Page 14 - mantzaridis-theologiaepistimi
P. 14

αὐτὴ δὲν γίνεται ἄκριτα καὶ ἀδιάκριτα. Ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ προ-

                   σέλαβε ὁλόκληρη τὴν φύση τοῦ ἀνθρώπου πλὴν τῆς ἁμαρτίας


                   ποὺ ἀποτελοῦσε καὶ ἀποτελεῖ παραφθορὰ τῆς φύσεώς του. Καὶ

                   οἱ  Πατέρες  τῆς  Ἐκκλησίας  δὲν  προσέλαβαν  τὸν  ἑλληνικὸ  καὶ


                   τὸν προχριστιανικὸ ἢ τὸν ἐξωχριστιανικὸ κόσμο ἄκριτα καὶ ἀδι-

                   άκριτα, ἀλλὰ μὲ σύνεση καὶ περίσκεψη.



                          Ἔργο τῆς θεολογίας σὲ κάθε ἐποχὴ δὲν εἶναι νὰ ἐπιστρέ-

                   φει στὴν θεολογία τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας οὔτε νὰ λύνει


                   τὰ προβλήματα τῆς ἐποχῆς της μὲ τὶς λύσεις ποὺ ἔδωσαν ἐκεῖ-

                   νοι  στὰ  προβλήματα  τῆς  δικῆς  τους  ἐποχῆς.  Ἔργο  τῆς θεολο-


                   γίας εἶναι νὰ προσεγγίζει, νὰ προσλαμβάνει καὶ νὰ ἀντιμετω-

                   πίζει τὰ προβλήματα κάθε ἐποχῆς μέσα στὴν γενικότερη προ-


                   οπτική της προσφέροντας τὴν δική της λύση μὲ τὴν ἀναγωγή

                   τους στὴν ἄκτιστη ἀποκάλυψη. Χωρὶς τὴν ἀναγωγὴ αὐτὴ κάθε


                   ἀνθρώπινη  ἐπιτυχία    ἀποδεικνύεται  ἐφήμερη  καὶ  συμβατική.


                   Ὅπως  ἐμφατικὰ  τονίζει  ὁ  ἅγιος  Γρηγόριος  ὁ  Θεολόγος,  «τὸ

                   ἀπρόσληπτον,  ἀθεράπευτον·  ὃ  δὲ  ἥνωται  τῷ  Θεῷ  τοῦτο  καὶ


                               14
                   σώζεται» .  Ὅποιο  στοιχεῖο  τῆς  ἀνθρώπινης  ζωῆς  καὶ  τοῦ  κό-
                   σμου δὲν προσλαμβάνεται καὶ δὲν ἀφομοιώνεται ἀπὸ τὴν Ἐκ-


                   κλησία μὲ τὴν θεολογία της, τὰ μυστήρια, τὴν ἀγάπη καὶ τὴν







                          14. Γρηγορίου Θεολόγου, Ἐπιστολὴ 101, Πρὸς Κληδόνιον, PG 37,181C- 84A.


                                                           13
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19