Page 15 - Τα Θρησκευτικά στην Εκπαίδευση
P. 15

www.pemptousia.gr                                       Τεύχος 15 /  Το μάθημα των Θρησκευτικών στην Εκπαίδευση / 10 Οκτωβρίου 2013     ΑΝΑΛΕΚΤΑ




         τί να αυτοσχεδιάζωμε, να κάνωμε πρόβες, να παί-       της επιλογής του. Ο Χριστός όπως μαρτυρείται στο
         ζωμε εν ου παικτοίς.                                  Ιερό Ευαγγέλιο, δεν εκβιάζει κανένα. Είναι Θεός
                                                               της ελευθερίας. «Κρούει την θύραν» και περιμένει
            Αν δεν είχε θεολογήσει ο άγιος Γρηγόριος ο Πα-     να τον δεχθούμε. Αλλά και απομακρύνεται, όταν
         λαμάς, όπως θεολόγησε, ανακεφαλαιώνοντας την          εμείς δεν τον δεχόμαστε. Μόνον ας γνωρίζουμε ότι
         πείρα και τη ζωή της Ορθοδοξίας, σβήνοντας τη         το τίμημα της απουσίας του Χριστού από την ζωή
         δίψα του σημερινού βασανισμένου νέου ανθρώπου.        μας θα είναι βαρύ, θα είναι ο όλεθρος. Όπως λέγει
         Αν δεν ήσαν γενάρχες του νέου Ελληνισμού ένας         ο προφητικός λόγος: «ότι ιδού οι μακρύνοντες εαυ-
         άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός και ένας Μακρυγιάννης.         τούς από σου απολούνται» (Ψαλμ. ΟΒ’ 27). Και
         Αν δεν υπήρχαν όλα αυτά στο αίμα μας, τότε θα         όπως γράφει ο άγιος Νικόλαος Αχρίδος: «Ο Χρι-
         μπορούσαμε να κάνωμε ό,τι μας κατέβη.                 στός απεμακρύνθη από την Εύρώπην, όπως κάποτε
                                                               από την χώραν των Γαδαρηνών, όταν οι Γαδαρηνοί
            Τώρα δεν είναι έτσι. Τώρα βρισκόμαστε εν τόπω      το εζήτησαν. Μόλις όμως Αυτός έφυγεν, ήλθε πό-
         και χρόνω αγίω. Δεν μπορεί να είμαστε επιπόλαιοι.     λεμος, οργή, τρόμος και φρίκη, κατάρρευσις, κατα-
         Δεν ανήκομε στον εαυτό μας. Ανήκομε σ’ αυτούς         στροφή».
         που μας γέννησαν και σ’ όλο τον κόσμο. Είμαστε
         χρεωμένοι με πνευματική κληρονομιά» (σελ. 68-70).        Συνοψίζοντες τα ανωτέρω διαμαρτυρόμεθα σε
                                                               όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνσι για το
            Αυτή είναι η αλήθεια. Ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός     ότι με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών εξισώνονται ο
         ίδρυε σχολεία για να οδηγήται δι’ αυτών ο λαός        Χριστός με τον Μωάμεθ, τον Βούδα, τον Κομφούκιο
         σε θεογνωσία, όχι σε στείρα εγκυκλοπαιδική γνώσι.     και η εν Χριστώ ζωή με την θρησκευτικότητα των
         Η γνωσιολογία, η οποία χαρακτηρίζει το φρόνημα        άλλων θρησκειών, δηλαδή διδάσκεται στα παιδιά
         και διέπει τα κηρύγματα του ενθαποστόλου αγίου        ότι σωτηρία υπάρχει και στις άλλες θρησκείες. Όσοι
         Κοσμά,  δεν  είναι  η  γνωσιολογία  των  εγκυκλοπαι-  το πράττουν, κηρύσσουν «έτερον ευαγγέλιον», ευ-
         διστών, των ευρωπαίων και Ελλήνων διαφωτιστών         αγγέλιο πλάνης, με το οποίο δεν μπορούμε να συμ-
         του 18ου αιώνος, των Βαυαρών αρχιτεκτόνων της         φωνήσουμε. Εκφράζουμε την ελπίδα ότι οι πολιτι-
         νεωτέρας παιδείας του ελληνικού κράτους. Η γνω-       κοί μας ηγέται και οι εκκλησιαστικοί μας άρχοντες
         σιολογία του είναι ευθυγραμμισμένη με εκείνην         δεν θα επιτρέψουν να εξισώνεται στις ψυχές των
         των Προφητών, των Αποστόλων και των Πατέρων           Ορθοδόξων μαθητών η Αλήθεια με το ψεύδος, διότι
         μέχρι του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Σε αυτήν        το σοβαρό αυτό πλήγμα της δαιμονικής Νέας Επο-
         την παιδεία προσανατόλιζε το δούλον Γένος, όταν       χής στο σώμα του ευλογημένου Ορθοδόξου λαού
         έλεγε: «Διατί από το σχολείον μανθάνομεν το κατά      μας  θα  αποτελέση  ασυγχώρητο  λάθος  της  γενεάς
         δύναμιν τί είναι θεός, τί είναι Αγία Τριάς, τί εί-    μας, η οποία και θα πληρώση το βαρύ τίμημα αυτής
         ναι άγγελοι, αρχάγγελοι, τί είναι δαίμονες, τί είναι   της αποστασίας.
         Παράδεισος, τί είναι Κόλασις, τί είναι αμαρτία, τί
         είναι αρετή. Από το σχολείον μανθάνομεν τί είναι         Ο Καθηγούμενος
         αγία Κοινωνία, τί είναι Βάπτισμα, τί είναι το άγιον
         Ευχέλαιον, τί τίμιος Γάμος, τί είναι ψυχή, τί είναι      τής Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου,
         κορμί, τα πάντα από το σχολείο τα μανθάνομεν»
         (Ιω. Μενούνου, Κοσμά του Αιτωλού Διδαχές, εκδ.           Αρχιμ. Γεώργιος
         «Τήνος», σελ. 142).
                                                                  22 Ιουλίου 2012
            Πιστεύουμε ότι οι εκτιμήσεις μας για την βου-
         λησι του Ορθοδόξου ελληνικού λαού στο θέμα της
         θρησκευτικής παιδείας είναι ορθές και ο λαός μας,
         αν ερωτηθή, θα προτίμηση να μεινη πιστός στην
         παρακαταθήκη των πατέρων του και δεν θα απο-
         δεχθή ένα πανθρησκευτικό μάθημα για τα παιδιά
         του, θα προτιμήση να καταργηθή το μάθημα των
         Θρησκευτικών παρά να εκπέση σε μία αντίχριστη
         θρησκευτική αγωγή! Θα ήταν προτιμότερο γι’ αυτόν
         να καταργηθή το μάθημα και να προσφέρη μία Ορ-
         θόδοξη παιδεία στα παιδιά του έξω από το δημόσιο
         σχολείο, παρά να αποδεχθή μία δημόσια μύησι στην
         επερχόμενη Πανθρησκεία.

            Εάν παρά ταύτα ο λαός μας ενσυνείδητα προ-
         τιμήση να απομακρύνη τον Χριστό από την δημό-
         σια παιδεία, θα είναι μοιραία εκείνος υπεύθυνος


                                                                                                            Σελίδα 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20