Page 12 - lemontzis-antilipseis
P. 12
αξιωμάτων προκειμένου να φέρει αυτή τη θεϊκή γνώση στον άνθρωπο
κάνοντας ανυπακοή στο Θεό. Ενώ η θυσία του Ιησού δεν έχει καμιά αξία
για την Μπλαβάτσκυ και τους οπαδούς της, αντίθετα η πτώση των
δαιμόνων θεωρείται ως η μεγάλη θυσία για χάρη του ανθρώπου και έχει
εξάπαντος απολυτρωτικό χαρακτήρα διότι με αυτόν τον τρόπο μετέδωσε
ο Σατανάς τη σοφία και την απόκρυφη γνώση στον άνθρωπο.
Ενώ για την Ορθόδοξη Θεολογία ο Διάβολος είναι ο εφευρέτης της
αμαρτίας, ο πρώτος που αμάρτησε υπερηφανευόμενος ότι θα ξεπεράσει
το Θεό(Hσ. 14,14), και στράφηκε προς το κακό, η θεοσοφική εταιρεία
θεωρεί ότι αυτή η άποψη διαστρεβλώνει το πρόσωπό του Σατανά.
Υποστηρίζει ότι η Εκκλησία δεν θέλει να αναγνωρίσει ότι ο Σατανάς
είναι υψηλότερος από τον Θεό της Παλαιάς Διαθήκης, τον Ιεχωβά, όπως
τον ονομάζει. Για τους οπαδούς της θεοσοφικής εταιρείας ο Σατανάς
είναι ο Εωσφόρος, αυτός που φέρνει το φως της Γνώσεως του καλού και
του κακού. Ακολουθώντας παρόμοιες απόψεις του μάγου Eliphas Lévi, η
Μπλαβάτσκυ υποστηρίζει ότι ο Σατανάς δεν είναι ο πρόξενος κακών, ο
ανθρωποκτόνος, ο εισηγητής της αμαρτίας και πατέρας του
ψεύδους(Ιωαν. 8,44), όπως φρονεί η Ορθόδοξη Θεολογία, αλλά αντίθετα
είναι ο πατέρας της πνευματικής ανθρωπότητος, ο σωτήρ, διότι διήνοιξε
τους πνευματικούς οφθαλμούς του ανθρώπου στον κήπο της Εδέμ, όπως
παλαιότερα τόνιζαν οι Οφίτες Γνωστικοί. Σύμφωνα με την Μπλαβάτσκυ,
ο όφις της Γενέσεως, ο Διάβολος, δεν οδήγησε τον άνθρωπο στο
προπατορικό αμάρτημα, χρησιμοποιώντας ψεύτικες υποσχέσεις για
ισοθεΐα, όπως πρεσβεύει η Ορθόδοξη Θεολογία, αλλά είναι ο όφις της
σοφίας, αυτός που γνώρισε στους ανθρώπους τα μυστήρια του ουρανού.
Η θεοσοφική εταιρεία, συνεπής στην αντικοσμική της στάση διδάσκει
ότι ο άνθρωπος δεν πρέπει να υποτάσσεται στον Δημιουργό Θεό του
υλικού κόσμου, έναν κακό θεό όπως παλαιότερα υποστήριζε και ο
Γνωστικισμός. Μάλιστα σε ένα παροξυσμό πολεμικής εναντίον της
Εκκλησίας η Μπλαβάτσκυ υποστηρίζει ότι όλοι οι αρνητικοί
χαρακτηρισμοί που αποδίδονται από τους χριστιανούς στον Σατανά θα
πρέπει κανονικά να αποδίδονται στον Θεό της Παλαιάς Διαθήκης.
Αναφέρει χαρακτηριστικά: «η ονοµασία Σατανάς που στα Εβραϊκά σηµαίνει
αντίπαλος θα πρέπει να αποδίδεται στον πιο σκληρό και απάνθρωπο
αντίπαλο όλων των Θεών, τον Ιεχωβά και όχι στον όφι του Παραδείσου ο
οποίος µίλησε µόνο λόγους σοφίας στον άνθρωπο».
Η Μπλαβάτσκυ μέσα στο σύγγραμμά της «Μυστική δοξασία» υφαίνει
έναν ύμνο προς τον Εωσφόρο - Σατανά, ονομάζοντάς τον πνεύμα
φωτισμού και ελευθερίας, το οποίο βοηθά τον άνθρωπο να βρει το δρόμο
του μέσα στις δυσκολίες της ζωής, θεϊκό και γήινο φως, αιτία από την
11