Page 15 - mantzaridis-theologiaepistimi
P. 15

προσευχή της, παραμένει μακριὰ ἀπὸ τὴν θεαπευτικὴ καὶ με-

                                                                            15
                   ταμορφωτικὴ δύναμη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος .


                          Ὁ μόνος ποὺ πρόσφερε καὶ προσφέρει τὴν ἄκτιση ἀποκά-

                   λυψη  στὸν  κόσμο  εἶναι  ὁ  Χριστός.  Στὸ  πρόσωπο  τοῦ  Χριστοῦ


                   ἑνώθηκε ὑποστατικὰ καὶ θεμελιώθηκε ὀντολογικὰ ἡ κοινωνία

                   τοῦ κτιστοῦ μὲ τὸ ἄκτιστο. Ἔτσι καὶ ἡ ὑπέρβαση τῆς φθορᾶς καὶ


                   τοῦ  θανάτου,  ποὺ  πραγματοποιήθηκε  μὲ  τὴν  ἀνάσταση  τοῦ

                   Χριστοῦ,  δωρίζεται  στὸν  ἄνθρωπο  μὲ  τὴν  συμμετοχή  του  στὸ


                   σῶμα  τοῦ Χριστοῦ, τὴν Ἐκκλησία. Ἡ δωρεὰ αὐτὴ δὲν εἶναι κά-

                   ποια ἀναβίωση στὴν κτιστὴ πραγματικότητα, ἀλλὰ πρόσληψη


                   στὴν ἄκτιστη καὶ ἀκατάλυτη θεία ζωή. Εἶναι ἡ ἀποκάλυψη, ποὺ

                   βιώνεται  «ἐκ  μέρους»  κατὰ  τὴν  ἐπίγεια  ζωὴ  καὶ  ἀναμένεται


                   στὴν πληρότητά της κατὰ τὴν μέλλουσα. Ἤδη ὅμως καὶ ἡ ἐπι-

                   στημονικὴ ἀκόμα προσέγγιση τῆς κτιστῆς δημιουργίας ἀπὸ τὸν


                   ἄνθρωπο ἀποτελεῖ προανάκρουσμα τῆς κοινωνίας  του ὡς δη-


                   μιουργήματος «κατ΄ εἰκόνα Θεοῦ» στὴν ἄκτιστη καὶ ἀκατάλυτη

                   θεία πραγματικότητα.


                           Ὁ ἐκπληκτικὸς ἢ «δαιμόνιος» νοῦς τοῦ ἀνθρώπου, ὅπως


                   τὸν  χαρακτηρίζει  ὁ  ἅγιος  Γρηγόριος  ὁ  Παλαμᾶς,  ὡς  δημιούρ-

                   γημα τοῦ Θεοῦ, «φυσικῶς ἔχει τὸ φρονεῖν». Καὶ μολονότι ἔχει


                   ἀπὸ τὸν Θεὸ τὴν δυνατότητα τοῦ «φρονεῖν», μπορεῖ μὲ τὸ αὐτε-


                          15. Βλ. π. Χρυσοστόμου-Γρηγορίου Τύμπα, Ροῦς αὐτογνωσίας, Ἁρμός, Ἀθήνα 2018,
                   σ. 404.


                                                           14
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19