Page 3 - vasileiadis-thriskeia-epistimi
P. 3

Είναι αλήθεια πως η επιστήμη σήμερα εξελίσσεται με ραγδαίους
                   ρυθμούς. Ο σύγχρονος άνθρωπος γνωρίζει πολλά παραπάνω για το σύμπαν
                   και  το  σώμα  του.  Όμως,  μέσω  εκείνης  έχει  δημιουργήσει  και  πολλά
                   επικίνδυνα όπλα, όπως είναι οι ατομικές βόμβες και οι θανατηφόροι ιοί. Η

                   θρησκεία,  λοιπόν,  χρειάζεται  να  επεμβαίνει,  ώστε  η  επιστήμη  να  είναι
                   ανθρωπιστική,  να  βοηθάει  τον  άνθρωπο  και  όχι  αποκλειστικά
                   τεχνοκρατική.

                          Κάποιοι  υποστηρίζουν  πως  η  θρησκεία  και  η  επιστήμη
                   χρησιμοποιούν  τελείως  διαφορετικές  μεθόδους  και  γλώσσες  για  την
                   ερμηνεία του κόσμου και οποιαδήποτε προσπάθεια συνεργασίας τους είναι

                   μάταιη. Ωστόσο, ο συγγραφέας του βιβλίου πιστεύει πως αυτή η άποψη
                   είναι λανθασμένη, κάτι που θα προσπαθήσει να αποδείξει στα επόμενα
                   κεφάλαια,  διότι,  ό,τι  υποστηρίζει  η  επιστήμη,  επηρεάζει  τον  τρόπο
                   αντίληψης των πιστών για τον Θεό. Πιο συγκεκριμένα, στο κεφάλαιο 1
                   έως 3 παρουσιάζονται οι ομοιότητες και οι διαφορές ως προς τον τρόπο
                   εργασίας  του  Θεού  και  του  ανθρώπου·  το  κεφάλαιο  4  παρουσιάζει  τη

                   δημιουργία του κόσμου και της ανθρωπότητας και πως ο Θεός έδωσε την
                   ελευθερία  τόσο  στον  άνθρωπο  όσο  και  στον  κόσμο  να  εξελιχθεί·  το
                   κεφάλαιο 5 παρουσιάζει πως ο Θεός κάνει συμφωνίες με τους ανθρώπους
                   για  να  σώσει  τον  κόσμο  που  ο  ίδιος  δημιούργησε·  στο  κεφάλαιο  6
                   υπογραμμίζεται  πως  η  ήττα  του  κακού  αποτελεί  θρίαμβο  για  την
                   ανθρωπότητα· στο κεφάλαιο 7 αναφέρεται ο τρόπος με τον οποίο ενεργεί

                   ο Θεός σε συνδυασμό με τις θεωρίες της επιστήμης για τον κόσμο και την
                   ανθρωπότητα. Τέλος, το κεφάλαιο 8 αποδεικνύει πως η οπτική γωνία της
                   θρησκείας  είναι  περισσότερο  οπτιμιστική  σε  σχέση  με  εκείνην  της
                   επιστήμης  που  είναι  δυσοίωνη.  Αξίζει  επίσης  να  σημειωθεί  πως  ο
                   Crawford αναφέρεται στον Θεό και ως he και ως she, διότι Εκείνος δεν
                   έχει γένος.


                          Στο  α΄  κεφάλαιο,  λοιπόν,  προσεγγίζεται  η  μεθοδολογία  της
                   επιστήμης. Αρχικά, πολύ βασική για την επιστήμη είναι η παρατήρηση. Οι
                   επιστήμονες  και  οι  φιλόσοφοι  εξάγουν  συμπεράσματα,  τα  οποία  έχουν
                   βασίσει στην παρατήρηση της πραγματικότητας. Στην παρατήρηση, όμως,
                   ως  μέθοδο  ελλοχεύει  ένα  πρόβλημα:  ο  κάθε  επιστήμονας  μπορεί  να
                   παρατηρεί το ίδιο πράγμα με διαφορετική ματιά. Αντιθέτως, η μέθοδος της

                   αφαίρεσης, η οποία έχει ως στόχος να οδηγηθεί από το γενικό στο ειδικό,
                   είναι  πιο  βέβαιη,  γνωστή  και  ως  παραγωγική  συλλογιστική  πορεία.
                   Προκειμένου να οδηγηθεί κανείς σε ένα έγκυρο συμπέρασμα, το οποίο


                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7   8