Η μοναδική σολίστ του μπουζουκιού στην Ελλάδα

18 Φεβρουαρίου 2014

Σε ένα καθαρά αντροκρατούμενο χώρο η σολίστ του μπουζουκιού και συνθέτης Αργυρώ Κεραμιδά τολμά, πρωτοπορεί και αποδεικνύει ότι μια κυρία μπορεί, το ίδιο εύκολα και άνετα, να είναι και σολίστ του μπουζουκιού. «Γύρω στα δέκα ξεκίνησα την ενασχόληση με το μπουζούκι, ενώ παράλληλα σπούδασα πιάνο και θεωρητικά Ευρωπαϊκής Κλασικής Μουσικής και έτσι πήρα δίπλωμα Σύνθεσης. Ο πατέρας μου είχε αρκετά όργανα στο σπίτι, όμως εκείνο που με γοήτευσε ήταν το μπουζούκι…» θα δηλώσει σε συνέντευξή της στο παρελθόν, όταν προσέλκυσε για πρώτη φορά το ενδιαφέρον δημοσιογράφων και καναλιών για το αξιοπερίεργο της δεξιοτεχνίας της στο μπουζούκι.

Η Αργυρώ έγινε πρωτοπόρος στο θέμα της εκμάθησης λαϊκών και παραδοσιακών οργάνων. Στις μέρες μας βλέπουμε σημαντική στροφή νέων προς τα παραδοσιακά όργανα και την ελληνική μουσική παράδοση. Στο θέμα συνέβαλε αποφασιστικά και ο θεσμός των Μουσικών Σχολείων, στα οποία οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη μουσική, πρακτικά και βιωματικά, και να εξοικειωθούν με όργανα, όπως ο ταμπουράς και το μπουζούκι. Έτσι όλο και περισσότερες κοπέλες αποφασίζουν να ασχοληθούν με τη μελέτη του μπουζουκιού, αλλά και με άλλα όργανα, όπως το λαούτο, το κανονάκι, ο τζουράς και το μπαγλαμαδάκι

argiromesa

Η Αργυρώ Κεραμιδά πέρα από την εκτελεστική της δεινότητα, διακρίνεται και για το συνθετικό της ταλέντο. Έπειτα από δύο χρόνια έρευνας, μελέτης και ηχογραφήσεων επιλέγει έργα αγαπημένων της συνθετών από το παγκόσμιο ρεπερτόριο που ερμηνεύονται για πρώτη φορά με το μπουζούκι, φιλτράροντας τα, μέσα από τη βιωματική σχέση με το όργανο και τις μουσικοθεωρητικές της σπουδές.

Το «Βouzouki’s planet» είναι η νέα της έκδοση. Πρόκειται για ένα μουσικό project στο οποίο το μπουζούκι, ως σολιστικό όργανο, πρωτοστατεί σε εικοσιένα μουσικά ταξίδια. Με την πένα της, η Αργυρώ Κεραμιδά ερμηνεύει αργεντίνικα tango, ινδικές ragga, μουσικές του 20ου αιώνα επηρεασμένες από τις μαθηματικές ακουλουθίες Fibonacci, αμερικάνικη jazz,  ανδαλουσιανές μελωδίες. Το μπουζούκι βρίσκει θέση σε γνωστά, αγαπημένα μουσικά θέματα από την chill-out και την latin μουσική σκηνή, μεταπηδά στην λυρική Ιταλία, για να καταλήξει στις Κέλτικες μουσικές παραδόσεις. Στο τελευταίο τραγούδι του δίσκου, η Αργυρώ επιστρέφει στις ρίζες μας, θέτοντας ως πρωταγωνιστή τον πρόγονο του μπουζουκιού, τον ταμπουρά, το όργανο του Μακρυγιάννη. Την ενορχήστρωση του «Βouzouki’s planet» έκανε η Αργυρώ Κεραμιδά ενώ το programming, το πιάνο και το Hammond υπογράφει ο Διαμαντής Καραγιαννακίδης.