Page 2 - pavlos-ekklisiologia
P. 2

κόσμο άγιο, καλό, ωραίο και δίκαιο. Γενικότερα στην Εκκλησία έχει  δοθεί

                  από τον Ιδρυτή και Θεμελιωτής της, τον Σαρκωμένο Θεό Λόγο, η Χάρις, η


                  Δύναμη και η Εξουσία να εξάγει τον κόσμο ελευθέρως από τον περιοχή και
                  τον κόσμο των σκιών, των ιδεοληψιών και των φαντασιώσεων οιουδήποτε


                  τύπου και μορφής, πνευματικής, πολιτικής, ψυχικής, ασκητικής, κοινωνικής,
                  επιστημονικής,  καλλιτεχνικής,  πολιτιστικής,  κλπ,  στην  περιοχή  του  είναι


                  και  του  φωτός  της  όντως  Αλήθειας  και  της  όντως  Ζωής.  Δηλαδή  στην

                  περιοχή  της  ανιδιοτελούς  αγάπης  και  αγαθότητας  που  νοιάζεται  τους

                  άλλους και όχι τον εαυτό της. Μοναδικά παραδείγματα του τρόπου αυτού

                  είναι  οι  νεοφανείς  άγιοι  της  εποχής  μας  αλλά  και  όλων  των  εποχών,

                  μιμητών του Σωτήρος Χριστού. Εξάλλου μόνο η ζωντανή καί αδιάψευστος

                  συνάντηση  του  ανθρώπου  με  τον  Σωτήρα  Χριστό  δίδει  την  δύναμη  στο

                  ανθρώπινο  πλάσμα  να  βιώνει  την  απερίγραπτης  ομορφιάς  εκρηκτική  και

                  απολύτως ανιδιοτελή αγάπη πρός τα όντα καλά η κακά κατά την ιδικη των

                  επιλογή,  ως  έρως  ανιδιοτελής  καίων  την  καρδιά  και  φωτίζων  τον  νού  και

                  την  διάνοια.  Αυτό  δε  είναι  και  το  αδιάψευστο  σημείο  της  αληθούς

                  παρουσίας του Χριστού εν μέσω ημών.



                         Η  Εκκλησία  και  η  εν  αυτή  Θεία  Λειτουργία  είναι  το  παν  δια  τον

                  άνθρωπο.  Εννοώ  την  ορθόδοξο  Εκκλησία  και  την  Ορθόδοξο  Θεία

                  Λειτουργία.  Η  παιδεία,  η  πολιτική,  η  οικονομία,  και  εν  γένει  κάθε  υγιής

                  ανθρώπινη  λειτουργία  και  εκδήλωση,  δεν  είναι  τίποτε  άλλο  παρά  η

                  προέκταση της Εκκλησίας και ο απόηχος της Θείας Λειτουργίας. Ότιδήποτε

                  δεν  τρέφεται  από  την  Εκκλησία  και  την  Θεία  Λειτουγία,  είναι  καχεκτικό

                  ψευδεπίγραφο  και  θνησιγενές.  Σαφώς  η  Εκκλησία  και  η  Θεία  Λειτουργία

                  εμπεριέχουν  τα  πάντα,  όσα  απαιτούνται  για  να  ζήσει  μια  κοινωνία

                  ανθρώπων εν ελευθερία και εν αληθεία. Χωρίς την Θεία Λειτουργία και όσα

                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7