Page 10 - Τα Θρησκευτικά στην Εκπαίδευση
P. 10

ΑΝΑΛΕΚΤΑ    Τεύχος 15 /  Το μάθημα των Θρησκευτικών στην Εκπαίδευση / 10 Οκτωβρίου 2013                              www.pemptousia.gr





              Η αναγκαιότητα του


              μαθήματος των Θρησκευτικών



              Τα τελευταία χρόνια από πολλούς αμφισβητείται η αναγκαιότητα ύπαρξης του
              μαθήματος των θρησκευτικών στο σύγχρονο σχολείο. Το γεγονός αυτό αλλά και
              της υποβάθμισης του στην πράξη που επέφεραν οι τελευταίες εκπαιδευτικές
              μεταρρυθμίσεις μας κάνει να είμαστε σε εγρήγορση.

              Γράφει ο Γιώργος Κράπης












































               ν πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή θα δούμε   ότι η Ελλάδα είναι μια ομοιογενής χώρα κυρίως θρησκευτικά
           Απως η Ορθοδοξία με τον Ελληνισμό συμπορεύονται    τότε προς τι η πολεμική. Το γεγονός ότι η μεγάλη πλειοψηφία
         για 2000 χρόνια με άρρηκτο τρόπο. Στο νέο Ελληνικό κράτος,   σε ποσοστό 95%[1] έως 98% είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι επί-
         το μάθημα των θρησκευτικών υπήρχε στο ωρολόγια πρόγραμ-  σημα αλλά και οι περισσότεροι αλλοδαποί μετανάστες συνη-
         μα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,   γορεί στην προηγούμενη διατύπωση της θρησκευτικής πλειο-
         ενώ και με την ίδρυση ανωτέρων θεολογικών και ανωτάτων   ψηφίας. Τα επιχειρήματα των πολέμιων ξεκινούν από  θέσεις
         σχολών Θεολογίας και στην τριτοβάθμια. Στο παρελθόν οι   όπως αυτές του σεβασμού των μειονοτήτων, της ουδετερότη-
         ώρες διδασκαλίας ήτανε περισσότερες. Τα τελευταία όμως   τας, του προοδευτισμού του κράτους και να σημειώσουμε και
         χρόνια όπως προαναφέρθηκε παρατηρείται η διαρκής συρρί-  τον διακαή πόθο χωρισμού του τελειωτικώς με την εκκλησία.
         κνωση του. Οι μεν που υποστηρίζουν κάτι τέτοιο τονίζουν το   Στα μάτια αυτών των ανθρώπων το μάθημα αποτελεί απολί-
         γεγονός της αναχρονιστικότητας του μαθήματος σε μια μετα-  θωμα, και προπαγανδιστικό ή κατηχητικό μέσο. Ο σεβασμός
         μοντέρνα κοινωνία δυτικού τύπου όπως η Ελληνική.     των ατομικών και δη θρησκευτικών πεποιθήσεων είναι η ση-
                                                              μαία των αντιλήψεων τους.
            Όμως το εφαλτήριο είναι η υπεράσπιση του κοσμικού χα-
         ρακτήρα της παιδείας; Κάτι που θα νοθεύονταν σε επικίνδυνο   Παρατηρείται πως ξεκινούν από την καταδίκη της θρη-
         βαθμό με το μάθημα των θρησκευτικών; Αν αναλογιστούμε   σκευτικότητας που προάγει θεωρητικά το μάθημα, ως κάτι


         Σελίδα 10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15