Ένας μεν λοιπόν είναι ο τρόπος της θεογνωσίας, (αυτός που προέρχεται) απ’ ολόκληρη την κτίση. Άλλος δε, όχι μικρότερος (τρόπος θεογνωσίας), της συνείδησης, που κι αυτόν ολόκληρο τότε με πολλά λόγια εκθέσαμε, αποδείχνοντας πως είναι για μάς αυτοδίδαχτη η γνώση των καλών και των κακών και πως αντηχεί αυτά όλα μέσα μας η συνείδηση. Γιατί απαρχής αυτοί οι δυο δάσκαλοι μάς δόθηκαν, η κτίση κι η συνείδηση. Κανείς απ’ τους δυο δεν έχει φωνή αλλά με τη σιγή διαπαιδαγωγούν τους ανθρώπους. Γιατί και η κτίση εκπλήττοντας το θεατή με το θέαμα, παραπέμπει καθένα που βλέπει στο θαύμα εκείνου που την έκτισε· η δε συνείδηση αντηχώντας εντός, υποβάλλει όλα όσα πρέπει να γίνουν.
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος
Άγιος Νεκτάριος: Αισθάνομαι ευχαρίστηση όχι μόνο από την συγγραφή αλλά και από την σκέψη ότι οι ευσεβείς ψυχές θα βρίσκουν σ’ αυτά πνευματική ευφροσύνη
(Επιμέλεια Στέλιος Κούκος) Επιστολή 15η Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 1905 Ευσεβεστάτη κόρη μου εν Κυρίω Ξένη, εύχομαι πατρικά για σένα. Έλαβα τις επιστολές σου από την μητέρα της Ειρήνης και ευχαριστήθηκα. Είθε η θεία Χάρη με τις πρεσβείες της Κυρίας Θεοτόκου να σκεπάζει την η ιερά μονή σας και να σας διαφυλάττει όλες σε ψυχική και […]