Page 3 - pavlos-ekklisiologia
P. 3

αυτή  εμπεριέχει  ως  πλούτο  και  ως  προέκταση,  τότε  ούτε  οι  επιστήμονες,

                  ούτε οι πολιτικοί, ούτε οι ασκητές, ούτε οι φιλόσοφοι, ούτε οι ποιητές, ούτε


                  οι άνδρες, ούτε οι γυναίκες, ούτε οι δάσκαλοι, ούτε οι σοφοί, και ουδείς των
                  ανθρώπων μπορεί να ωφελήσει τον εαυτό του και τους άλλους ανθρώπους.


                  Αντίθετα, βλάπτει και τον εαυτό του και την πολιτεία, όσο και αν επιδιώκει
                  να  ωφελήσει.  Διότι  η  Εκκλησία  και  η  Θεία  Λειτουργία  είναι  ο  τόπος


                  σύνδεσης  του  κτιστού  με  το  Άκτιστο.  Βεβαίως  τα  πάντα  γεννώνται,

                  βρίσκονται  και  υπάρχουν  μέσα  στην  Άκτιστο  Θεία  Ενέργεια  ως  την  μόνη

                  και  αληθινή  και  πλήρη  Αγάπης  Ακτίστου  Θεία  και  τριαδική  Αγκαλιά.

                  Ακόμη και οι δαίμονες και κάθε άλλη δημιουργία του Θεού. Όμως ο Θεός

                  Λόγος,  σαρκωθείς  και  γινώμενος  τέλειος  άνθρωπος,  μας  έδειξε  πως  η

                  Εκκλησία  Του  και  τα  Μυστήρια  της  με  κεντρικό  και  θεμελιώδες  την  Θεία

                  Λειτουργία, αποτελεί το κέντρο του κόσμου και της ιστορίας. Εάν ένας λαός

                  και μια ανθρώπινη κοινωνία θέλουν να ζήσουν, αυτό δεν μπορεί να γίνει

                  παρά μόνο εάν συνδεθούν και ενωθούν με την Θεία Λειτουργία. «Ο Λόγος

                  του Χριστού άνευ εμού, ου δύναστε ποιείν ουδέν», που σημαίνει ακριβώς αυτό.

                  «Εάν  μη  Κύριος  οικοδομήσει  και  φυλάξει,  τότε  εις  μάτιν  εργάζονται  οι

                  οικοδομούντες και φυλάσσοντες» είναι πλέον απο σαφής και ζωηφόρος.







                         2. Επιτρέπεται να αρθρώνει η Εκκλησία πολιτικό λόγο;


                         Βεβαίως  η  Εκκλησιαστική  ιεραρχία  δεν  μπορεί  και  δεν  πρέπει  να

                  πολιτικολογεί και να εμπλέκεται στην καθημερινή πρακτική πολιτική ζωή

                  ως τέτοια. Όμως, αλίμονο εάν η Εκκλησιαστική ιεραρχία αδιαφορήσει και

                  παύσει  να  εμπνέει  και  να  διδάσκει  περί  της  αλήθειας  και  του  νοήματος




                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8