Page 10 - mantzaridis-theologiaepistimi
P. 10

Ὅταν  ἡ  ἐπιστήμη  ἐγκλωβίζεται  στὴν  ἀντικειμενοποίηση

                   καὶ τὴν ἀντικειμενικὴ γνώση, διεκδικώντας γιὰ τὸν ἑαυτό της


                   ὁλόκληρη τὴν ἀνθρώπινη γνώση καὶ ἀποκλείοντας τὴν δυνατό-

                   τητα  τῆς  ἐπεκτάσεώς  της  πέρα  ἀπὸ  τὴν  ἐγκοσμιότητα,  ἀδικεῖ


                   τὸν ἄνθρωπο.


                          Ὅπως εὔστοχα ἔχει ἐπισημανθεῖ, «ἄλλο πράγμα εἶναι νὰ


                   ἀπορριφθεῖ κάτι μὲ τὴ λογική μας σκέψη, καὶ τελείως ἄλλο ἡ

                   πραγματικότητα  τοῦ  εἶναι.  Ὁ  Ζῶν  Θεὸς  εἶναι  προσωπικὸ  Ὂν


                   καὶ ὄχι κάποια ἀφηρημένη ἰδέα ἢ κάποιο ὑπερβατικὸ ἀντικεί-

                   μενο.  Εἶναι  ὁ  ἐν  Χριστῷ  ἀποκαλυπτόμενος  προσωπικὸς  Θεός,


                                                                                  9
                   ποὺ εἶπε  στὸν ἄνθρωπο: “Ἐγώ εἰμι...ἡ ἀλήθεια” : Ὁ Πατέρας, ὁ
                   Υἱὸς καὶ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα. Τὰ τρία αὐτὰ Πρόσωπα εἶναι ἡ ἑνιαία


                               10
                   ἀλήθεια» , ἄναρχη καὶ ἀτελεύτητη.

                           Ὁ  προσωπικὸς  καὶ  αἰώνιος  αὐτὸς  χαρακτήρας  τῆς  ἀλή-


                   θειας ἔχει κεφαλαιώδη σπουδαιότητα γιὰ τὸν ἄνθρωπο. Ἡ ζω-

                   ντανὴ ἀλήθεια εἶναι ὑπαρξιακὴ καὶ ἀκατάλυτη. Δὲν ἀντικειμε-


                   νοποιεῖται,  γιατὶ  ἡ  ἀντικειμενοποίησή  της  ἰσοδυναμεῖ  μὲ  διά-

                   σπαση  καὶ  ἀπονέκρωση.  Ἡ  γνώση  τῆς  ἀλήθειας  αὐτῆς  εἶναι


                   ἐμπειρία ζωῆς. «Εἶναι καρπὸς ἑνώσεως στὸ ἴδιο Εἶναι δύο ὑπο-

                   κειμένων:  τοῦ  Θεοῦ  καὶ  τοῦ  ἀνθρώπου.  Κανένας  ἀπὸ  αὐτοὺς




                          9. Ἰω. 14,6.
                          10. Βλ. Ἀρχιμ. Σωφρονίου ( Σαχάρωφ), Τὸ μυστήριο τῆς χριστιανικῆς ζωῆς, Ἔσσεξ
                   Ἀγγλίας  2010, σ. 121.
                           2

                                                            9
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15