Page 11 - mantzaridis-theologiaepistimi
P. 11

δὲν γίνεται “ἀντικείμενο”· καὶ οἱ δύο, καὶ ὁ Θεὸς καὶ ὁ ἄνθρω-

                                                                         11
                   πος ζοῦν τὸ γεγονὸς αὐτὸ ὡς ἑνιαία ζωή» .


                           Ἡ  γνώση  αὐτή,  ποὺ  θεμελιώνεται  στὴν  ἐν  Χριστῷ  ζωή,

                   δὲν  ἐπιβάλλεται  στὸν  ἄνθρωπο  ἐξουσιαστικά,  ἀλλὰ  τὸν  προ-


                   σεγγίζει διακονικὰ καὶ θεραπευτικά, παρέχει νόημα στὴν ζωὴ

                   καὶ ἀναδεικνύει τοὺς ἁγίους. Αὐτὸ γίνεται πληρέστερα ἀντιλη-


                   πτὸ  στὴν  ἐποχή  μας  μὲ  τὴν  πλειάδα  τῶν  ἁγίων  ποὺ  ἔζησαν

                   ἀνάμεσά μας. Ταυτόχρονα ὅμως ἡ γνώση αὐτὴ διευκολύνεται


                   σημαντικὰ καὶ μὲ τοὺς ὁρίζοντες ποὺ δημιούργησε ἡ σύγχρονη

                   ἐπιστήμη. Ἡ ὑπέρβαση τῆς κλασικῆς φυσικῆς μὲ τὴν κβαντο-


                   μηχανική, ποὺ ἐξυπηρετεῖ εὐρύτατα τὴν καθημερινή μας ζωή,

                   δημιουργεῖ  εὐνοϊκὲς  προϋποθέσεις  γιὰ  τὴν  προβολὴ  καὶ  τὴν


                   προσέγγιση τῆς χριστιανικῆς ἀλήθειας. Ἰδιαίτερα μάλιστα εὐ-

                   νοεῖ τὴν κατανόηση τῆς χριστιανικῆς παγκοσμιότητας.



                          Οἱ νεώτερες ἐπιστημονικὲς θεωρίες κλόνισαν τὴν  καθιε-

                   ρωμένη ἀρχὴ τῆς ἀντικειμενικότητας καὶ συνέδεσαν στενὰ τὴν


                   ἐπιστήμη μὲ τὸν ἄνθρωπο. Αὐτὸ βοήθησε καὶ τὶς λεγόμενες ἀν-

                   θρωπιστικὲς ἐπιστῆμες, ποὺ εἶχαν ὡς πρότυπο τὴν ἀντικειμενι-


                   κότητα τῶν φυσικῶν  ἐπιστημῶν μολονότι ἀσχολοῦνται μὲ τὸν

                   ἄνθρωπο καὶ τὴν κοινωνική του ζωή, νὰ  ἀναβαθμίσουν τὸ ἀν-


                   θρώπινο πρόσωπο καὶ νὰ δοῦν σαφέστερα τὴν ὑπευθυνότητα



                          11. Ὅ. π., σ. 124.


                                                           10
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16