Page 16 - Περί των Κεκοιμημένων
P. 16

ΑΝΑΛΕΚΤΑ    Τεύχος 09 /  Περί των Κεκοιμημένων / 26 Μαρτίου 2013                                          www.pemptousia.gr






              Μνημόσυνα:


              Πρακτική της αρχαίας εκκλησίας


              ή μεταγενέστερη διδασκαλία;



              Σε αυτό το άρθρο, θα θέλαμε να παρουσιάσουμε κάποια στοιχεία σχετικά με τα
              μνημόσυνα και αν αυτά υπήρχαν στην πρακτική της αρχαίας Εκκλησίας. Πριν
              προχωρήσουμε στο θέμα μας, καλό είναι να δούμε ποια έννοια έχουν τα μνημόσυνα
              στην Ορθόδοξη Εκκλησία του Κυρίου, και τούτο προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

              Γράφει ο Στέλιος Μπαφίτης
















































                νημόσυνο είναι, η τέλεση θείας Λειτουργίας       Κατά  τα  λόγια  του  απ.Παύλου,  «Εάν  τε  λοιπόν
           Μκατά  την  ημέρα  του  θανάτου  του  μάρτυρα      ζώμεν,  εάν  τε  αποθνήσκομεν,  του  Κυρίου  είμεθα»
         προς  τιμή  του,  η  σύναξη  της  Εκκλησίας  προς  τιμή   (Ρωμ. ιδ΄ 8). Υπάρχει λοιπόν η εκκλησία στην γη (η
         του την επέτειο του μαρτυρίου του, η προσευχή της    στρατευόμενη), υπάρχει όμως και η εκκλησία στον
         Εκκλησίας υπέρ των κεκοιμημένων και η μνημόνευ-      ουρανό (η θριαμβεύουσα), στην οποία πηγαίνει κάθε
         ση του ονόματος του Μάρτυρα στη θεία Λειτουργία.     άνθρωπος που κοιμάται εν Κυρίω. Η μνήμη των κε-
         Αναπέμπονται δεήσεις υπέρ των κεκοιμημένων και       κοιμημένων (το μνημόσυνο) είναι μέλος της λειτουρ-
         σύσσωμη η Εκκλησία εορτάζει και δέεται στον Κύ-      γικής  δομής  της  εκκλησίας  και  αποτελεί  κοινωνία
         ριο όπως αναπαύσει την ψυχή του μάρτυρα.             ζώντων και τεθνεώτων στο ένα σώμα της σύναξης.
                                                              Ο  Ν.  Ματσούκας  αναφέρει  στη  Δογματική  του·  «η


         Σελίδα 16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21