Εναλλακτική Αυτοκίνηση, Συνδυασμένες Μεταφορές, Logistics – Επενδύοντας στην ποιότητα ζωής

17 Μαρτίου 2014

 energy-auto

Ηλεκτροκίνηση και «πράσινα» πρατήρια στο επίκεντρο του αναπτυξιακού φόρουμ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Α-ΕΝΕRGY, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 20 Μαρτίου (ώρες 12.00-18.15 στο κτίριο του Γραφείου Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.

Το θεσμικό και λειτουργικό πλαίσιο που προτείνεται για τις υποδομές φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα, σε συνέχεια της σχετικής δημόσιας διαβούλευσης που ολοκληρώθηκε πρόσφατα θα παρουσιαστεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) κατά τη διάρκεια του αναπτυξιακού φόρουμ με θέμα «EΠΕΝΔΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ: ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ, ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, LOGISTICS».

Το φόρουμ θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 20 Μαρτίου (ώρες 12.00-18.15 στο κτίριο του Γραφείου Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα (Λεωφόρος Αμαλίας 8), συνδιοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο/Γραφείο Ενημέρωσης στην Ελλάδα και την επενδυτική έκδοση Α-ENERGY, με τη συνεργασία του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων και άλλων φορέων και θα διαπραγματευτεί σειρά επίκαιρων θεμάτων που προσελκύουν αυτήν την περίοδο το ενδιαφέρον των επενδυτών, των επιχειρήσεων και των περιφερειών στους τομείς της εναλλακτικής αυτοκίνησης, των μεταφορών αλλά και των μεγάλων έργων.

Η ΡΑΕ, το θεσμικό πλαίσιο για τις υποδομές φόρτισης & οι χρεώσεις

Ιδιαίτερα στον τομέα της εναλλακτικής αυτοκίνησης θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του τρίτου πάνελ με θέμα «ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΣ ΤΗΝ «ENΑΛΛΑΚΤΙΚΗ» ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ», από τους Έλληνες ευρωβουλευτές, κ. Σπύρο Δανέλλη, Νίκο Χρυσόγελο και Θοδ. Σκυλακάκη, οι πρόσφατες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για αυτοκίνητα με μικρότερες εκπομπές CO2, οι οποίες ανοίγουν το δρόμο αφενός για τη χρήση πιο καθαρών καυσίμων στην αυτοκίνηση και αφετέρου για την ανάπτυξη των υποδομών ηλεκτροκίνησης.

Οι ευρωβουλευτές θα παρουσιάσουν επίσης, τις νομοθετικές πρωτοβουλίες από πλευράς ΕΚ σχετικά με τη λειτουργία των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αλλά και τα γενναιόδωρα κίνητρα που δίνουν ήδη άλλες ευρωπαϊκές χώρες για την ανάπτυξη της «πράσινης» αυτοκίνησης.

Από τη δική του πλευρά, ο κ. Ευάγγελος Διαλυνάς, καθηγητής ΕΜΠ, εντεταλμένο μέλος της Ολομέλειας της ΡΑΕ για την ηλεκτροκίνηση, θα αναφερθεί αναλυτικά στο προτεινόμενο θεσμικό και λειτουργικό πλαίσιο σχετικά με τις υποδομές φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα. Πρόκειται, για ένα θέμα ιδιαίτερα επίκαιρο για όλους τους ενδιαφερόμενους, καθώς, ενώ τα πρώτα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ήδη έρθει στην Ελλάδα, δεν έχει ακόμα καθοριστεί ακόμα το νομικό και διαδικαστικό πλαίσιο με βάση το οποίο θα πραγματοποιείται η φόρτιση στους δημόσιους, δημοτικούς και δημοτικούς χώρους και η αγορά «καίγεται» να μάθει πώς και τι θα ισχύσει.

Συγκεκριμένα, αναμένεται αναφορά από τη ΡΑΕ στο κρίσιμο θέμα μεταπώλησης της ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο στερείται παντελώς νομοθετικού πλαισίου. Σημειώνεται, ότι πέρα από τη φόρτιση των αυτοκινήτων, το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στις μαρίνες σε σχέση με τη φόρτιση των συσσωρευτών των σκαφών.

Το θέμα των τιμολογίων, δηλαδή οι λεγόμενες «ταρίφες» της ηλεκτροφόρτισης, επίσης θα σχολιαστεί, καθώς ο καθορισμός τους είναι δύσκολος, τόσο σε επίπεδο τεχνικό όσο και σε ρυθμιστικό. Γι΄ αυτό, η κατεύθυνση που προς το παρόν κυριαρχεί είναι να διαμορφωθούν τελικά οι ταρίφες στο πλαίσιο της ήδη απελευθερωμένης από τον περασμένο Ιούλιο, αγοράς ηλεκτρισμού. Στη νέα αυτή αγορά αναμένεται να δραστηριοποιηθούν, τόσο οι ήδη υπάρχοντες όσο και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας. Θα τεθεί επίσης και το ερώτημα της δυνατότητας παροχής κινήτρων (και σε τι χρονικό ορίζοντα) για την ανάπτυξη αυτής της αγοράς.

Ο ρόλος του ΔΕΔΔΗΕ

Ένα επίσης σημαντικό θέμα που θα τεθεί είναι οι καθορισμός των τεχνικών κανόνων επικοινωνίας στα σημεία φόρτισης. Κάτι, που σημαίνει πρακτικά, ότι γι΄ αυτά τα φορτία θα υπάρχει ξεχωριστή μέτρηση η οποία θα καταχωρείται από τον ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής Ενέργειας) με χρήση ευφυών μετρητών. Στη διαχείριση των μετρητικών δεδομένων από τους ευφυείς μετρητές ώστε να καθορίζεται η επιπρόσθετη στάθμη φόρτισης των γραμμών και μετασχηματιστών διανομής θα αναφερθεί από τη δική του πλευρά και ο ΔΕΔΔΗΕ.