Εξελίσσοντας τους diesel: το κυνήγι των ρύπων
5 Ιανουαρίου 2015Μπορεί τα τελευταία χρόνια να βλέπουμε να κάνουν την εμφάνισή τους διάφοροι εναλλακτικοί τρόποι κίνησης, τόσο ως προς τον τύπο του συστήματος παραγωγής και μετάδοσης καυσίμου, όσο και ως προς τον τύπο του καυσίμου που χρησιμοποιείται, ωστόσο οι καθιερωμένοι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έχουν πάψει να εξελίσσονται – και μάλιστα με εντυπωσιακά αποτελέσματα στους τομείς της μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Παρατηρώντας λοιπόν τις εξελίξεις των τελευταίων ετών παρατηρούμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, η μία μετά την άλλη, επιλέγουν να κινηθούν στις παρακάτω κατευθύνσεις, τουλάχιστον όσον αφορά τη βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων diesel: Αξηση ειδικής ισχύος, περαιτέρω εξέλιξη της υπερπλήρωσης, Βελτίωση συστήματος καύσης, Ενίσχυση της μηχανικής δομής, Εξέλιξη του συστήματος ψεκασμού, Υιοθέτηση συστημάτων ανακυκλοφορίας καυσαερίων, παγίδων αιθάλης και ηλεκτρονικού ελέγχου για τη μείωση των ρύπων, Ηλεκτρονικός έλεγχος λειτουργίας κ.ά.
Τα διαγράμματα που παραθέτουμε προέρχονται από τη Ford και τον Έλληνα μηχανικό Βαγγέλη Καρβούνη, που ηγείται του τμήματος εξέλιξης των κινητήρων ντίζελ της εταιρίας (Senior Technical Leader & Manager, Global Diesel Powertrain Systems, Ford Research & Advanced Engineering)
Προβληματική Ελέγχου κατά τη Χρήση Υψηλού Επιπέδου Αναλυκλοφορίας Καυσαερίων
Κατά τη διάρκεια ταχέων μεταβάσεων από ένα σημείο λειτουργίας του κινητήρα σε άλλο, η σχετικά αργή δυναμική απόκριση του συστήματος ανακλυφορίας καυσαερίων δημιουργεί εξαιρετικά δύσκολα προβλήματα ελέγχου. Τα φαινόμενα αυτά απαιτούν ριζική αλλαγή στη μεθοδολογία ελέγχου των συστημάτων αναπνοής και ψεκασμού