Η αντιμετώπιση των προβλημάτων στην Ορθόδοξη Ιεραποστολή
10 Ιουνίου 2016[Προηγούμενη δημοσίευση:http://bitly.com/1Tyr73U ]
Εγώ λοιπόν πως το αντιμετωπίζω; Πως ν’ αντιμετωπίσω, αφού δεν ξέρουν οι άνθρωποι. Με κάλεσαν στο Πανεπιστήμιο Φουρέν πολλές φορές γι’ αυτό. Το Πανεπιστήμιο Φουρέν είναι από τα καλύτερα Πανεπιστήμια της Ταϊβάν, έχει ιδρυθή από Καθολικούς, έχει όλες τις Σχολές, έχει και Θεολογική Σχολή, και επειδή είναι ανεξάρτητο μαθαίνεις όλες τις θρησκείες, δεν είναι όπως στην Ελλάδα η Θεολογική Σχολή που μαθαίνεις μόνο την Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά έχει και το Theologate μετά παράλληλα όπου γίνεσαι Καθολικός Ιερέας ή μαθαίνεις Καθολική Θεολογία κλπ.
Με κάλεσαν επανειλημμένως και θα με καλέσουν ξανά, για να τους μιλήσω για τη Θεία Λειτουργία, να τους δείξω, να τους πω για τον Ησυχασμό κλπ. Με κάλεσαν επίσης από ένα Πανεπιστήμιο Βουδιστών σε μια άλλη πόλη, όπου κι εκεί είναι Πανεπιστήμιο, αλλά έχουν Βουδιστικές σπουδές. Και στο μέλλον θα γινόμαστε πολύ πιο γνωστοί και θα με καλέσουν και σε άλλα Πανεπιστήμια, όπως μου είπαν. Λοιπόν, και εκπλήσσονται οι άνθρωποι, όταν τους λέω γι αυτό το πράγμα. Δέχονται με πολλή ευχαρίστηση αυτό που είναι νοερά Προσευχή, το καταλαβαίνουν, φυσικά δεν καταλαβαίνουνε τελείως, γιατί έχουν κι αυτοί τα δικά τους. Οι Βουδιστές έχουν τα δικά τους κομποσχοίνια, επαναλαμβάνουν τη λέξη άμι τόφου-άμι τόφου, δηλαδή Βούδα του ελέους, Βούδα ελέησέ με κλπ. Έχουμε πάρα πολλά κοινά, εξωτερικά, στοιχεία. Και γι’ αυτό θα έπρεπε όλα αυτά να τα εκμεταλλευτούμε.
Α.Κ.: Συνδέουν την Ορθοδοξία με την Ελλάδα; Πώς αντιμετωπίζετε εσείς, ως Ιεραπόστολος, το θέμα αυτό;
π. ΙΩΝΑΣ: Κατά κάποιο τρόπο ξέρουν την έννοια Greek Orthodox, εγώ μισώ αυτή τη λέξη. Στην εκκλησία δεν υπάρχει τίποτα να λέη γκρήκ όρθοδοξ, λέει Orthodox Church of Taiwan, Ορθόδοξη Εκκλησία της Ταϊβάν, και ποτέ όσο ζω εγώ, δεν θα επιτρέψω να συνδέεται η Ορθοδοξία με την Ελλάδα. Ή να βαφτίσω ανθρώπους, όπως κάποιοι τέλος πάντων μαύροι φέρουν το όνομα όπως Χαρίλαος, το οποίο ποτέ δε χρησιμοποιούν. Λοιπόν. Αντίθετα τους εξηγώ ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι εθνική Εκκλησία, ότι οι Απόστολοι χρησιμοποίησαν την ελληνική γλώσσα γιατί έτυχε εκείνη την εποχή, έτσι τα ’φερε ο Θεός τα πράγματα, αν ερχόταν τώρα θα είχε χρησιμοποιήσει την αγγλική γλώσσα ή την κινεζική, εφ’ όσον στο μέλλον η κινεζική θα είναι η πιο μεγάλη γλώσσα του κόσμου και στο Ίντερνετ και παντού. Συνεπώς προσπαθώ να μην συνδέω την Εκκλησία με την Ελλάδα. Και γι’ αυτό και λειτουργώ στα αγγλικά προς το παρόν, γιατί ακόμα και η Λειτουργία δεν είναι μεταφρασμένη, δυστυχώς, στα κινεζικά, και με πολλή ντροπή το λέω αυτό, και δεύτερον ακόμα και να ήταν η προφορά μου δεν είναι καλή, διότι δεν αρκεί μόνο να πης μια λέξη, αλλά στα μάνταριν, επειδή είναι διάφορες διάλεκτοι, η βασική διάλεκτος που είναι το μάνταριν, κάθε συλλαβή, οι κινεζικές λέξεις είναι μονοσύλλαβες, έχει τέσσερις διαφορετικούς τόνους. Συνεπώς δεν αρκεί π.χ. θα σας πω τη λέξη «μα» είναι άλογο, αν πης μάα είναι μητέρα, αν πης μα είναι σε μαλώνω κι αν πης μα είναι ρωτάω. Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, εάν δεν προσέξω την έννοια, βγαίνει τελείως διαφορετική λέξη και γι’ αυτό και λειτουργώ στα αγγλικά. Δεν λειτουργώ στα ελληνικά. Μόνο αν είναι καμιά καθημερινή ή είναι μια Ελληνίδα, που καμιά φορά έρχεται και με βοηθάει ή κανένας άλλος, τότε μπορεί. Δεν θέλω να συνδέσω αυτό το πράγμα. Λέω το Ευαγγέλιο στα ελληνικά και μετά στα αγγλικά και τους εξηγώ όχι επειδή είμαι Έλληνας, αλλά επειδή εδώ οι άνθρωποι κάνουν στα Πανεπιστήμια –και αυτό είναι επίσης ντροπή μας-, αρχαία ελληνικά, διότι όσοι θέλουν να κάνουν θεολογικές σπουδές πρέπει να ξέρουν αρχαία ελληνικά. Γι’ αυτό υπάρχουν πολύ ωραίες Γραμματικές και Συντακτικά, αρχαία ελληνικά με κινεζικά. Σας το λέω με πολύ πόνο ψυχής και ντροπή σαν Έλληνας. Και γι’ αυτό λοιπόν και το εκτιμούν αυτό το πράγμα. Καταλαβαίνουν οι άνθρωποι ότι εγώ δεν είμαι ένας Έλληνας ιερέας, εγώ είμαι ένας ιερέας, και όχι ένας Έλληνας ιερέας και στο μέλλον, εάν με βοηθήση ο Θεός και μου δώση ζωή και είμαι εδώ, θα αποκτήσω διαβατήριο μόνο της Ταϊβάν. Φυσικά νομικά δεν μπορώ να το κάνω αυτό τώρα.
Α.Κ.: Συνδέουν την Δύση αποκλειστικά με τον αμερικανικό τρόπο ζωής;
π. ΙΩΝΑΣ: Θα ελεγα: Ναι απολύτως, τουλάχιστον εδώ στην Ταϊβάν. Και είναι πολύ άσχημο να βλέπης Κινέζους ή Κινέζες που είναι όμορφοι με τα μαύρα μαλλιά να βάφουν τα μαλλιά τους ξανθά ή κόκκινα ή να ακούς τα αμερικάνικα τραγούδια, φυσικά εδώ υπάρχουν τα μάκ ντόναλντς υπάρχουν τα πάντα σαν να είναι Αμερική, με αμερικάνικη μουσική και τέτοια.