Page 9 - lemontzis-antilipseis
P. 9

σε κάθε ελάχιστο μόριο οργανικής και ανόργανης ύλης. Αποδέχεται έναν
                   πνευματικό  πανθεϊσμό  όπως  επισημαίνει  ο  αείμνηστος  Π.  Τρεμπέλας.
                   Στοιχούμενη απόλυτα  με την  ινδουιστική άποψη ότι το Άτμαν, οι ψυχές
                   δηλαδή  των  όντων  εκπορεύονται  από  την  απόλυτη  θεϊκή  αρχή  το
                   Μπράχμαν,  όπως  οι  σπίθες  από  τη  φωτιά,  υποστηρίζει  ότι  όλα  τα  όντα
                   είναι  «Μονάδες»,  δηλαδή  έχουν  εντός  τους   το  Θείο  στην  ατομική  του
                   μορφή,   εκπορεύονται  από  την  Απόλυτη  Θεϊκή  Αρχή  και  πηγάζουν  από
                   την καρδιά του εκδηλωμένου Λόγου. Αναφέρει η Μπλαβάτσκυ: «Εφόσον
                   θεωρούµε  πως  ο  Θεός  είναι  µια  άπειρη  Αρχή  που  διαχέεται  σε  όλο  το
                   Σύµπαν,  πώς µπορεί  µόνο ο  άνθρωπος  να  µη διαποτίζεται πέρα για πέρα
                   από αυτή  την Θεότητα;».
                   Οι  ψυχές  των  όντων  είναι  οι  θεϊκοί  σπινθήρες  του  Λόγου   που
                   εξελίσσονται  και  παίρνουν  διάφορες  μορφές  και   όπως  λέγει  η
                   Μπλαβάτσκυ  στο  έργο  της   «Μυστική  Δοξασία»,   είναι   σπινθήρες  που
                   αντανακλούν  την  Παγκόσμια  Θεία  Φλόγα.  Επαναλαμβάνει  ουσιαστικά
                   την αντίληψη του Γνωστικισμού, και ειδικότερα του Σατορνίλου, περί της
                   παρουσίας  ενός  τμήματος  της  Θείας  Ουσίας  εντός  του  ανθρώπου,  ενός
                   θεϊκού  σπινθήρα  όπως  το  ονόμαζαν.  Αυτός  ο  θεϊκός  σπινθήρας
                   ονομάζεται  από  τη  θεοσοφική  εταιρεία  «Χριστός»  καθώς  ο  Χριστός  δεν
                   ταυτίζεται  με  το  ιστορικό  πρόσωπο  του  Ιησού  αλλά   αποτελεί  ένα
                   πνευματικό  σύμβολο  που  εκφράζει  την  παρουσία  μιας  ακτίνας  του
                   παγκοσμίου θεϊκού Πνεύματος εντός κάθε πλάσματος. Σύμφωνα με την
                   Άλις  Μπέϊλυ   ο  «Χριστός»  δεν  είναι   πρόσωπο,  αλλά  είναι  μια
                   πνευματική   κατάσταση  την  οποία  ονομάζει  «χριστική  κατάσταση  ή
                   συνείδηση».  Κατά  συνέπεια,  όλες  οι  ψυχές  αποτελούν  τμήμα  της
                   Παγκόσμιας Ψυχής και αυτό οδηγεί στη θεμελιώδη ταυτότητα όλων των
                   ψυχών  με  την  Παγκόσμια  Υπερ-Ψυχή.  Βέβαια  σε  αυτό  το  σημείο  η
                   θεοσοφική εταιρεία πέφτει σε λογικές αντιφάσεις διότι πως είναι δυνατόν
                   η ψυχή να είναι τμήμα  της άτρεπτης, δηλαδή αμετάβλητης Θείας Ουσίας
                   και η ίδια να είναι ταυτόχρονα τρεπτή, να υπόκειται δηλαδή σε μεταβολή;
                   Αντίθετα, για την Ορθόδοξη Θεολογία  όλα τα όντα εφόσον είναι κτιστά
                   είναι και τρεπτά. Κατά συνέπεια, τα όντα δεν μετέχουν στην Ουσία του
                   Θεού αλλά μόνον στις άκτιστες Ενέργειες Του.
                   Η  θεοσοφική  εταιρεία  υποστηρίζει  ότι   καθετί  επάνω  στο  Σύμπαν  είναι
                   μια  ζωντανή  οντότητα  που  έχει  ένα  μέρος  της  παγκόσμιας  θεότητας
                   εντός  του.   Κατά  συνέπεια,  όλα  τα  όντα  αποτελούν  μια  παγκόσμια
                   αδελφότητα εφόσον   μοιράζονται την ίδια Ζωή που προέρχεται από την
                   κοινή πηγή, την Απόλυτη  Θεϊκή Αρχή. Αυτήν ακριβώς την ενότητα των
                   όντων τη θεωρεί η Μπλαβάτσκυ ως  θεμελιώδη νόμο του Αποκρυφισμού
                   διότι  εφόσον  όλα  τα  όντα  έχουν  ένα  τμήμα  της  Θεότητας  παρέχεται  η



                                                            8
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14