Σπούδαζε για να βρεθείς μετά θάνατον, σε ένα από τα τα τάγματα των ευαρεστησάντων τον Θεό!

13 Ιουνίου 2023

Άγιοι Πάντες.

(Επιμέλεια Στέλιος Κούκος)

Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης
Περί των Αγίων

 

Συνέχεια από εδώ: http://www.pemptousia.gr/?p=374802

 

Εάν, αγαπητέ, ποθής μαρτυρήσαι, μιμού τας χιλιάδας και μυριάδας και μιλλιώνια [μιλιούνια= πλήθος] των ενταύθα [στον Συναξαριστή] γεγραμμένων αγίων μαρτύρων, νομίμως αθλών και καλώς τον καλόν αγώνα αγωνιζόμενος, ίνα και νομίμως λάβης του μαρτυρίου τον στέφανον· ήκουσας γαρ του αποστόλου Παύλου λέγοντος. «Εάν δε και αθλή τις, ου στεφανούται, εάν μη νομίμως αθλήση» (Β’ Τιμ. β’ 5).

Καθώς και ο ενταύθα περιεχόμενος άγιος μάρτυς Αναστάσιος ο Πέρσης, ο κατά την εικοστήν δευτέραν του Ιανουαρίου εορταζόμενος, αναγινώσκων εις τα βιβλία τα μαρτύρια των μαρτύρων, εμιμήθη τούτους, και νομίμως ενήθλησεν.

Εάν αρνήθης ποτέ τον Χριστόν, μη απελπισθής διά τούτο, αλλά ανακάλεσον την ήτταν και πάλαισον δεύτερον με τον απατήσαντά σε διάβολον, μιμούμενος τους ενταύθα περιεχομένους μάρτυρας, οίτινες με όλον οπού ηρνήθησαν τον Χριστόν, ύστερον όμως ωμολόγησαν πάλιν παρρησία το όνομά Του, ενίκησαν τον νικήσαντα τούτους εχθρόν, και έλαβον τους στεφάνους του μαρτυρίου.

Τοιούτοι αρνησίχριστοι εστάθησαν, πάλαι μεν ο άγιος μάρτυς Ιάκωβος ο Πέρσης, ο εορταζόμενος κατά την εικοστήν εβδόμην του Νοεμβρίου, ο άγιος μάρτυς Γοθαζάτ, ο και αυτός εκ των Περσών καταγόμενος και κατά την δεκάτην εβδόμην του Απριλίου αναφερόμενος, ο άγιος μάρτυς Παγχάριος ο Ρωμαίος, ο κατά την δεκάτην εννάτην του Μαρτίου μνημονευόμενος, ο άγιος οσιομάρτυς Κόπρις, ο κατά την δεκάτην εβδόμην του Δεκεμβρίου εορταζόμενος, ο άγιος μάρτυς Μείραξ ο Αιγύπτιος, ο κατά την ενδεκάτην του Δεκεμβρίου πανηγυριζόμενος.

Τοιούτοι δε αρνησίχριστοι εστάθησαν εις τους υστερινούς καιρούς, και οι περισσότεροι από τους εν τω νέω Μαρτυρολογίω περιεχομένους, ων αι μνήμαι και τα ονόματα αναφέρονται ώδε.

Ανίσως ηξιώθης να λάβης παρά Θεού το της προφητείας και προοράσεως χάρισμα, μιμού τους ενταύθα προφήτας, όσο μάλλον έλαβες, τοσούτω ταπεινούμενος, και μένων ευχάριστος προς τον δόντα το χάρισμα, ίνα μη υπερηφανευθείς εκπέσης του χαρίσματος.

Εάν έγινες ιεράρχης και έλαβες προστασίαν λαού, έπου εις τα ίχνη των ενταύθα αγίων ιεραρχών και γενού ποιμήν καλός, την ψυχήν σου υπέρ των προβάτων τιθέμενος, ουχί δε μισθωτός και των προβάτων μη επιμελούμενος, εκ των χειρών σου γαρ αι ψυχαί των απολλυμένων εκζητηθήσονται ως λέγει ο Ιεζεκιήλ: «Τάδε λέγει Κύριος Κύριος. ιδού εγώ επί τους ποιμένας, και εκζητήσω τα πρόβατά μου εκ των χειρών αυτών» (Ιεζ. ιδ’ 10).

Ανίσως αγαπάς των οσίων την πολιτείαν, βλέπε εις το παράδειγμα των εδώ ευρισκομένων οσίων, και αναθεωρών την έκβασιν της τούτων αναστροφής, ως λέγει ο Παύλος, μιμού την πίστιν και τους αγώνας.

Ανίσως επιθυμής των δικαίων την τάξιν, μη αδίκει τον αδελφόν σου. έκκλινον από της πλεονεξίας και φύλαττε τους όρους της δικαιοσύνης, αποδιδούς τα κατ᾽ αξίαν εκάστω. ήκουσας γαρ του Παροιμιαστού λέγοντος: «ος δίκαιον κρίνει το άδικον, άδικον δε το δίκαιον, ακάθαρτος και βδελυκτός παρά Θεώ» (Παρ. ιζ’ 15).

Και απλώς ειπείν, σπούδαζε αγαπητέ, ίνα ευρεθής μετά θάνατον, εις ένα από τα ανωτέρω εξ τάγματα των ευαρεστησάντων Θεώ, εργαζόμενος τας ζωοποιούς εντολάς του Κυρίου, και τας αρετάς μεταχειριζόμενος.

Εν τω Συναξαριστή τούτω δεν περιέχονται δύο και τρεις ή δέκα ή εκατόν ή χίλιοι άγιοι, αλλά χιλιάδες και μυριάδες και μιλλιώνια ολόκληρα αγίων και σύννεφα πυκνότατα απείρων δικαίων· διατί; διά να σε αναψύχουν Χριστιανέ, με τας πρεσβείας των, από το καύμα των πειρασμών, διά να σε δροσίζουν με τας επιρροάς των χαρίτων τους, όταν ξηρανθής από την φλόγα των παθών, διά να σε σκεπάζουν άνωθεν με τας πτέρυγας των προστασιών τους, από τας επιβουλάς των ορατών και αοράτων εχθρών· και τελευταίον, διά να σε κάμουν να μη φοβήσαι από τον αόρατον πόλεμον των παθών και δαιμόνων, έχων κύκλω σου μίαν αναρίθμητον παράταξιν τόσων και τόσων αγίων, οίτινες είναι βοηθοί σου.

Καθώς και ο υπηρέτης του προφήτου Ελισσαίου, εφοβήθη μεν, όταν είδε την παράταξιν των Σύρων, πως ήλθεν εναντίον του διδασκάλου του Ελισσαίου· απεδίωξε δε τον φόβον, όταν είδε κύκλω την νοητήν παράταξιν των αγίων Αγγέλων.

«Και ώρθρισέ φησιν, ο λειτουργός Ελισσαιέ αναστήναι, και εξήλθε. και ιδού δύναμις κυκλούσα την πόλιν και ίππος και άρμα. και είπε το παιδάριον προς αυτόν, ω κύριε, πως ποιήσωμεν; και είπεν Ελισσαιέ. μη φοβού. ότι πλείους οι μεθ᾽ ημών υπέρ τους μετ᾽ αυτών. και προσηύξατο Ελισσαιέ και είπε. Κύριε, διάνοιξον δη τους οφθαλμούς του παιδαρίου και ιδέτω. και διήνοιξε Κύριος τους οφθαλμούς αυτού, και είδε. και ιδού το όρος πλήρες ίππων, και άρμα πυρός περικύκλω Ελισσαιέ» (Δ’ Βασιλ. Στ’ 15).

Συνεχίζεται

 

Από την ιστοσελίδα της Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου Καρέα, https://www.imaik.gr/?p=3287