Page 2 - mantzaridis-theologiaepistimi
P. 2

Ὁ Θεὸς δημιούργησε τὸν ἄνθρωπο χωρὶς τὴν συνεργασία

                   τοῦ ἀνθρώπου. Ἔκτοτε ὅμως δὲν κάνει τίποτε γιὰ τὸν ἄνθρωπο


                   χωρὶς τὴν συνεργασία του. Ἄλλωστε ἡ δημιουργικότητα ἀποτε-

                   λεῖ οὐσιῶδες στοιχεῖο τῆς «κατ’ εἰκόνα καὶ καθ’ ὁμοίωσιν» Θεοῦ


                   κατασκευῆς του. Ἡ ἐπιστημονικὴ δημιουργία, ἂν καὶ δὲν εἶναι

                   δημιουργία ἐκ τοῦ μηδενός,  συνδέεται μὲ τὸ δημιουργικὸ ἔργο


                   τοῦ  Θεοῦ.  Σύμφωνα  μάλιστα  μὲ  τὶς  νεώτερες  ἐπιστημονικὲς

                   θεωρίες (Θερμοδυναμική, Κβαντικὴ φυσική, Θεωρία τοῦ χάους)


                   τὸ «εἶναι» δὲν προηγεῖται τοῦ «γίγνεσθαι», ἀλλὰ συνιστᾶ ἕνα


                   διαρκὲς καὶ μὴ ἀναστρέψιμο «γίγνεσθαι», τὸ ὁποῖο συνδέεται ἄ-

                   μεσα μὲ τὴν ἀνθρώπινη παρουσία, ἀλλὰ καὶ εἶναι διαρκῶς ἀ-


                   νοικτὸ πρὸς τὸ μέλλον. Ἔτσι ὁ ἄνθρωπος καλεῖται νὰ συμμετέ-

                   χει δημιουργικὰ στὴν δημιουργία προκαλώντας μὲ τὶς ἐνέργει-


                   ες καὶ τὶς παρεμβάσεις του νέες καταστάσεις στὸ «γίγνεσθαι».


                          Ὅλα, ὅσα γνωρίζει ἢ μπορεῖ νά γνωρίσει μὲ τὴν ἐπιστήμη


                   ὁ ἄνθρωπος μέσα στὸ σύμπαν, εἶναι ἔργα τοῦ Θεοῦ. Ὁλόκληρη

                   ἡ  δημιουργία  προβάλλει  ὡς  μία  συμπυκνωμένη  ἐνέργεια  καὶ


                   πληροφορία.  Αὐτὸ  σημαίνει  ὅτι  περικλείει  θεϊκὰ  μηνύματα.

                   Ὅταν λοιπὸν ὁ ἄνθρωπος ἐρευνᾶ μὲ τὴν ἐπιστήμη του τὴν δη-


                   μιουργία,  προσεγγίζει  τὰ  μηνύματα  αὐτά,  τοὺς  «λόγους»  τῶν

                   ὄντων της καὶ προσκαλεῖται μὲ τὸν τρόπο αὐτὸν σὲ διάλογο μὲ


                   τὸν Δημιουργό.  Παρακινεῖται  δηλαδὴ  νὰ    διακρίνει  τὴν  σοφία





                                                            1
   1   2   3   4   5   6   7