Page 8 - mantzaridis-theologiaepistimi
P. 8

τρόπος καθ’ ὃν γίνεταί τι τῶν παραδόξων ἐξευρεθῇ».  Ἀντιθέ-

                   τως  μάλιστα  ἡ  ἐπιστημονικὴ  γνώση  καὶ  κατανόηση  τοῦ  κό-


                   σμου,  ὅπως  ἀκόμα  καὶ  ἡ  διαπίστωση  τῆς  πολλαπλάσιας  ἀγ-

                   νοίας ποὺ ὑπάρχει γι’ αὐτόν, ἀποτελοῦν αἰτίες θαυμασμοῦ καὶ


                   δοξολογίας  τοῦ  Δημιουργοῦ,  οἱ  ὁποῖες  ὅμως  δὲν  ἀπασχολοῦν

                   ὅσο θὰ ἔπρεπε τοὺς σημερινοὺς μύστες τῆς ἐπιστήμης.



                          Αὐτὰ ποὺ ὑποπίπτουν στὶς αἰσθήσεις ὅλων μας εἶναι τόσο

                   θαυμαστά, ὥστε καὶ ὁ πιὸ ἔμπειρος νοῦς ἀδυνατεῖ νὰ τὰ συλ-


                                                                                            8
                   λάβει καὶ νὰ ἀποδώσει ἐπάξιο ἔπαινο στὸν Δημιουργό . Καὶ ὁ
                   πολὺ γνωστὸς ἅγιος τῆς ἐποχῆς μας Πορφύριος ὁ Καυσοκαλυ-


                   βίτης, ἐνῶ ἦταν ὀλιγογράμματος, ζοῦσε βαθύτατα τὸ μεγαλεῖο

                   τῆς  φύσεως  δοξάζοντας  τὸν  Θεό,  ἐνῶ  ταυτόχρονα  μελετοῦσε


                   ἐπιστημονικὰ συγγράμματα καὶ διατύπωνε μὲ τὰ πνευματικὰ

                   χαρίσματά  του  προτάσεις  ποὺ  ἐξέπλητταν  καὶ  τοὺς  εἰδικοὺς


                   ἐπιστήμονες. Ἄν ὁ Ἀϊνστάιν μὲ τὴν λογική του ὑπερνίκησε τὶς


                   αἰσθήσεις  του  καὶ  παρουσίασε  νέους  φυσικοὺς  ὁρίζοντες  τοῦ

                   Σύμπαντος διευρύνοντας ἐκπληκτικὰ τὴν ἀνθρώπινη γνώση, οἱ


                   Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μὲ τὸν καθαρὸ νοῦ τους στραμμένο πρὸς

                   τὸν νοῦ τοῦ Δημιουργοῦ, ἀποκαλύπτουν νέους πνευματικοὺς ὁ-


                   ρίζοντες διευρύνοντας ἐκπληκτικὰ τὴν ἀνθρώπινη ἐμπειρία.







                          8. Βλ. Μ. Βασιλείου, Εἰς Ἑξαήμερον 1,10-11, PG 29,25D- 26B.


                                                            7
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13