Page 12 - Τα Θρησκευτικά στην Εκπαίδευση
P. 12

ΑΝΑΛΕΚΤΑ    Τεύχος 15 /  Το μάθημα των Θρησκευτικών στην Εκπαίδευση / 10 Οκτωβρίου 2013                              www.pemptousia.gr





              Οδηγός προς την πανθρησκεία


              το νέο πρόγραμμα σπουδών

              για το μάθημα των θρησκευτικών




              Ομιλία του Καθηγουμένου της Ι.Μ. Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους, Αρχιμ. Γεώργιου Καψάνη



                πολιτική εφαρμογή του νέου Προγράμματος       ας της Ελλάδος, μας πληροφορεί με επιστημονικώς
           Η Σπουδών για το μάθημα των θρησκευτικών           τεκμηριωμένα θεολογικά και παιδαγωγικά επιχει-
         κατά το σχολικά έτος 2011-2012 δημιουργεί δικαι-     ρήματα ότι:
         ολογημένα αντιδράσεις. Το νέο μάθημα των Θρη-
         σκευτικών δεν έχει πια Ορθόδοξο Χριστιανικό χα-         α) Η διδασκαλία του νέου μαθήματος Θρησκευ-
         ρακτήρα, δεν βοηθεί τους μαθητάς να γνωρίσουν την    τικών προϋποθέτει την παραδοχή ότι η Ελλάδα εί-
         Χριστιανική τους Πίστι,                                                       ναι  ήδη  μία  πολυπολιτι-
         δεν οικοδομεί την θρη-                                                         σμική χώρα. Η παρουσία
         σκευτική, την εθνική και                                                       ωστόσο    οικογενειακών
         την πολιτισμική ταυτότη-                                                       μεταναστών δεν έχει δη-
         τα των ελληνοπαίδων.                                                           μιουργήσει     ιδιαίτερες
                                                                                        πολιτισμικές   οντότητες
            Θεολόγοι και άλλοι                                                          και   επομένως    τέτοια
         επιστήμονες, που εκπρο-                                                        προϋπόθεσις δεν υφίστα-
         σωπούν θεολογικούς και                                                         ται στον ελληνικό χώρο.
         εκπαιδευτικούς φορείς,
         αγωνιούν και διαμαρ-                                                              β)  Το  γνωσιακό  (πο-
         τύρονται επί δεκαετίες                                                         λυθρησκευτικό) περιεχό-
         τόσο για την ενδεχόμενη                                                        μενο του νέου μαθήματος
         κατάργηση  του  μαθήμα-                                                        των Θρησκευτικών καθι-
         τος των Θρησκευτικών                                                           στά την διδασκαλία του
         στην   δημόσια    εκπαί-                                                       μαθήματος      απολύτως
         δευση όσο και για την                                                          αντιπαιδαγωγική. Είναι
         μετατροπή του σε θρη-                                                          παιδαγωγικώς ανεπίτρε-
         σκειολογικό.   Υπάρχουν                                                        πτη η στόχευσις του νέου
         θαυμάσιες  και  εμπερι-                                                        Προγράμματος Σπουδών,
         στατωμένες αναλύσεις.                                                          που προβλέπει να βομ-
         Για το  ίδιο θέμα και η                                                        βαρδίζωνται  τα παιδιά
         Ιερά Κοινότης του Αγίου                                                        της σχολικής ηλικίας με
         Όρους εκφράζουσα την                                                           γνωστικό υλικό, το οποίο
         διαχρονική αυτοσυνειδη-                                                        δεν μπορούν να αφο-
         σία  του  ελληνορθόδοξου                                                       μοιώσουν ούτε πολλώ
         Γένους  μας,  διαμαρτυ-                                                        μάλλον να αξιοποιήσουν
         ρήθηκε με επιστολή της                                                         δημιουργικά. Αντιθέτως
         (28/12/2010-10/1/2011)                                                         η διδασκαλία περί της
         προς την τότε Υπουργό                                                          Ορθοδόξου Πίστεως, περί
         Παιδείας και ετόνισε ότι                                                       της λατρευτικής και μυ-
         το μάθημα των Θρησκευ-                                                        στηριακής ζωής  περί  της
         τικών δεν πρέπει να απόκτηση χαρακτήρα διαθρη-       εμπειρίας των Αγίων μας, περί της μοναδικότητος
         σκευτικό, αλλά να έχη χαρακτήρα Ορθόδοξο.            της εν Χριστώ σωτηρίας, αφορά σε θέματα, για τα
                                                              οποία οι μαθηταί αυτής της ηλικίας έχουν τόσο τις
            Προσφάτως (με ημερομηνία 4 Ιουλίου 2012) το       εμπειρικές όσο και τις γνωστικές προϋποθέσεις να
         «Υπόμνημα» του κ. Ηρακλή Ρεράκη, καθηγητού της       ακούσουν, να συζητήσουν, να προβληματισθούν και
         Παιδαγωγικής – Χριστολογικής Παιδαγωγικής στην       συνεπώς  να  αναπτύξουν  κριτικό  ενδιαφέρον  για
         Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου      όλες τις άλλες θρησκείες.
         Θεσσαλονίκης προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησί-


         Σελίδα 12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17