Page 3 - Απεργία πείνας: Έκφραση ελευθερίας ή υποδούλωσης;
P. 3

www.pemptousia.gr                                                      Τεύχος 35 /  Απεργία πείνας: Ελευθερία ή υποδούλωση / 7 Νοεμβρίου 2015  ΑΝΑΛΕΚΤΑ

























         στην πατερική σκέψη, εξαιτίας του πρωταγωνιστι-         Όπως συμβαίνει με τις πιο παραγωγικές στιγμές
         κού ρόλου του στην ανθρώπινη πτώση, διδάσκεται        της θεολογικής σκέψης, η κοινωνική πραγματικότητα
         να συγκρατείται από τα πάθη του μέσα από τον          παρέχει εξαίρετες αφορμές για την προβολή των με-
         υποπιασμό του σώματος. Ο χριστιανός συνειδητά         γάλων αληθειών της πίστης μας. Σε αυτήν τη γραμ-
         απέχει από τα αγαθά που προσφέρει ο Θεός, για να      μή κινούμενος ο συγγραφέας της πρωτότυπης αυτής

         ασκήσει όλη την ψυχοσωματική του ύπαρξη και να        μελέτης, ξεδιπλώνει τις βαθύτερες πτυχές που βρί-
         την προσανατολίσει προς τη θεία δόξα.                 σκονται στο υπόβαθρο του εκούσιου περιορισμού

            Μέσα από τα προηγούμενα γίνεται εμφανές, πι-       της τροφής. Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του λό-
         στεύουμε, ότι απεργία πείνας και νηστεία έχουν μεν    γου του πείθει για την ευρεία οπτική της εργασίας:
         ορισμένες ομοιότητες, αλλά και πολλές διαφορές        «Ο διφυής, αυτός, χαρακτήρας της εκούσιας ασιτίας
         επίσης. Οι πρώτες εντοπίζονται κυρίως στην πράξη      την κατατάσσει σε πνευματική, αλλά και σωματική
         της αποχής από την τροφή στο πλαίσιο ενός αγώ-        κίνηση. Κίνηση εγκλωβισμού στην κτιστότητα, αλλά
         να, ενώ οι δεύτερες στη γενικότερη προοπτική στην     και απελευθέρωσης από αυτήν. Δεν αποτελεί θεω-
         οποία εντάσσεται καθεμιά τους. Στη χριστιανική        ρητική, αλλά μια αληθινά πρακτική πρόκλησης, που
         θεολογία οφείλουμε να μην υποτιμούμε τις διαφο-       πείθει ή όχι, δοκιμάζοντας τον άνθρωπο στην προ-

         ρετικές πράξεις των συνανθρώπων μας, αλλά ανα-        σπάθεια του να επαναπροσδιορίσει την υπαρξιακή
         δεικνύουμε μέσα από τη θεώρησή τους τις αντίστοι-     του σχέση με το κτιστό και το άκτιστο, μέσα στο
         χες πρακτικές που έχει αναπτύξει η Εκκλησία στο       χωροχρόνο που τον εμπεριέχει».
         διάβα των αιώνων.                                       Από τις σκέψεις αυτές, είναι σαφής ελπίζουμε

            Μία ακριβώς τέτοια προσέγγιση επιχειρεί ο κ.       ο λόγος για τον οποίο επιλέξαμε να εντάξουμε την
         Χρυσόστομος Χατζηλάμπρου στη σχετική εργασία          εξαιρετική εργασία του κ. Χατζηλάμπρου στη σειρά
         του, που είχαμε την τιμή και τη χαρά να δημοσι-       των «Αναλέκτων» της Πεμπτουσίας, ώστε να έχουν
         εύσουμε σε συνέχειες μέσα από την ιστοσελίδα της      οι αναγνώστες μας την ευκαιρία να απολαύσουν
         «Πεμπτουσίας». Ο κ. Χατζηλάμπρου μελέτησε πο-         ολοκληρωμένη τη συγκριτική μελέτη των δύο αυτών
         λύπλευρα τις δύο αυτές μορφές αγώνα και μέσα          πρακτικών του αγωνίζεσθαι.
         από την ανάδειξη των επιμέρους χαρακτηριστικών

         τους, ανέδειξε τα σημεία όπου αυτές ομοιάζουν και       Πέτρος Παναγιωτόπουλος
         διαφέρουν. Παράλληλα, ανέπτυξε την πλούσια θεο-
         λογική εμπειρία που βρίσκεται μέσα από την πράξη        Αρχισυντάκτης Θρησκείας «Πεμπτουσίας»
         της νηστείας, φανερώνοντας τη δυναμική της μέσα
         στα σύγχρονα κοινωνικά δεδομένα.



                                                                                                            Σελίδα 3
   1   2   3   4   5   6   7   8