Προσβάσιμη σελίδα

Eργαστήριο φωνητικής αγωγής για επαγγελματίες της βυζαντινής και παραδοσιακής μουσικής

Το Δημοτικό Ωδείο Καλαμαριάς θα παρουσιάσει ένα εργαστήριο φωνητικής αγωγής για σπουδαστές και επαγγελματίες της βυζαντινής και παραδοσιακής μουσικής.

Στο εργαστήριο αυτό θα γνωρίσουμε το σύστημα παραγωγής της φωνής και τις λειτουργίες του, θα ανακαλύψουμε τη δυνατότητα υποστήριξης της φωνής μέσω της αναπνοής και θα εκπαιδευτούμε σε απλές ασκήσεις που όλοι μπορούμε να κάνουμε, ώστε να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε μια σταθερή βάση στήριξης της φωνής.

Θα ασχοληθούμε ιδιαίτερα με τις μεθόδους πρόληψης της φωνητικής κόπωσης και τους τρόπους που μπορούμε να την αποφύγουμε, και θα εστιάσουμε στον τρόπο τραγουδιού που εξασφαλίζει υγεία στις φωνητικές χορδές ώστε να διατηρηθεί η ποιότητά τους για πολλά χρόνια.

Κατόπιν θα περάσουμε στην εκμάθηση απλών φωνητικών ασκήσεων ειδικά διαμορφωμένων για τις ανάγκες των φωνών που τραγουδούν με μη συγκερασμένο τρόπο, θα μιλήσουμε για την αντήχηση, την τοποθέτηση και την έκταση και θα συζητήσουμε για τις ιδιαίτερες απαιτήσεις των διαφόρων μουσικών στυλ.

Τέλος θα κάνουμε πρακτική εξάσκηση πάνω στην ορθή εκφορά του λόγου, και θα αναλύσουμε θέματα στα οποία αυτή βοηθά, όπως η αισθητική, η έκφραση, η ερμηνεία κλπ.

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να καθοδηγήσει τεχνικά με απλό και εύκολο τρόπο τους χρήστες της φωνής είτε πρόκειται για ιεροψάλτες είτε για παραδοσιακούς τραγουδιστές και να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα και απορίες σχετικά με τη χρήση της φωνής σε διαφορετικές περιπτώσεις προσεγγίζοντας τις ιδιαιτερότητες του κάθε είδους τραγουδιού.
Η διδάσκουσα Νάντια Φιόρου είναι διπλωματούχος του ωδείου Αθηνών και του Βασιλικού Κονσερβατουάρ της Λιέγης, ενώ κατέχει πτυχίο Πολιτισμολόγου από το ΕΑΠ και Μάστερ στην Παλαιά Μουσική και τις Τροπικές Μουσικές Παραδόσεις της Μεσογείου, από το ΠΑΜΑΚ.

Έχει ασχοληθεί επισταμένως με αρκετά συστήματα αποκατάστασης επαγγελματικών βλαβών του φωνητικού οργάνου με έμφαση στο τραγούδι και έχει αναπτύξει ένα σύστημα τεχνικών και ασκήσεων που μπορεί να εφαρμοστεί σε φωνές που κινούνται εκτός κλασικού ρεπερτορίου. Διδάσκει στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης όπου εκτός της κατεύθυνσης της τάξης Μονωδίας, είναι υπεύθυνη φωνητικής αγωγής των τάξεων Βυζαντινής μουσικής του Ωδείου.

Πρόσφατες
δημοσιεύσεις
Μουσικές Φυλλάδες Κυριακής του Αντίπασχα (12/05/2024)
«Όλο το νόημα του Πάσχα»
Λόγος και Μέλος: Πέμπτη του Πάσχα
«Πασαπνοάρια» Ιακώβου Πρωτοψάλτου, ήχος γ' (Γέρ. Θωμάς Μικραγιαννανίτης)