Page 17 - mantzaridis-theologiaepistimi
P. 17

Κάτι παρόμοιο ὑπάρχει καὶ στὴν θεολογικὴ γνωσιολογία.

                   Θεμελιώδεις χριστιανικὲς ἀλήθειες, ποὺ εἶναι λογικὰ ἀσύλλη-


                   πτες ἢ καὶ ἀντίθετες μὲ τὴν καθημερινὴ ἐμπειρία, γίνονται  ἐ-

                   μπειρικὰ  προσιτὲς  καὶ  ἀντιληπτές.  Στὸ  Κατὰ  Ἰωάννην  Εὐαγ-


                   γέλιο ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς παρουσιάζεται νὰ λέει στοὺς ἀκροατές

                   του: «Ἡ δική μου διδαχὴ δὲν εἶναι δική  μου ἀλλὰ ἐκείνου ποὺ


                   μὲ ἀπέστειλε. Ἂν θέλει κάποιος νὰ κάνει τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ,

                   θὰ  καταλάβει ἂν ἡ  διδαχή μου  προέρχεται  ἀπὸ τὸν Θεὸ  ἢ  ἂν


                                                           18
                   ἐγὼ μιλῶ ἀπὸ τὸν ἑαυτό μου» . Κάτι παρόμοιο ἰσχύει καὶ γιὰ

                   τὶς ἐντολὲς τῶν Μακαρισμῶν ποὺ ὑπάρχουν στὰ δύο συνοπτικὰ

                   Εὐαγγέλια.


                          Εἶναι χαρακτηριστικό, ὅτι οἱ «σκληροὶ λόγοι» τοῦ Χριστοῦ


                   καὶ οἱ «ὑπερβολικὲς ἀπαιτήσεις» ποὺ προβάλλονται στοὺς πι-

                   στοὺς  ἐπαληθεύονται  μὲ  ἀπόλυτη  ἀκρίβεια  στὴν  ζωὴ  καὶ τὴν


                   διαγωγὴ  τῶν  Ἁγίων  καὶ  τῶν  Μαρτύρων  τῆς  Ἐκκλησίας.  Ὑπε-


                   ράνθρωπες  ἀρετὲς  καὶ  ἀνήκουστα  ἀσκητικὰ  ἀθλήματα  πραγ-

                   ματοποιοῦνται ἀδιάκοπα μέχρι σήμερα στὴν ἱστορία τῆς Ὀρθό-


                   δοξης Ἐκκλησίας ἀπὸ ἁπλοὺς  πιστούς, ποὺ  παίρνουν  στὰ σο-

                   βαρὰ τὴν τήρηση τῆς πίστεώς τους. Ὅπως ἡ τεχνολογία παρέ-


                   χει θαυμαστὰ μέσα γιὰ τὴν ἐπαλήθευση καὶ τὴν ἐφαρμογὴ τῶν

                   ἐπιστημονικῶν  θέσεων,  ἔτσι καὶ ἡ ἀσκητικὴ  ζωὴ σὲ σχέση  μὲ




                          18. Βλ. Ἰω. 7,16-7.


                                                           16
   12   13   14   15   16   17   18   19