Page 10 - lemontzis-antilipseis
P. 10

δυνατότητα σε όσους τελούν  μαγικές-αποκρυφιστικές  τελετές να έλθουν
                   σε  επαφή  με  τις  υπερβατικές  θεϊκές  δυνάμεις   που  ενυπάρχουν   στα
                   αντικείμενα τα οποία χρησιμοποιούν στις τελετές.
                       Οι  παραπάνω περί Θεού αντιλήψεις της θεοσοφικής εταιρείας έχουν
                   τεράστιες  συνέπειες  για  την  ηθική  και  πνευματική  ζωή  του  ανθρώπου.
                   Σύμφωνα με τη θεοσοφική εταιρεία εντός του ανθρώπου συντελείται ένα
                   δράμα διότι  η   θεϊκή ουσία, ο θεϊκός   σπινθήρας εντός του ανθρώπου, ο
                   «πνευµατικός  Εαυτός»  όπως  λέγει,  είναι  εγκλωβισμένος  μέσα  στο  υλικό
                   σώμα  από το οποίο πρέπει  να απελευθερωθεί. Στοιχούμενη απόλυτα με
                   τις  αντιλήψεις  του   Ινδουισμού  και  του  Βουδισμού  υποστηρίζει  ότι  τα
                   έμβια  όντα   βρίσκονται  εγκλωβισμένα  σε  έναν  ατέρμονα  κύκλο
                   μετενσαρκώσεων   εξαιτίας  του Κάρμα, δηλαδή   των  πράξεων,  καλών  ή
                   κακών,   που  διέπραξαν  στην  προηγούμενη  ζωή  τους.  Η   θεοσοφική
                   εταιρεία αντιμετωπίζει ηθικιστικά το ζήτημα  υποστηρίζοντας  ότι  αυτή η
                   παραμονή στον κύκλο των μετενσαρκώσεων είναι μια τιμωρία μέσω της
                   οποίας   επέρχεται  ένα  είδος  κάθαρσης   από  το  σύνολο  των  κακών
                   πράξεων. Για την Μπλαβάτσκυ και τους οπαδούς της είναι απαράδεκτη η
                   αντίληψη  της  χριστιανική  Θεολογίας   ότι  ο  Ιησούς  Χριστός  δια  του
                   απολυτρωτικού  Του  έργου  παρέχει  στον  άνθρωπο  την  συγχώρεση.
                   Μάλιστα την άποψη αυτή την χαρακτηρίζει επικίνδυνο δόγμα διότι κάθε
                   κακή πράξη είναι διατάραξη των νόμων του Σύμπαντος που δεν μπορεί
                   να  αποκατασταθεί  με  την  συγχώρεση  αλλά  με  την  τιμωρία,  όπως
                   διατείνεται,   χωρίς  να  μπορεί  να   εξηγήσει  με  ποιον  τρόπο  η  τιμωρία
                   αποκαθιστά αυτήν την συμπαντική αρμονία.
                       Η  ατέρμονη παραμονή στον κύκλο των μετενσαρκώσεων  προκαλεί το
                   αίτημα της απελευθέρωσης  από αυτήν την οδυνηρή  κατάσταση και την
                   επανένωση  του  θεϊκού  στοιχείου  του  ανθρώπου με  την  απρόσωπη  Θεία
                   Αρχή από την οποία εκπορεύθηκε, όπως η δροσοσταλίδα ενώνεται με τη
                   θάλασσα,  αναφέρει  χαρακτηριστικά   η  Μπλαβάτσκυ.  Ενώ  στην
                   Ορθόδοξη  θεολογία   υπάρχει  η  εσχατολογική  προοπτική  της  σωτηρίας
                   που ταυτίζεται με τη μέλλουσα Ανάσταση και  τη λύτρωση από τη φθορά
                   και  το  θάνατο,  αντίθετα  στο  θρησκευτικό  σύστημα  της  θεοσοφικής
                   εταιρείας   η  λύτρωση  ταυτίζεται  με  την  επιστροφή  σε  αυτή  την  ιδεατή
                   πρωταρχική  πνευματική  κατάσταση  που  βίωνε  η  ψυχή  πριν  τον
                   εγκλωβισμό της στο  σώμα.

                       Κατά τη διαδικασία αυτή δεν ζητείται  κανενός είδους λύτρωσης από
                   το   Θεό   αλλά  ο  άνθρωπος  πρέπει  να  επιδιώξει  την  αυτολύτρωση  και
                   αυτοσωτηρία   του.  Δεν  υπάρχει  θαυματουργός  Σωτήρας  επιμένει  να
                   τονίζει   η  Μπλαβάτσκυ   αλλά  ο  ίδιος  ο  άνθρωπος  σώζει  τον  εαυτό  του.
                   Κατά  συνέπεια  το  απολυτρωτικό  έργο  και  η  θυσία   του  Ιησού  Χριστού


                                                            9
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15