Page 12 - lemontzis-antilipseis
P. 12

αξιωμάτων προκειμένου να φέρει αυτή τη    θεϊκή γνώση στον άνθρωπο
                   κάνοντας ανυπακοή στο Θεό. Ενώ η θυσία του Ιησού δεν έχει καμιά αξία
                   για  την  Μπλαβάτσκυ  και  τους  οπαδούς  της,  αντίθετα   η  πτώση  των
                   δαιμόνων  θεωρείται  ως η μεγάλη θυσία για χάρη του ανθρώπου και έχει
                   εξάπαντος απολυτρωτικό χαρακτήρα διότι με αυτόν τον τρόπο  μετέδωσε
                   ο Σατανάς τη σοφία και την απόκρυφη γνώση στον άνθρωπο.
                       Ενώ  για   την  Ορθόδοξη  Θεολογία   ο  Διάβολος  είναι  ο  εφευρέτης  της
                   αμαρτίας, ο πρώτος που αμάρτησε υπερηφανευόμενος ότι θα ξεπεράσει
                   το  Θεό(Hσ.  14,14),  και  στράφηκε  προς  το  κακό,  η   θεοσοφική  εταιρεία
                   θεωρεί  ότι  αυτή  η  άποψη        διαστρεβλώνει  το  πρόσωπό  του  Σατανά.
                   Υποστηρίζει   ότι  η  Εκκλησία  δεν  θέλει   να   αναγνωρίσει  ότι  ο  Σατανάς
                   είναι υψηλότερος  από τον Θεό της Παλαιάς Διαθήκης, τον Ιεχωβά, όπως
                   τον  ονομάζει.  Για  τους  οπαδούς  της  θεοσοφικής  εταιρείας   ο  Σατανάς
                   είναι ο  Εωσφόρος,  αυτός που φέρνει το φως της Γνώσεως του καλού και
                   του κακού. Ακολουθώντας παρόμοιες  απόψεις  του μάγου Eliphas Lévi, η
                   Μπλαβάτσκυ υποστηρίζει ότι ο  Σατανάς  δεν είναι ο  πρόξενος κακών,  ο
                   ανθρωποκτόνος,   ο  εισηγητής  της  αμαρτίας   και  πατέρας  του
                   ψεύδους(Ιωαν. 8,44),  όπως φρονεί η Ορθόδοξη Θεολογία, αλλά αντίθετα
                   είναι  ο πατέρας της πνευματικής ανθρωπότητος, ο σωτήρ,  διότι διήνοιξε
                   τους πνευματικούς οφθαλμούς του ανθρώπου στον κήπο  της Εδέμ, όπως
                   παλαιότερα τόνιζαν οι Οφίτες Γνωστικοί. Σύμφωνα με την Μπλαβάτσκυ,
                   ο  όφις  της  Γενέσεως,  ο  Διάβολος,   δεν  οδήγησε  τον  άνθρωπο   στο
                   προπατορικό  αμάρτημα,  χρησιμοποιώντας   ψεύτικες  υποσχέσεις  για
                   ισοθεΐα,  όπως  πρεσβεύει   η  Ορθόδοξη  Θεολογία,  αλλά   είναι  ο  όφις  της
                   σοφίας, αυτός που γνώρισε στους ανθρώπους τα μυστήρια του ουρανού.

                       Η θεοσοφική εταιρεία, συνεπής στην αντικοσμική της στάση διδάσκει
                   ότι  ο  άνθρωπος  δεν  πρέπει  να  υποτάσσεται  στον  Δημιουργό  Θεό  του
                   υλικού  κόσμου,   έναν  κακό   θεό   όπως  παλαιότερα  υποστήριζε  και  ο
                   Γνωστικισμός.  Μάλιστα  σε  ένα  παροξυσμό  πολεμικής  εναντίον  της
                   Εκκλησίας  η  Μπλαβάτσκυ  υποστηρίζει   ότι  όλοι  οι  αρνητικοί
                   χαρακτηρισμοί  που  αποδίδονται  από  τους  χριστιανούς  στον  Σατανά  θα
                   πρέπει  κανονικά  να  αποδίδονται  στον  Θεό  της  Παλαιάς  Διαθήκης.
                   Αναφέρει χαρακτηριστικά: «η ονοµασία Σατανάς που στα Εβραϊκά σηµαίνει
                   αντίπαλος  θα  πρέπει  να  αποδίδεται  στον  πιο  σκληρό  και  απάνθρωπο
                   αντίπαλο όλων  των  Θεών,  τον Ιεχωβά και όχι στον όφι του Παραδείσου  ο
                   οποίος µίλησε µόνο λόγους σοφίας στον άνθρωπο».
                       Η Μπλαβάτσκυ μέσα στο σύγγραμμά της  «Μυστική δοξασία» υφαίνει
                   έναν  ύμνο  προς  τον  Εωσφόρο  -  Σατανά,  ονομάζοντάς  τον   πνεύμα
                   φωτισμού και  ελευθερίας,  το οποίο βοηθά τον άνθρωπο να βρει το δρόμο

                   του μέσα στις δυσκολίες της ζωής, θεϊκό και  γήινο φως,   αιτία από την

                                                           11
   7   8   9   10   11   12   13   14   15