευμα του euractiv.gr